امروز:10 فروردین 1403

پیدا کردن گوشی اندروید با گوگل (Andorid Device Manager)

پیدا کردن گوشی اندروید با گوگل (Andorid Device Manager) 1

پیدا کردن گوشی اندروید با گوگل (Andorid Device Manager)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی یا تبلت اندرویدی خود را گم کرده باشید و بخواهید آن‌را پیدا کنید. ممکن است آن‌را در منزل گم کرده باشید، بنابراین کافیست کاری کنید تا دستگاه شروع به زنگ زدن کند. ممکن است دستگاه شما مورد سرقت واقع شده باشد، این اپلیکیشن آخرین مکانی که دستگاه شما رویت شده است را به شما نشان می‌دهد؛ همچنین این امکان وجود دارد تا بتوانید از راه دور اقدام به پاک کردن اطلاعات موجود بر روی گوشی یا تبلت خود نمایید.

در گذشته چگونگی پیدا کردن گوشی اندروید را با برنامه های جانبی اموزش دادیم.

این ویژگی شبیه به قابلیت اپلیکیشن‌هایی مانند Lookup و Find My Mobile کمپانی سامسونگ در دستگاه‌های اندرویدی است.

در ادامه قصد داریم نحوه تنظیم و استفاده از این اپلیکیشن را به شما آموزش دهیم.

فعال کردن Android Device Manager:

بر روی دستگاه اندرویدی خود، وارد اپلیکیشن Google Settings شده و سپس Android Device Manager را انتخاب نمایید. قابلیت Locator به طور پیش‌فرض انتخاب شده، اما قابلیت پاک کردن اطلاعات از راه دور را باید خودتان فعال نمایید. برای فعال کردن این بخش، Allow remote factory reset را انتخاب نمایید.

Enable Android Device Manager

استفاده از Android Device Manager:

برای استفاده از این سرویس، کافیست به وب‌سایت مخصوص این اپلیکیشن به این آدرس که گوگل برای این‌کار آماده کرده است، مراجعه کنید و با نام کاربری و گذرواژه خود در گوگل، وارد آن شوید.

بعد از وارد شدن به سیستم، ممکن است از شما سوال شود که آیا تمایل دارید تا از اطلاعات مکانی استفاده کند یا خیر؟. بر روی دکمه Accept کلیک کنید.

مکان: مکان دستگاه اندرویدی شما به صورت خودکار بر روی نقشه نشان داده خواهد شد. نام مکانی که دستگاه در آن قرار دارد، زمان آخرین استفاده و دیگر اطلاعات مربوط به آن در این بخش قرار دارند.

زنگ زدن: اطلاعات مکانی که بر روی نقشه به شما نشان داده می‌شود آن‌چنان که فکر می‌کنید دقیق نیست، برای مثال اگر گوشی شما در منزل گم شده باشد، با استفاده از این سرویس نمی‌توانید مکان دقیق گم شدن آن را پیدا کنید. در عوض با استفاده از امکان زنگ زدن می‌توان، صدای دستگاه را هر کجای منزل که افتاده باشد، شنید.

پاک کردن اطلاعات دستگاه: اگر تمام راه‌های بالا را امتحان کردید و باز هم نتوانستید گوشی یا تبلت خود را پیدا کنید، حداقل می‌توانید اطلاعات موجود بر روی دستگاه خود را از راه دور پاک کنید و یا به اصطلاح تنظیمات کارخانه‌ای را فعال نمایید. با این کار، تمامی اطلاعات موجود بر روی کارت حافظه SD را نیز پاک می‌کند.

یک قابلیت کلیدی دیگر که این اپلیکیشن فعلا از وجود آن بی بهره است، قابلیت قفل کردن دستگاه از راه دور می‌باشد. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که همزمان با قفل کردن گوشی، بتواند موقعیت آن‌را نیز رصد نماید. اما جای نگرانی نیست، زیرا به نظر می‌رسد که به زودی شاهد این قابلیت بر روی این اپلیکیشن خواهیم بود.