امروز:6 اردیبهشت 1403

ویژگی یادداشت های اجتماعی توییتر در سطح جهانی شروع به کار می کند

این شرکت روز شنبه اعلام کرد توییتر انتشار یادداشت های انجمن را برای همه کاربران خود در سراسر جهان آغاز کرده است. این ویژگی که قبلاً با نام Birdwatch شناخته می شد، اولین بار در سال 2021 تحت مدیریت جک دورسی، مدیر عامل سابق، به عنوان ابزاری برای وب سایت رسانه های اجتماعی برای مبارزه با اطلاعات نادرست معرفی شد.

Community Notes رویکردی مبتنی بر جمعیت را برای از بین بردن توئیت های گمراه کننده اتخاذ می کند. مدیرانی که بخشی از برنامه هستند، می‌توانند یادداشت‌هایی را به توییت‌ها اضافه کنند تا «زمینه» را اضافه کنند. سپس کاربران عادی می‌توانند در مورد اینکه آیا این زمینه را «مفید» می‌دانند رأی دهند. قبل از امروز، فقط افراد در ایالات متحده می توانستند یادداشت ها را ببینند. توییتر می گوید به زودی اضافه کردن مشارکت کنندگان از مناطق دیگر را آغاز خواهد کرد.

مالک فعلی شرکت، ایلان ماسک، Community Notes را به عنوان یک عنصر حیاتی از دیدگاه “توئیتر 2.0” خود قرار داده است و ادعا می کند که این ویژگی “تغییر بازی برای بهبود دقت در توییتر” خواهد بود. با این حال، مانند هر ویژگی دیگری که منبع جمعی است، اگر گروه‌ها از این ابزار برای ترویج دیدگاه‌های حزبی استفاده کنند، این امکان وجود دارد که یادداشت‌های انجمن نتیجه معکوس بدهد.

انتشار جهانی Community Notes یک روز قبل از راه اندازی مجدد Twitter Blue انجام می شود. پس از اولین تلاش فاجعه بار در راستی‌آزمایی حساب پولی، توییتر روز شنبه اعلام کرد که از دوشنبه مجدداً سرویس اشتراک اصلاح‌شده خود را آغاز می‌کند. این بار، مشترکین باید قبل از اینکه شرکت علامت آبی را به حساب آنها اضافه کند، شماره ای را برای اهداف تأیید ارائه کنند. علاوه بر این، کاربرانی که دسته، نام نمایشی و عکس نمایه خود را تغییر می‌دهند، در زمانی که توییتر حساب کاربری آن‌ها را بررسی می‌کند، به طور موقت علامت آبی خود را از دست می‌دهند.

اشتراک گذاری