امروز:1 اردیبهشت 1403

Dish Network از خدمات مشتریان چند روزه و قطعی وب سایت رنج می برد

در چند روز گذشته، یک “مشکل سیستم های داخلی” بسیاری از خدمات و وب سایت های ارائه دهنده تلویزیون ماهواره ای و مالک تلویزیون دیش نتورک را از دسترس خارج کرده است. این قطعی از صبح پنج‌شنبه زمانی آغاز شد که مشتریان دیش شروع به گزارش انبوهی از مشکلات کردند. در Downdetector و Twitter، شکایت هایی از افرادی وجود دارد که نمی توانند به خدمات IPTV مانند Watch ESPN با اعتبار Dish خود دسترسی پیدا کنند. سایر مشتریان می گویند که نمی توانند برای پرداخت قبوض ماهانه تلویزیون و تلفن همراه به حساب های آنلاین خود وارد شوند. به نظر می‌رسد این قطعی تقریباً بر تمام قسمت‌های این شرکت تأثیر می‌گذارد – از جمله Boost Mobile، حامل بی‌سیم پیش‌پرداخت Dish که در سال 2020 خریداری شد – و مراکز تماس آن که از زمان شروع قطعی غیرقابل دسترسی بوده‌اند.

یک بنر در بالای وب سایت دیش می گوید: «از شکیبایی شما متشکرم. “ما در حال تجربه یک مشکل سیستمی هستیم که تیم های ما سخت در تلاش برای حل آن هستند.” وب سایت Boost Mobile توضیح مفیدتری ارائه می دهد. در صفحه فرود آمده است: “به دلیل مشکلات سیستم داخلی، برخی از کاربران ممکن است با حساب های Boost Mobile، پرداخت صورتحساب خود یا رسیدن به Boost Care با مشکل مواجه شوند.” “لطفا مطمئن باشید که اگر حساب شما تحت تاثیر قرار گرفته باشد، سرویس بی سیم شما تحت تاثیر این مشکلات قرار نمی گیرد و خدمات شما به دلیل عدم پرداخت به پایان نمی رسد.”


گزارش های ضد و نقیضی در مورد علت قطعی این خودرو منتشر شده است. زمانی که مشکلات شرکت در روز پنجشنبه آغاز شد، The Desk گزارش داد که این مشکلات نتیجه یک حادثه امنیت سایبری نبوده است. با این حال، در اوایل صبح شنبه، Bleeping Computer اعلام کرد که این قطعی به دلیل یک حمله احتمالی باج افزار بوده است. یک منبع به این شبکه گفت که رایانه‌های کارمندان «آیکون‌های خالی» را نشان می‌دهند که نشان می‌دهد به بدافزار آلوده شده‌اند. یک منبع جداگانه گفت که مدیر آنها به آنها گفته است که این قطعی “به دلیل یک بازیگر بد خارجی، یک عامل تهدید شناخته شده ایجاد شده است” و دیش هنوز مشخص نکرده است که آنها چگونه به سیستم های داخلی خود دسترسی پیدا کرده اند.

ما روز پنجشنبه با یک مشکل سیستمی در شبکه شرکتی خود مواجه شدیم که همچنان بر سرورهای داخلی و سیستم های تلفن تأثیر می گذارد و ما به طور فعال در حال بررسی آن هستیم. یکی از سخنگویان دیش به Engadget گفت: DISH TV، Sling TV، سرویس‌های بی‌سیم و شبکه‌های داده ما همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و فعال هستند. با این حال، برخی از سیستم های ارتباطی شرکتی، عملکردهای مراقبت از مشتری و وب سایت های ما تحت تأثیر قرار گرفتند. تیم های ما سخت کار می کنند تا سیستم های آسیب دیده را در سریع ترین زمان ممکن بازیابی کنند.

Dish تایید نمی کند که این قطعی به دلیل حمله باج افزار باشد یا خیر، اما گفت امیدوار است به زودی اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارد. طبق گزارش The Verge، از بعدازظهر جمعه، این شرکت با کارمندان خود در مورد آنچه در سیستم‌های داخلی خود می‌گذرد صحبتی نکرده بود. بسیاری از کارگران راه دور به دلیل مشکلات مربوط به سرویس VPN داخلی Dish نمی توانند هیچ کاری انجام دهند. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، Engadget این مقاله را به روز می کند.

اشتراک گذاری