امروز:5 اردیبهشت 1403

بررسی چاپگرهای سه بعدی صنعتی

یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید و به دنبال چاپگر سه بعدی مقرون به صرفه و قابل اعتماد هستید؟ 

از تولیدکنندگان کوچک و شرکت‌های طراحی محصول گرفته تا معماران و هنرمندان، هر کسب‌وکاری که به دنبال خرید یک 3DPrinter قابل اعتماد و حرفه‌ای است، گزینه‌های بیشتری نسبت به سالهای قبل در دسترس دارد. از آنجاییکه بازار سرگرمی پر از ماشین های رومیزی ارزان است، سازندگان پرینترهای سه بعدی صنعتی تمرکز خود را تغییر داده اند تا ماشین هایی با کیفیت بالا و کارکرد آسان با ویژگی های متعدد و قابلیت اطمینان ارائه دهند.

روزهایی که پرینترهای سه بعدی صنعتی تمام اتاق را پر می کردند، گذشته است. در حال حاضر، تعداد زیادیمحصولات حرفه ای وجود دارد که در اندازه رومیزی هستند. اینها ماشین هایی هستند که در لیست زیر روی آنها تمرکز می کنیم و تقریباً همه آنها در شش ماه گذشته بروز شده اند.

این که آیا می خواهید یک چاپگر برای نمونه سازی قطعات اولیه یا تولید محصولات نهایی استفاده کنید، دانستن اینکه هر کدام چه چیزی برای ارائه دارند به شما کمک می کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشید. هر یک از چاپگرهای FDM ویژگی‌های کلیدی را ارائه می‌کند که همه ماشین‌های حرفه‌ای خوب باید برای اطمینان از سهولت استفاده، کارایی، سرعت و انعطاف‌پذیری داشته باشند:

  • اکسترودر دوتایی (یعنی دستگاه دو نازله یا دو رنگ متریالبرای اینکه بتوانید با یک ماده پشتیبانی قابل جابجایی به راحتی چاپ کنید یا قطعه ای با دو رنگ مکمل بسازید.
  • بستر گرم برای اطمینان از ثبات دما، که تاب خوردگی و سایر عیوب قطعات را کاهش می دهد
  • نقطه داغ حداقل تا 200 درجه سانتیگراد، بنابراین می توانید با طیف گسترده ای از مواد درجه مهندسی چاپ کنید.
  • محفظه محصور، نه تنها برای کنترل دما بلکه برای ایمنی
  • نظارت از راه دور از طریق نرم افزار محلی یا Wifi متصلبرخی از آنها دوربین های داخلی دارند.
  1. چاپگر سه بعدی صنعتی تراست ایکس ال پرو
  • Technology: FDM
  • Materials: PLA, ABS, PETG, PVA, HIPS 
  • Build Volume (mm): 700x700x1000
  • Min layer resolution (micron): 20
  • قیمت: 125.500.000 تومان

چه چیزی این محصول ساخت ایران را منحصربفرد میکند؟ ابعاد تولیدی بزرگ آن. پرینتر3بعدی صنعتی Trust XL Pro با دو نازل یکپارچه استاندارد هر چیزی که فکرش را بکنید برایتان می سازد. از مجسمه تا قالب اولیه قطعات صنعتی. متریال مصرفی این دستگاه انواع ترموپلاستیکهای صنعتی است. شرکت توسعه گران بعد سوم بعنوان تولید کننده این محصول بوده و امکانات ویژه ای برای این محصول در نظر گرفته است: وجود گارانتی و خدمات پس از فروش بلند مدت، مادربرد قدرتمند اختصاصی، قطعات فلزی اکسترودر، بدنه و شاسی بسیار مقاوم فلزی، سیستمهای بازیابی چاپ، سنسور هشدار اتمام فیلامنت، رابط کاربری لمسی و پورت USB.

همین ویژگیها سبب شده است که سازمانهای بزرگی مثل ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، صنایع پتروشیمی و … از خریداران این دستگاه ایرانی باشند. تولیدکننده اعلام کرده است که محصول در حالت مونتاژ شده و آماده کار به خریداران تحویل می گردد.

  1. چاپگر سه بعدی صنعتی UltiMaker S7:
  • Technology: FDM
  • Materials: PLA, ABS, PETG, PVA, HIPS, stainless steel
  • Build Volume (mm): 330x240x300
  • Min layer resolution (micron): 20
  • Price: 8.400$

چه چیزی این چاپگر حرفه ای را به یکی از برترین محصولات جهان تبدیل کرده است؟ اگرچه UltiMaker S7 به تازگی در ژانویه 2023 راه اندازی شده است: چاپ سه بعدی با اکستروژن دوگانه قوی را با کتابخانه بزرگی از مواد درجه مهندسی ارائه می دهد، از جمله کیت گسترش فلزی که به کاربران امکان می دهد بین چاپ پلاستیک و فلزات روی یکی جابجا شوند. S7 شامل ارتقاهایی از محصول قدیمیتر S5 با هدف کاربران حرفه ای است، مانند سیستم گرمایش بهبود یافته برای گرمای پایدارتر در کل بستر و اتاقک که برای جلوگیری از تاب برداشتن قطعات طراحی شده است، بعلاوه سیستم تراز کردن تخت دقیق تر.

