امروز:5 اردیبهشت 1403

خدمات نظافت منزل توسط یک شرکت نظافتی حرفه‌‌ای

آیا از تمیز کردن خانه خود خسته شده‌اید؟ آیا از بازگشت به یک خانه کثیف پس از یک روز کاری طولانی متنفرید؟ شاید وقت آن رسیده باشد که یک نظافتچی حرفه ای استخدام کنید. اما نظافتچی ها چه خدماتی ارائه میدهند؟ بیایید با برخی از رایج ترین خدمات آنها آشنا شویم.

اسباب کشی

همه میدانیم که اسباب کشی میتواند استرس زا باشد. استخدام متخصصان حرفه ای برای نظافت کامل قبل از نقل مکان میتواند استرس ناشی از جابجایی را کاهش دهد. هنگام درخواست خدمات تاکید کنید که برای اسباب کشی نیاز به کمک دارید. برخی شرکت ها چنین خدماتی را ارائه نمیدهند. اگر نیازمندی‌ها یا اولویت‌های خاصی دارید باید همیشه حین رزرو آنها را با ارائه دهنده خدمات خود در میان بگذارید. این موضوع به نظافتچی ها کمک می‌کند تا برای خدمات مورد نظر آماده شوند.

نظافت کامل

نظافت کامل تا حد زیادی بر سرویس بهداشتی و آشپزخانه تاکید دارد. این نوع نظافت با نظافت معمولی خانه متفاوت است چون باید کثیفی قسمت ها سختی مانند زیر سینک ها، پشت قفسه های کتاب ها یا داخل کابینت ها تمیز شوند. بخش بزرگی از نظافت کامل شامل تمیز کردن تمام کثیفی هایی است که در شکاف ها، کابینت های آشپزخانه و زیر وسایل آشپزخانه پنهان شده اند.

اگر یک نظافت کامل را رزرو میکنید احتمالا نظافتچی خدمات زیر را به شما ارائه میدهد:

  • گردگیری یا شستن پرده ها
  • تمیز کردن داخل کمد ها
  • تمیز کردن ماشین لباسشویی
  • تمیز کردن گوشه دیوار ها
  • تمیز کردن داخل فر
  • تمیز کردن داخل یخچال و فریز
  • تمیز کردن نقطه ای دیوار ها
  • تمیز کردن پنجره

اگر قصد میزبانی، یا نظافت قبل از سال نو را دارید نظافت کامل قبل و بعد از مراسم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

نظافت معمولی

در این نوع خدمات نظافتی نظافتچی ها به طور منظم بر اساس آنچه که به بهترین وجه با برنامه سازگار است به صورت هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه میایند. از آنجایی که نظافت معمولی بیشتر است هدف نظافتچی حفظ نظافت و آراستگی خانه است.

اکثر خدمات نظافتی معمولی شامل موارد زیر است:

  • پاک کردن پنجره ها و آینه ها
  • جاروبرقی فرش و موکت
  • تمیز کردن آشپزخانه، بیرون آوردن سطل زباله و پاک کردن سطوح
  • مرتب کردن خانه
  • جارو برقی یا تمیز کردن کف
  • برداشتن تار عنکبوت
  • نظافت حمام، توالت، سینک و آینه

خدمتکار یا خدمات خانه داری

اگر درخواست خاصی دارید که به طور کلی در برنامه نظافتی استاندارد گنجانده نمیشود خدمتکار یا خدمات خانه داری برای شما بهترین گزینه است. اکثر خانه دارها یا خدمتکارانی که نظافت خانه را انجام میدهند نه تنها کارهای گفته شده در لیست ها ی بالا را انجام میدهند بلکه در کارهای خانه مانند لباسشویی و شستن ظروف هم کمک میکنند. با این حال محدودیت هایی برای کاری که آنها میتوانند انجام دهند وجود دارد.

پرستاری با خانه داری یا نظافت فرق دارد. اگر نیاز به پرستاری دارید که در انجام وظایف پرستاری و خدمات نظافتی به شما کمک کند باید پرستاری را استخدام کنید که که کارهای نظافتی هم انجام دهد نه نظافتچی که کارهای پرستاری هم انجام میدهد. اکثر شرکت های خدمات نظافتی خدمات مراقبتی را ارائه نمیدهند.

