امروز:6 اردیبهشت 1403

فروشگاه Kindle یک نویسنده جدید پرکار دارد: ChatGPT

به گزارش رویترز، ChatGPT به عنوان نویسنده یا نویسنده حداقل 200 کتاب در فروشگاه Kindle Amazon ذکر شده است. با این حال، تعداد واقعی کتاب‌های بات‌نویسی احتمالاً بسیار بیشتر از آن است، زیرا سیاست‌های آمازون به صراحت نویسندگان را ملزم نمی‌کند که استفاده خود از هوش مصنوعی را افشا کنند. این آخرین نمونه از نوشتارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که بازار را هجوم آورده و از زمان انتشار ابزار رایگان OpenAI در نوامبر، در تولید محتوای مشکوک اخلاقی نقش داشته است.

برت شیکلر، فروشنده ای در روچستر، نیویورک که کتابی برای کودکان در فروشگاه کیندل منتشر کرده است، می گوید: «می توانم افرادی را ببینم که از این کار حرفه ای کامل می سازند. ایده نوشتن یک کتاب در نهایت ممکن به نظر می رسید. داستان خود منتشر شیکلر، سنجاب کوچک خردمند: حکایت پس انداز و سرمایه گذاری، یک داستان کودکانه 30 صفحه ای است – نوشته و تصویرسازی شده توسط هوش مصنوعی – 2.99 دلار برای نسخه دیجیتال و 9.99 دلار برای نسخه چاپی فروخته می شود. اگرچه شیکلر می‌گوید این کتاب از زمان انتشارش در ژانویه کمتر از 100 دلار برای او درآمد داشته است، او فقط چند ساعت وقت صرف کرد تا آن را با اعلان‌های ChatGPT مانند «داستانی بنویسد درباره پدری که به پسرش در مورد سواد مالی آموزش می‌دهد».

نمونه‌های دیگری از محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در فروشگاه Kindle عبارتند از: داستان کودکانه The Power of Homework، مجموعه شعری به نام پژواک‌های جهان و حماسه علمی تخیلی درباره یک فاحشه خانه بین‌ستاره‌ای، Galaxy Pimp: Vol. 1.

مری راسنبرگر، مدیر اجرایی انجمن نویسندگان گفت: «این چیزی است که ما واقعاً باید نگران آن باشیم، این کتاب‌ها به بازار سرازیر خواهند شد و بسیاری از نویسندگان بیکار خواهند شد.» باید شفافیت نویسندگان و پلتفرم‌ها در مورد نحوه خلق این کتاب‌ها وجود داشته باشد، در غیر این صورت کتاب‌های بی‌کیفیت زیادی خواهید داشت.»

اشتراک گذاری