اگر بودجه شما به شما اجازه می دهد تا بیش از 10 هزار دلار پیش بروید، متریال استیشن اختیاری تا 6 رول متریال را در خود نگه می دارد و بطور خودکار تشخیص می دهد که کدام مواد UltiMaker بارگذاری شده اند و نمایه چاپ صحیح را تنظیم می کند.

برنامه های رایج برای این چاپگر سه بعدی حرفه ای؟ نمونه‌سازی کاربردی، مجسمه و وسایل خاص، کیس‌ها و محفظه‌ها، مجموعه‌های مهندسی، پزشکی، خودرو، هوافضا، الکترونیک و غیره.

  1. چاپگر سه بعدی صنعتی Modix BIG-120Z Gen 4:
  • Technology: FDM
  • Materials: PLA, ABS, PETG, PVA, HIPS, stainless steel
  • Build Volume (mm): 600x600x1200
  • Min layer resolution (micron): 50
  • Price: 8000$

چه چیزی این محصول را حرفه ای می کند؟ بزرگ بودن اندازه! در واقع، این احتمالاً بزرگترین پرینتر سه بعدی پرحجمی است که می توانید با کمتر از 10000 دلار تهیه کنید. Modix BIG-120Z می تواند اشیای بلند منحصر به فرد را در یک تکه چاپ کند و حجم ساخت معادل 0.43 متر مکعب را ارائه می دهد.

نه تنها بزرگ، بلکه سریع. این شرکت در اواخر سال 2022 مجموعه ای از ویژگی ها را ارتقا داد که مهمترین آنها گزینه نصب اکسترودرهای دوگانه مستقل (IDEX) بجای اکسترودرهای دوگانه استاندارد (یکپارچه) است. Modix همچنین اکنون مجموعه کاملی از کالیبراسیون خودکار را ارائه می دهد که شامل شیب تخت خودکار، تراز کردن تخت، تراز زیر بشکهای و کالیبراسیون افست Z می شود.

Big-120Z ایده آل برای اجسام بصری، طراحی داخلی، هنر، مانکن، لوازم جانبی، دارای یک اکسترودر مستقیم مجزا و دو سر نازل E3D Super Volcano برای چاپ چند ماده ای است. به گفته سازنده، شما همچنین می توانید بجای دمای پیش فرض 285 درجه سانتی گراد، آنرا با یک ترمیستور با دمای بالا تعویض کنید تا به دمای 400 درجه سانتی گراد برسید. این امکان چاپ با مواد صنعتی را باز می کند.

محفظه شامل پانلهای کامپوزیت آلومینیومی مشکی 3 میلی متری (ACP) برای بدنه، همراه با درب پلی کربنات شفاف و درب بالایی است که دسترسی آسان به تخت چاپ را از زوایای مختلف فراهم می کند. چاپگر Modix Big-120Z دارای صفحه نمایش لمسی 7 اینچی برای کارکرد آسان است. با استفاده از ماژول WiFi یکپارچه، می توانید آنرا از راه دور از طریق رایانه شخصی یا حتی تلفن همراه بر روند پرینت نظارت کنید. به دلیل اندازه بسیار بزرگ، پرینتر Modix BIG-120Z در حالت کیت ارائه می شود و شما باید آن را مونتاژ کنید.

  1. چاپگر3بعدی صنعتی Delta WASP 2040 Industrial X:
  • Technology: FDM
  • Materials: PLA, ABS, PETG, PVA, HIPS, stainless steel
  • Build Volume (mm): 400x200x200
  • Min layer resolution (micron): 50
  • Price: 6.300$

چه چیزی این را متمایز می کند؟ WASP در چاپگرهای سبک دلتا تخصص دارد که عموماً سرعت چاپ بهتری نسبت به ماشین‌های دکارتی رایج‌تر ارائه می‌دهند. Delta WASP 2040 Industrial X با تسمه های فولادی قوی ساخته شده و دارای عایق حرارتی و صوتی است. می توان آنرا به دو کیت اکسترودر مختلف مجهز کرد: اکسترودر WASP Zen X دارای یک اکسترودر دوگانه برای چاپ چند رنگ یا چند ماده است، درحالیکه اکسترودر فلکس به طور خاص برای پلاستیکهای انعطاف پذیر طراحی شده است.

این چاپگر دارای رابط بصری دوربین دارست و به شبکه Wifi متصل است تا بتوانید آنرا از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی مدیریت کنید.

سایر ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند وقتی برق قطع می‌شود، پرینت را بازیابی کنید، تراز خودکار و محفظه ساخت گرم تا 90 درجه سانتیگراد. مدل های چاپ را می توان با استفاده از رایج ترین نرم افزارها از جمله Cura، Slic3r و Simplify3D تولید کرد.

خب، در پایان این مطلب یک سوال میپرسیم؟ اگر 10 هزار دلار داشتید کدامیک از محصولات فوق را خرید میکردید؟

اشتراک گذاری