امروز:10 فروردین 1403

برنامه های ساخت گوگل برای ایفون

برنامه های ساخت گوگل برای ایفون 1

گوگل تا به حال برنامه های مختلفی را برای آیفون عرضه کرده است ، در این مطلب قصد داریم به معرفی این برنامه ها بپردازیم .

 

 

Google Search

گوگل سرچ از اولین برنامه هایی بود که گوگل برای آیفون عرضه کرد ، در این برنامه شما به روشهای مختلف میتوانید در اینترنت به جستجو بپردازید ، بوسیله گرفتن عکس ، تلفظ یا خواندن متن  ، و روش معمول جستجو یعنی وارد نمودن کلید واژه ها توسط صفحه کلید .

جستجو توسط عکس ( Google Goggles )

برای جستجو یک عکس شما می توانید از عینک گوگل یا Google Goggles استفاده کنید ، برای این کار به قسمت جستجو توسط عکس بروید و با دوربین موبایل خود یک عکس بگیرید سپس گوگل عکس شما را آنالیز میکند و اجزا و قسمت های مختلف آن را تشخیص می دهد مثلا شما می توانید از یک بارکد ، اثر هنری ، مکان تاریخی ، نشان تجاری ، کارت ویزیت عکس بگیرید ، سپس گوگل به شما گزینه هایی را که از پردازش عکس بدست آورده نشان می دهد و شما کافی است یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید تا نتایج جستجو در گوگل نمایان شود .

جستجو بوسیله تلفظ و یا خواندن متن ( Voice Search )

در این قسمت شما می توانید با تلفظ کلید واژه های مورد نظر به جستجو در اینترنت بپردازید فقط کافی است گزینه جستجوی صوتی ( Voice Search ) را انتخاب کنید ، سپس عبارت خود را برای گوگل بخوانید تا نتایج جستجو در اینترنت برای شما نمایان شود .

جستجوی صوتی در حال حاضر از زبان های بسیاری پشتیبانی می کند مانند : انگلیسی با لهجه های آمریکایی ، بریتانیایی ، هندی ، استرالیایی و جنوب آفریقا و زیان های آفریقایی ( Afrikaans ) ، کانتونی ، چک ، هلندی ، فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، ژاپنی ، کره ای ، ماندارین ، لهستانی ، پرتغالی ، روسی ، اسپانیایی ، ترکی و زولو ( Zulu ) .

جستجوی بر اساس محلی که شما هستید

این برنامه به شما این امکان را می دهد تا جستجوی خود را محدود به موقعیت مکانی خود کنید ، مثلا برای مطلع شدن از وضعیت آب و هوا کافی است کلید واژه ” weather ” را وارد کنید تا وضعیت آب و هوای محلی که شما الان در آن هستید به نمایش در بیاید و یا عباراتی مانند پیتزا ، سینما ، فیلم ، رستوران و … را جستجو کنید تا نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی شما دسته بندی شوند .

این برنامه برای قسمت های دیگر جستجو مانند جستجوی تصاویر بهینه شده است و از سرعت خوبی برخوردار می باشد .

در صفحه آخر این برنامه شما میانبر های سرویس های دیگر گوگل را مشاهده می کنید ، کافی است گزینه مورد نظر را انتخاب کنید تا به آن سرویس منتقل شوید و دیگر نیازی نیست آدرس را وارد کنید .

این برنامه رایگان است و شما می توانید آن را با حجم ۸.۷ MB در فروشگاه اپل از +اینجا دانلود کنید .

 

Google Translate


به جرات می توان گفت سرویس مترجم گوگل ( Google Translate ) یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سرویس هایی است که تا به حال از طرف گوگل عرضه شده است ، این سرویس تا کنون قادر است بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا را به یکدیگر ترجمه کند .

گوگل برنامه مختص این سرویس را هم برای آیفون عرضه کرده است ، این برنامه می تواند ۱۵ زبان را از طریق صوت و خواندن متن و ۵۸ زبان را از طریق متن به یکدیگر ترجمه کند ، همچنین ۲۳ زبان را هم برای شما تلفظ می کند .

این برنامه قابلیت نمایش متن ها را به صورت تمام صفحه و بزرگ دارد و می تواند تاریخچه ترجمه های انجام شده و ترجمه کلمه های مورد علاقه شما را در خود نگه دارد تا در زمانی که آنلاین نیستید بتوانید از آنها استفاده کنید ، همچنین می تواند نحوه گویش کلمات و املای آنها را در زبان های غیر لاتین مثل زبان چینی ، ژاپنی و … به زبان لاتین و فونتیک نمایش دهد .

مترجم گوگل از زبانهای زیر پشتیبانی می کند :

فارسی ، انگلیسی ، آفریکانس ، آلبانیایی ، ارمنی ، آذربایجانی ، عربی ، باسک ، بلاروسی ، بلغاری ، کاتالان ، چینی (ساده شده) ، چینی (سنتی) ، کرواتی ، چک ، دانمارکی ، هلندی ، استونیایی ، فیلیپینی ، فنلاندی ، فرانسوی ، گالیسیایی ، گرجستان ، آلمانی ، یونانی ، کریول هائیتی ، عبری ، هندی ، مجاری ، ایسلندی ، اندونزیایی ، ایتالیایی ، ایرلندی ، ژاپنی ، کره ای ، لاتین ، لتونیایی ، لیتوانیایی ، مقدونی ، مالای ، مالتی ، نروژی ، لهستانی ، پرتغالی ، رومانیایی ، روسی ، صربی ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیایی ، سواحیلی ، سوئدی ، تایلندی ، ترکی ، اوکراینی ، اردو ، ویتنامی ، ویلز ، ییدیش .

