امروز:7 اردیبهشت 1403

مایکروسافت می‌تواند نسخه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Word و Outlook را در ماه مارس به نمایش بگذارد

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت قصد دارد در هفته‌های آینده اپلیکیشن‌های آفیس ارتقا یافته با ویژگی‌های هوش مصنوعی را معرفی کند. به گفته The Verge، این غول فناوری در حال آماده شدن است تا نشان دهد که فناوری هوش مصنوعی Prometheus و هوش مصنوعی زبان OpenAI برای برنامه های Word، PowerPoint، Outlook و دیگر برنامه های مایکروسافت 365 به زودی در ماه مارس چه کاری انجام می دهند. مایکروسافت اخیراً یک Bing بازسازی‌شده را راه‌اندازی کرده است که می‌تواند به لطف مدل Prometheus که با کمک OpenAI ساخته شده است، پاسخ‌های مکالمه‌ای به جست‌وجوها ایجاد کند.

علاوه بر این، این شرکت یک Edge جدید با یک “هوش مصنوعی” داخلی معرفی کرد که همچنین توسط Prometheus طراحی شده است. یک دکمه در گوشه سمت راست بالا به کاربران امکان دسترسی سریع به ویژگی چت جدید Bing را می دهد و همانطور که در عمل خود ذکر کردیم، مانند این است که ChatGPT را مستقیماً در مرورگر خود داشته باشید. The Verge می‌گوید مایکروسافت می‌خواهد فناوری هوش مصنوعی آن بتواند نمودارها و گرافیک‌هایی را برای استفاده در پاورپوینت یا اکسل تولید کند. بر اساس گزارش قبلی منتشر شده توسط The Information، این شرکت همچنین می خواهد که مدل هوش مصنوعی خود بتواند متنی را با استفاده از دستورات ساده در برنامه های آفیس خود تولید کند.

به نظر می رسد که مایکروسافت برای عرضه ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای محصولات خود عجله دارد، جای تعجب ندارد. این شرکت احتمالاً قصد دارد تا قبل از اینکه Google بتواند رقیب ChatGPT خود را راه اندازی کند، به سرعت حرکت کند تا افراد زیادی را که ممکن است شروع به استفاده از محصولات خود کنند. ظاهراً، مایکروسافت در ابتدا قرار بود بینگ جدید را در اواخر فوریه معرفی کند، اما راه‌اندازی آن را افزایش داد و قبل از اعلام Bard گوگل برنامه‌ریزی کرد. این شرکت همچنین موظف است به گسترش لیست ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی خود ادامه دهد، زیرا اخیراً یک سرمایه گذاری «چند میلیارد دلاری» در OpenAI در ماه گذشته امضا کرده است.

اشتراک گذاری