امروز:7 اردیبهشت 1403

آمازون از کارمندان خواسته است که در ماه مه به دفتر بازگردند

از ماه می، آمازون کارمندان خود را ملزم خواهد کرد که حداقل سه روز در هفته خارج از دفتر کار کنند. این شرکت در یادداشتی که روز جمعه منتشر شد و به مدیرعامل آن اندی جاسی (از طریق CNN) نسبت داده شد، این طرح را اعلام کرد. در حمایت از این سیاست، جاسی گفت که یک ترتیب کاری ترکیبی، فرهنگ شرکت آمازون را “تقویت” می کند و منجر به همکاری بهتر بین نیروی کار آن می شود.

جاسی گفت: «بازگرداندن هزاران کارمند به دفاتر خود در سراسر جهان کار ساده‌ای نیست، بنابراین ما به تیم‌هایی که باید این کار را انجام دهند، زمان می‌دهیم تا برنامه‌ریزی کنند.» ما می دانیم که در ابتدا کامل نخواهد بود، اما تجربه دفتر به طور پیوسته در طول ماه ها (و سال های آینده) بهبود خواهد یافت، زیرا تیم های املاک و تسهیلات ما چین و چروک ها را برطرف می کنند، و در نهایت به شکلی که می خواهیم دفاترمان تغییر می کنند، ادامه می دهند. راه‌اندازی شود تا روش‌های جدیدی را که می‌خواهیم کار کنیم، به تصویر بکشیم.»

اندکی پس از شروع همه گیری، آمازون گفت انتظار دارد کارمندان در اکتبر 2020 به دفتر بازگردند. این شرکت چندین بار این تاریخ را به عقب انداخت زیرا امواج متوالی ویروس کرونا شهرهای سراسر جهان را مجبور به قفل شدن کرد. اعلامیه آمازون در همان هفته ای منتشر شد که اکتیویژن تأیید کرد که از کارمندان بلیزارد می خواهد حداقل سه روز در هفته از ماه جولای خارج از دفتر کار کنند. مانند بلیزارد، آمازون نیز شاهد بوده است که بسیاری از کارگران خود در پاسخ به سیاست‌های شرکت، به سمت سازماندهی حرکت می‌کنند. مهم‌تر از همه، JFK8، تأسیسات استیتن آیلند بود که در سال گذشته با رأی اکثریت کارگران آن به اتحادیه‌سازی، به اولین کارگاه اتحادیه آمازون تبدیل شد. این اقدام همچنین پس از آن صورت گرفت که آمازون تایید کرد که در ابتدای سال، بیش از 18000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد.

اشتراک گذاری