این برنامه رایگان است و شما می توانید آن را با حجم ۲.۰ MB در فروشگاه اپل از +اینجا دانلود کنید .

 

Google Places


برنامه سرویس مکان های گوگل ( Google Places ) از بهترین برنامه های ارائه شده برای تلفن های همراه است .

توسط این برنامه شما می توانید مکان های مورد نیاز خود را در جایی که هستید پیدا کنید ، مثلا اگر به شهر جدیدی رفته اید و گرسنه هستید کافی است این برنامه را باز کنید تا رستوران ها ، کافه ها و دیگر مکان های مورد نیاز اطراف شما را به روی نقشه نشان بدهد .

شما می توانید به هر مکان ثبت شده در این سرویس امتیاز بدهید و یا اماکن با بیشترین امتیاز را مشاهده کنید .

این سرویس تا کنون ۳۰ زبان دنیا را پشتیبانی می کند .

من این برنامه را در سفری که به شهر مشهد داشتم برای پیدا کردن یک پیتزا فروشی استفاده کردم و از نتیجه بسیار راضی بودم .

 

Google Shopper


برنامه خرید گوگل ( Google Shopper ) به شما این امکان را می دهد تا جدیدترین اطلاعات را در مورد کالایی که قصد خرید آن را دارید از اینترنت بگیرید ، مثلا کافی است بارکد یک محصول را به آن بدهید تا قیمت آن ، مکان های عرضه و دیگر مشخصات را در اینترنت پیدا کند .

این برنامه می تواند کالاهای مورد نظر شما را بوسیله دوربین موبایل و عکس گرفتن از بارکد یا محصول و یا خواندن نام کالا و یا از طریق وارد کردن متن ، پیدا کند ، سپس شما می توانید قیمت ، فروشگاه های عرضه ، ویدئو های مربوط به آن محصول و هر آنچه به شما در خرید یک کالا کمک می کند پیدا کنید .

این برنامه رایگان است و شما می توانید آن را با حجم ۵.۹ MB در فروشگاه اپل از +اینجا دانلود کنید .

 

Google Latitude


این برنامه جالب به شما این امکان را می دهد تا مکان و موقعیت جغرافیایی خود را با دوستان ، خانواده و … به اشتراک بگذارید ، مثلا اگر به سفر خارجی رفته اید دیگر لازم نیست مدام با خانواده تماس بگیرید که من رسیدم – نرسیدم و یا الان کجا هستم آنها خودشان میتوانند بینند که شما کجا هستید .

برای استفاده از این برنامه روی آیفون ، نیازی نیست برنامه دائما روی صفحه باشد کافی است فقط یکبار آنرا اجرا کنید حتی در زمانی که موبایل در حالت آماده بکار است ( Standby ) و صفحه نمایش خاموش می باشد ، این برنامه کار خود را بخوبی انجام می دهد .

از این سرویس برای مشاهده دوستان بروی نقشه گوگل در رایانه های شخصی هم می توان استفاده کرد ، همچنین این برنامه تنضیمات خوبی جهت حفظ حریم خصوصی شما دارد .

این برنامه رایگان است و شما می توانید آن را با حجم ۸.۹ MB در فروشگاه اپل از +اینجا دانلود کنید .

 

Google Voice


این برنامه سرویس صدای گوگل ( Google Voice ) را به موبایل شما می آورد ، با استفاده از آن می توانید تماس های تلفنی بین المللی ارزانی برقرار کنید ، اس ام اس ارسال کنید ( رایگان برای ارسال به شماره های آمریکا ) ، به پیام های ضبط شده خود گوش دهید و یا با شماره تلفن گوگل ( Google Voice number ) خود تماس برقرار کنید .

این برنامه در حال حاضر فقط برای استفاده در آمریکا ارائه شده است .

این برنامه رایگان است و شما می توانید آن را با حجم ۳.۰ MB در فروشگاه اپل از +اینجا دانلود کنید .

 

Google Books


این برنامه به شما امکان دسترسی به بیش از ۲ میلیون کتاب رایگان در کتابخانه گوگل را می دهد .

از امکانات خوب این برنامه برای کتاب خوانی می توان به : تغییر فونت ، جستجو در کتاب ، حالت مطالعه در شب ( Night-reading mode ) ، مطالعه آفلاین ، نمایش اطلاعات کامل کتاب ، اشاره نمود .

میلیون ها کتاب در موضوعات مختلف دسته بندی شده اند و شما می توانید با جستجو در آنها کتاب مورد علاقه خود را پیدا کنید ، کتاب های رایگان را دریافت کنید و یا صد ها هزار کتاب را خریداری نمائید .

این برنامه رایگان است و شما می توانید آن را با حجم ۲.۰ MB در فروشگاه اپل از +اینجا دانلود کنید .

 

Google+


گوگل پلاس نام شبکه اجتماعی جدید التاسیس گوگل است که طبق آمارهای منتشر شده از رشد بسیار خوبی در میان کاربران برخوردار بوده است و تعداد کابران آن به مرز ۲۰ میلیون نفر رسیده است ، از رونمایی گوگل پلاس زمانی نگذشته بود که گوگل برنامه مخصوص آن را برای آیفون عرضه کرد .

در این برنامه می توانید هر آنچه دوست دارید با دوستانتان در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید .