امروز:29 فروردین 1403

FTC به Mastercard دستور می دهد تا تراکنش های بدهی را به شبکه های پرداخت رقیب باز کند

کمیسیون تجارت فدرال به Mastercard دستور داده است تا شبکه های پرداخت رقیب را با اطلاعات مورد نیاز برای پردازش پرداخت های کارت نقدی آغاز کند.

این اقدام «توکن‌سازی» را هدف قرار می‌دهد، فناوری که زیربنای برنامه‌های پرداخت موبایلی مانند Apple Pay، Google Pay و Samsung Pay است. هنگامی که برای خرید کارت نقدی یا اعتباری با کیف پول تلفن همراه خود می روید، نرم افزار اطلاعات حساس از جمله شماره اولیه مرتبط با حساب شما را با مجموعه جداگانه ای از «ژتون های» یکبار مصرف جایگزین می کند. Mastercard و Visa می گویند که این روش از کلاهبرداری جلوگیری می کند زیرا توکن ها هنگام حمل و نقل حاوی اطلاعات قابل بهره برداری نیستند. تنها زمانی که به سرورهای Mastercard یا Visa می رسند و به دارنده حساب اصلی خود باز می گردند، به شخصی اشاره می کنند.

طبق گفته FTC، مسترکارت از لحاظ تاریخی دسترسی شبکه‌های رقیب به صندوق رمز خود را متوقف کرده است. این بدان معناست که هر زمان که مصرف کنندگان تصمیم به پرداخت با کیف پول موبایلی می گرفتند، بازرگانان مجبور بودند تراکنش ها را از طریق مسترکارت (یا ویزا) هدایت کنند و هزینه تراکنش های شرکت را بپردازند، که معمولاً بیشتر از رقبای آن است. اصلاحیه دوربین از بانک ها می خواهد که از دو شبکه پرداخت رقیب در همه کارت های نقدی پشتیبانی کنند. این تمهیدی بود که کنگره برای ترویج رقابت بین شبکه‌ها ارائه کرد. FTC نگفت که آیا به توافقی مشابه با ویزا رسیده است یا خیر.

سث آیزن، سخنگوی مسترکارت، به بلومبرگ گفت: «در حالی که ما در حال انجام این اقدامات برای پایان دادن به این موضوع هستیم، نباید شکی وجود داشته باشد که تراکنش‌های توکن‌شده سطح حفاظتی بیشتری را هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای بازرگانان فراهم می‌کنند». “این تمرکز بر امنیت، تلاش‌های ما را در یک بازار بسیار رقابتی هدایت می‌کند و انگیزه‌ای را برای ما فراهم می‌کند تا به سرمایه‌گذاری در نوآوری‌هایی ادامه دهیم که آرامش ذهنی را که هر فرد انتظار دارد، ارتقا دهد.” آیزن اضافه کرد که Mastercard “به کار خود برای به روز رسانی فرآیندهای ما برای مطابقت با دستور رضایت و ارائه انتخاب های بیشتر ادامه خواهد داد.”

FTC قصد دارد قبل از رای گیری برای نهایی کردن دستور علیه مسترکارت، نظرات مردم را جمع آوری کند.

اشتراک گذاری