امروز:10 فروردین 1403

هوش مصنوعی گوگل می تواند موسیقی را در هر سبکی از توضیحات متنی ایجاد کند

موسیقی ممکن است مرز بزرگ بعدی برای تولید محتوای هوش مصنوعی باشد. گوگل اخیرا تحقیقاتی را در مورد MusicLM منتشر کرده است، سیستمی که موسیقی را در هر سبکی با توضیحات متنی ایجاد می کند. این اولین تولید کننده موسیقی هوش مصنوعی نیست. همانطور که TechCrunch اشاره می کند، پروژه هایی مانند AudioML گوگل و Jukebox OpenAI به این موضوع پرداخته اند. با این حال، مدل MusicLM و پایگاه داده آموزشی گسترده (280000 ساعت موسیقی) به آن کمک می کند تا موسیقی با تنوع و عمق شگفت انگیز تولید کند. شما ممکن است فقط خروجی را دوست داشته باشید.

هوش مصنوعی نه‌تنها می‌تواند ژانرها و ابزارها را ترکیب کند، بلکه می‌تواند با استفاده از مفاهیم انتزاعی که معمولاً درک آن برای رایانه‌ها دشوار است، آهنگ بنویسد. اگر ترکیبی از موسیقی رقص و رگیتون را با آهنگی «فضایی و ماورایی» می‌خواهید که «حس شگفتی و هیبت» را برانگیزد، MusicLM می‌تواند آن را محقق کند. این فناوری حتی می تواند ملودی هایی را بر اساس زمزمه کردن، سوت زدن یا توصیف یک نقاشی ایجاد کند. یک حالت داستانی می‌تواند چندین توصیف را به هم بچسباند تا یک مجموعه دی‌جی یا موسیقی متن تولید کند.

MusicLM مانند بسیاری از ژنراتورهای هوش مصنوعی مشکلات خود را دارد. برخی از آهنگ‌ها عجیب به نظر می‌رسند و آوازها غیرقابل درک هستند. و در حالی که خود اجراها بهتر از آن چیزی هستند که شما انتظار دارید، اما می توانند به گونه ای تکرار شوند که کارهای انسانی ممکن است تکرار نشود. انتظار افت به سبک EDM یا الگوی شعر-کر-آهنگ یک آهنگ معمولی را نداشته باشید.

فقط به این زودی برای استفاده از فناوری برنامه ریزی نکنید. همانند سایر تولیدکنندگان هوش مصنوعی گوگل، محققان MusicLM را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حق نسخه‌برداری برای عموم منتشر نمی‌کنند. تقریباً یک درصد از موسیقی تولید شده در زمان انتشار مستقیماً از آهنگ های آموزشی کپی شده است. در حالی که سؤالات مربوط به صدور مجوز برای موسیقی هوش مصنوعی حل نشده است، یک وایت پیپر در سال 2021 از اریک سانری (که اکنون برای انجمن ناشران موسیقی کار می کند) پیشنهاد می کند که به اندازه کافی ردپای “منسجم” از صداهای اصلی وجود دارد که موسیقی هوش مصنوعی می تواند حقوق بازتولید را نقض کند. ممکن است مجبور شوید برای انتشار آهنگ‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی، مانند نوازندگانی که به نمونه‌ها تکیه می‌کنند، مجوز دریافت کنید.

هوش مصنوعی در حال حاضر جایگاهی در موسیقی دارد. هنرمندانی مانند Holly Herndon و Arca از الگوریتم‌هایی برای تولید آلبوم‌ها و موسیقی متن موزه‌ها استفاده کرده‌اند. با این حال، آنها یا مشارکتی هستند (مانند هرندون) یا عمداً غیرقابل پیش بینی (مانند آرکا). MusicLM ممکن است برای بهترین زمان آماده نباشد، اما به آینده‌ای اشاره می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند نقش بزرگ‌تری در استودیو بازی کند.

اشتراک گذاری