امروز:10 فروردین 1403

صفحه اصلی بازطراحی شده اینستاگرام تب خرید را کنار گذاشته است

آیا از این که وسواس خرید اینستاگرام دکمه «پست جدید» را به گوشه‌ای می‌برد، ناراحت شدید؟ تو تنها نیستی. اینستاگرام یک به‌روزرسانی صفحه اصلی را که قرار است در ماه فوریه برگزار شود، نشان داده است که برگه فروشگاه را حذف کرده و دکمه Create را به مرکز نوار ناوبری پایینی برمی‌گرداند. این به نوبه خود، زبانه Reels را به کناره می‌کشد.

Adam Mosseri از این شبکه اجتماعی در ویدیویی اضافه کرد که خرید همچنان در فید، حلقه‌ها، داستان‌ها و تبلیغات شما وجود دارد. فقط یک برگه اختصاصی برای آن وجود نخواهد داشت. این بخش معمولاً توصیه‌های هدفمندی را برای تشویق به خرید فراتر از پیشنهادهای معمول میان‌فید ارائه می‌دهد.


اینستاگرام آزمایش طراحی جدید را در ماه سپتامبر آغاز کرد. موسری در ویدئویی که این عرضه را اعلام می‌کند، این به‌روزرسانی را تلاشی برای «ساده‌کردن» سرویس و تمرکز بر اتصال مردم به «چیزهایی که دوست دارند» توصیف کرد. به صراحت بگویم اینستا به یاد دارد که یک شبکه اجتماعی است.

با این حال، این تغییر ممکن است بخشی از یک تغییر استراتژی بزرگتر نیز باشد. همانطور که The Verge اشاره می کند، The Information ادعا کرد که یک یادداشت داخلی در ماه سپتامبر دیده است که نشان می دهد اینستاگرام بسیاری از ویژگی های خرید خود را کاهش می دهد. در عوض، سایت بر تلاش‌های تجاری متمرکز می‌شود که «مستقیم‌تر» با درآمد تبلیغات مرتبط هستند. به زبان ساده، به نظر نمی‌رسد که فشار خرید کمکی کرده باشد – این امر باعث افزایش درآمد متا می‌شود که متا به سمت متاورس حرکت می‌کند.

بحث رقابت هم هست TikTok، الهام‌بخش بسیاری از ویژگی‌های اینستاگرام، همچنان دارای دکمه برجسته «پست جدید» است. البته این قرارگیری تضمینی برای موفقیت نیست، اما این پلتفرم با وجود اینستاگرام به پیشرفت خود ادامه داده است. طبق آمار Data.ai تا اکتبر حدود 1.64 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته است. بازنگری اینستاگرام ممکن است پست‌های بیشتری را تشویق کند، نه اینکه به افراد بالقوه تجربه آشناتری بدهد.

اشتراک گذاری