یک سرویس نظافتی معمولی چه خدماتی را ارائه نمی‌دهد؟

هر شرکت نظافتی و متخصص خدمات شرایط و محدودیت هایی متفاوتی دارد. در ادامه به چهار مورد از مواردی که توسط شرکت های نظافتی اراده نمیشود اشاره میکنیم:

  • مراقبت از حیوانات خانگی یا کودکان
  • خرید مواد غذایی
  • رسیدگی کردن به مواد خطرناک
  • کارهای باغچه

استخدام یک سرویس نظافت منزل مزایای زیادی دارد. با این حال تصور نکنید که نظافتچی ها همه کاری انجام میدهند.

قبل از آمدن نظافتچی باید چه کارهایی انجام دهید؟

برای آماده شدن قبل از آمدن نظافتچی منزل لازم نیست کار زیادی انجام دهید اما در نظر گرفتن نکات زیر میتواند به شما کمک کند از خدمات دریافتی خود بیشترین نتیجه را بگیرد.

قبل از رسیدن نظافتچی خانه را مرتب کنید.

اگر میخواهید سرویس شما کارآمد باشد بهتر است از قبل خانه را مرتب کنید تا نظافتچی زمان خود را صرف نظم دادن به خانه شما نکند. قبل از رسیدن نظافتچی لباس ها، کتاب ها یا چیزهای روی زمین را مرتب کنید. بیشتر متخصصان نظافت ساعت ها هزینه دریافت میکنند پس بهتر است وقتشان را صرف مرتب کردن خانه نکنند.

اگر میخواهید کسی در مرتب کردن خانه به شما کمک کند هنگام رزرو از شرکت نظافتی بپرسید که آیا میتواند در این مورد به شما کمک کند.

درباره نیازها و انتظارات خود صحبت کنید.

اکثر شرکت های نظافتی این موضوع را اولویت خود میدانند. در پایان آنچه واقعا اهمیت دارد این است که شما از خدماتی که دریافت میکنید راضی هستید. با ارائه دستورالعمل های واضح برای کارهایی که باید به ترتیب اولویت انجام شوند به نظافتچی خود کمک کنید.

اگر هزینه ساعتی پرداخت میکنید و مبلغ آن برای شما مهم است قبل از شروع کار با نظافتچی صحبت کنید. به این ترتیب نظافتچی میتواند اولویت های شما را بررسی کند و در صورت ایجاد مشکل با شما صحبت کند.

حیوانات خانگی را دور نگه دارید.

حیوانات خانگی باعث حواس پرتی نظافتچی میشوند. قبل از شروع نظافت مطمئن شوید که حیوان خانگی شما در اتاق دیگری است. نظافتچی های حرفه ای خانه اگر مدام حواسشان پرت نشود کار را سریع تر و بهتر انجام میدهند. برخی از نظافتچی ها به گربه حساسیت دارند یا ممکن است از سگ بترسند.

سوالت پرتکرار   

هزینه خدمات نظافت منزل چقدر است؟

هزینه خدمات به بزرگی خانه شما، تعداد اتاق خواب و حمام و …. بستگی دارد.

آیا خدمات نظافت منزل ارزش هزینه آن را دارد؟

بله. اگر شما 16 ساعت در روز کار میکنید یک مادر یا پدر پر مشغله هستید که بچه ها را به مهد کودک، مدرسه و تمرینات ورزشی میبرید یا کارهای زیاد و زمان بسیار کمی برای انجام دادن دارید تمیز کردن خانه میتواند برای شما کار دشواری باشد. هیچ کس نمیخواهد خانه ای نامرتب داشته باشد و با این حال هیچ کس هم واقعا از انجام کارهای خانه لذت نمیبرد بنابراین یک شرکت نظافتی حرفه ای میتواند به شما کمک کند.

آیا نظافت منزل شامل شستن لباس ها هم می‌شود؟

اگر در خانه خود ماشین لباسشویی یا خشک کن دارید نظافتچی میتواند لباس ها را شسته و آنها را تا کند. اما شما باید آن را به عنوان یک مورد اضافه در نظر بگیرید. در این صورت نظافتچی میتواند زمان کافی را به تمیز کردن خانه شما اختصاص دهد و همچنان برای شستشوی لباس ها زمان داشته باشد.

نظافت منزل چقدر طول می‌کشد؟

زمان نظافت به اندازه خانه شما بستگی دارد. حداقل زمان رزرو 3 ساعت است اما در صورت نیاز همیشه میتوانید رزرو طولانی تری درخواست کنید.

اشتراک گذاری