امروز:9 اردیبهشت 1403

پخش‌های زنده میزبانی مشترک YouTube در Android و iOS در دسترس قرار گرفت

پس از انتشار آن در سال گذشته، یوتیوب ویژگی جدیدی به نام Go Live Together را ارائه کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد پخش‌های زنده را میزبانی کنند. هر کسی که بیش از 50 مشترک داشته باشد می‌تواند یک مهمان را دعوت کند تا از دستگاه‌های تلفن همراه iOS و Android یک پخش زنده با آنها میزبانی کند. فقط یک مهمان در هر زمان مجاز است، اما میزبان می‌تواند مهمان‌های جدید را در جریان پخش مستقیم یکسان عوض کند.

می‌توانید پخش‌های مشترک را از طریق برنامه دسک‌تاپ YouTube زمان‌بندی کنید، اما هم میزبان و هم مهمان باید در طول پخش زنده از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کنند. برای انجام این کار، برنامه YouTube را باز کنید، روی “ایجاد” و سپس “Go Live Together” ضربه بزنید. پس از وارد کردن جزئیات جریان، «دعوت از یک هم‌استریمر» را انتخاب کنید و پیوند دعوت را برای هم‌استریمر ارسال کنید. سپس آن‌ها به اتاق انتظار فرستاده می‌شوند تا زمانی که روی «Go Live» کلیک کنید.

حداقل تعداد دنبال‌کننده‌ای برای مهمانان وجود ندارد، اما میزبان مسئول نقض هر گونه دستورالعمل انجمن توسط مهمانان خواهد بود. میزبان‌ها می‌توانند برای تبلیغات درآمد کسب کنند، تبلیغاتی که می‌توانند به صورت قبل، میانی و پس از پخش نمایش داده شوند.

یوتیوب ویژگی مشابهی را ارائه کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد پخش‌های زنده خرید را میزبانی کنند، که هم میزبانی مشترک و هم هدایت به کانال یک برند را امکان‌پذیر می‌کند. Twitch اخیراً یک ویژگی به نام Guest Star را در نسخه بتا معرفی کرده است که به سازندگان اجازه می‌دهد تا پنج مهمان را به جریان بیاورند. این سیستم کمی ساده‌تر است، زیرا هر بیننده‌ای می‌تواند یک دست مجازی را بلند کند و میزبان می‌تواند آنها را دعوت کند، مانند Clubhouse یا Twitter Spaces. برخلاف محدودیت موبایل یوتیوب، نسخه Twitch فقط روی دسکتاپ در دسترس است.

اشتراک گذاری