امروز:10 فروردین 1403

6 استراتژی سریع برای رشد پیج اینستاگرام

در سالهای گذشته، افزایش فالوور به نسبت کار راحت تری بود ولی به مرور زمان به دلیل رشد پیج های مختلف اینستاگرام دیگر مثل سابق کار راحتی نیست، لذا بهره گیری از دانش محتوا نویسی و بکارگیری استراتژی هایی که بلاگر ها از آن استفاده میکنند میتواند به شما در رشد دادن پیج خود کمک کند. در این مقاله 6 استراتژی اصلی برای رسیدن به موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خدمت شما ارائه شده است، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

6 استراتژی قدرتمند رشد پیج در اینستاگرام

۱- پست گذاری منظم

این موضوع بر همه ثابت شده است که بدون گذاشتن پست و تولید محتوا به صورت منظرم و مداوم ، انتظارات فالوورهای شما کاهش می یابد در نتیجه دیگر جذابیتی برای آنها نخواهید داشت. صرفا این مهم نیست که در روز 5 پست یا 10 پست بگذارید بلکه مهم این است که زمان بندی و نظم داشته باشید حتی اگر هفته ای 1 پست گیذارید به آن پایبند باشید و کاربران خود را سردرگرم نکنید چون در بین میلیون ها پیج به راحتی شما را فراموش خواهند کرد.

شما در حقیقت با داشتن یک برنامه منظم، میزان تعامل مخاطب هایتون رو به حداکثر می رسانید، زمان زیادی نیاز نیست بگذارید بلکه فقط از یک استراتژی استفاده کنید و آن را ادامه دهید، همانظور که جف اولسون در کتاب برتری خفیف ، راه رسیدن به موفقیت را در این جمله خلاصه کرده است: ( موفقیت یعنی تکرار همان کارهای تکراری ساده روزمره).

۲- برنامه ریزی

همانطور که قبل تر گفتیم، پست گذاشتن طبق برنامه و بطور منظرم برای رشد پیج اینستاگرام بسیار مهم است. اما اینکه چطور به آن عمل کنید بسیار مهم تر است، برنامه ریزی برای ارسال پست ها و استوریهای اینستاگرام میتواند موجب صرفه جویی در وقت شما شود و احتمال خطا را نیز کاهش دهد.

برای برنامه ریزی و یا حتی خودکار کردن ارسال پستها و استوری ها ابزارهای رایگان و یا حتی پولی زیادی در دسترس هستند که با یه گشت و گذار در اینترنت میتوانید به این ابزارها دسترسی داشته باشید.

3- استفاده صحیح از هشتگ

حقیقت این است که استفاده صحیح از هشتگ ها میتوانید راه ورود شما به اکسپلور را تسریع ببخشید و همچنین این استراتژی محتوای شما را سازماندهی میکند و به وایرال شده پست های شما کمک بسیار زیادی میکند ، همانطور که اطلاع دارید بر اساس امار ، پست هایی که از هشتگ استفاده میکنند به نسبت دیگر پستها 12.6 درصد نرخ بیشتر در تعامل بدست می آورند.

4- بهبود فن بیان

دانستن برخی نکات در مورد فن بیان حتی برای آنهایی که در مورد فن بیان آموزش ندیده اند میتواند بسیار مهم باشد:

  • زیاد به جلوی دوربین بیایید تا ترستان بریزد.
  • با خود در جلوی آینه صحبت کنید.
  • به جای آماده کردن متن یا آماده سازی و تمرین قبلی فی البداهه صحبت کنید.
  • اگر امکانش هست با کاربران خود و با سایر همکاران لایو بگیرید.

5- تبادل

روش بعدی که اگر بدرستی انجام پذیرد میتواند برای رشد پیج بسیار مهم باشد ، تبادل با دیگر پیج ها است. البته نه صرفا تبادل استوری یا پست بلکه هدف ما از این استراتژی معرفی غیرمستقیم همدیگر به مخاطبان هر دو پیج هست. اجازه دهید با یک مثال برای شما عنوان کنیم:

مثلا شما در حوزه طراحی سایت کار می کنید و همکار دیگر در حوزه اینستاگرام مارکتینگ و وجه تمایز این دو این است که هر دو به مبحث کسب و کار می پردازند. حالا مثلا در طی چند رشته استوری می گویید بهترین اینستاگرام مارکتری که می شناسید کیست و وقتی همه نظراتشان را گفتند شما نیز نام و پیج آن همکار را برده و می گویید فلانی کارش خوبه به این علت ها. یا مثلا می گویید که هر چند ساخت سایت و سئو عالی است اما اینستاگرام نیز یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کنیم و سپس آن همکار را معرفی می کنید.

و در مقابل همکار شما در طی چنداستوری می گوید: آیا شما سایت دارید؟ یا نظرتان در مورد طراحی سایت چیست و کمی بحث را در سلسله استوری هایی ادامه می دهد و سپس می گوید که اگر می خواهید در مورد طراحی سایت نکات خوبی یاد بگیرید می توانید پیج آقا یا خانم X را فالو کنید چون ایشان این مزیت ها را دارد.

6- به اکسپلور بروید

به عنوان آخرین استراتژی ، شما میبایست تمام تلاش خود را برای بهترین استفاده از موارد 1 تا 5 بکار ببرید و در کنار آنها از استراتژی شماره 6 یعنی تلاش برای ورود به اکسپلور استفاده نمایید، برای ورود به اکسپلور میبایست پست شما میزان مشخصی لایک، ویو، ایمپرشن، سیو و اشتراک گذاری دریافت کند که خب برای کسانی که در شروع فعالیت هستند و در ماه های اول قطعا افزایش تعامل طبیعی ، کار بسیار سختی است که در این مواقع شما نیز همانند بسیاری از صاحبان پیج های موفق میبایست اقدام به خرید ویو ارزان و یا لایک ، ایمپرشن و سیو یا اشتراک گذاری نمایید تا بتوانید به صورت مکمل و البته با درجه کیفی بالا به اکسپلور راه پیدا کنید و فالوور های واقعی جذب کنید ، همچنین برای دسترسی به این سرویس ها میتوانید از وبسایت معتبر دریای فالوور استفاده نمایید. یادتان باشد استفاده از سرویسهای مکمل فقط در شروع فعالیت پیج توصیه میشود و بعدها که پیج شما فالوورهای واقعی جذب کرد میبایست تمرکز خود را بیشتر روی موارد 1 تا 5 قرار دهید تا بتوانید تعاملات واقعی از مخاطبان خود دریافت نمایید.

نتیجه گیری:

اینستاگرام دنیای بزرگی است و هیچوقت برای ورود به این فضا دیر نیست، فقط میبایست برای جذب فالوور هدفمند، راهکارها و استراتژی ها را فرا بگیرید و مرحله به مرحله پیش بروید تا شاهد رشد سریع پیج اینستاگرام خود باشید.

اشتراک گذاری