امروز:1 اردیبهشت 1403

توییتر تعاملات روی توییت‌ها را با پیوندهای Substack مسدود می‌کند

کاربران Substack امروز هنگام تلاش برای به اشتراک گذاشتن پیوندها در توییتر، با یک پیام خطا در هنگام تعامل با هر توییتی که دارای پیوند Substack است، با تعجب عجیبی مواجه شدند. توییت‌های دارای پیوند خروجی به Substack را نمی‌توان بازتوییت کرد، به آنها پاسخ داد یا حتی لایک کرد. پیام خطا بیان می کند که «برخی از اقدامات روی این توییت توسط توییتر غیرفعال شده است». از دست دادن عملکرد حتی به ابزارهایی مانند TweetDeck نیز کشیده می شود.

هنوز هم می‌توانید لینک‌های Substack را توییت کنید، اما اینجاست که تعامل به پایان می‌رسد. این می‌تواند یک خطای تنوع باغ باشد، اما می‌تواند پاسخی از سوی ماسک و توییتر به ویژگی یادداشت‌های توییتری Substack باشد که اخیراً اعلام شده است. به هر حال، توییتر با ساکت کردن رقبا، چه واقعی و چه خیالی، غریبه نیست. این شبکه اجتماعی به طور خلاصه محدودیت‌هایی را برای توییت‌هایی با لینک‌های خروجی به Mastodon، فیس‌بوک، اینستاگرام و Truth Social اعمال کرد، حتی لینک‌های خروجی به سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی در بایوس را غیرقانونی اعلام کرد. ماسک همچنین ممنوعیت روزنامه‌نگاری‌هایی را که توییتر را پوشش می‌دهند، آزمایش کرده و تصمیم‌های مشکوک دیگری را برای یک مطلق‌گرای خودخوانده آزادی بیان گرفته است.

بنیانگذاران Substack پاسخی به این حرکت دادند و مطمئناً به نظر می‌رسد که آنها معتقدند این محدودیت‌ها عمداً اعمال شده‌اند و بخشی از یک خطای سیستم نیستند.

ما از اینکه توییتر تصمیم گرفته است توانایی نویسندگان را برای اشتراک گذاری آثارشان محدود کند، ناامید هستیم. نویسندگان سزاوار آزادی به اشتراک گذاری پیوندها به Substack یا هر جای دیگری هستند. این تغییر ناگهانی یادآور این نکته است که چرا نویسندگان سزاوار مدلی هستند که آنها را مسئول قرار دهد.»
گزینه دیگری فراتر از نارضایتی یا خطای سیستم وجود دارد. این احتمال وجود دارد که Substack با طرح قیمت گذاری API اخیراً اعلام شده توییتر مخالفت کرده باشد. تعداد زیاد لینک‌هایی که کاربران به محتوای Substack می‌دهند، شرکت را مجبور می‌کند تا ماهانه 42000 دلار در API سطح Enterprise سرمایه‌گذاری کند. اگر ساب استالک از این هزینه ها خودداری کند و توییتر به آن توجه کند، این می تواند یکی دیگر از موقعیت های علامت گذاری نیویورک تایمز باشد.
Substack می‌گوید در حال حاضر در حال بررسی محدودیت‌های اعمال‌شده جدید است و با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات اضافی، به‌روزرسانی‌ها را به اشتراک می‌گذارد. این شرکت یک پست وبلاگی را به اشتراک گذاشت که در آن ابراز امیدواری کرد که این حرکت ها به اشتباه انجام شده باشد و اظهار داشت که “شکاف هایی در مدل های کسب و کار قدیمی اینترنت ظاهر می شوند.” ما با Substack تماس گرفتیم و در صورت تغییر وضعیت یا بازیابی عملکرد، این پست را به روز خواهیم کرد.

اشتراک گذاری