امروز:9 فروردین 1403

برنامه پیام‌رسانی Wickr در سال آینده تعطیل می‌شود

پلتفرم پیام‌رسان ایمن Wickr در حال خاموش کردن برنامه مورد نظر برای مصرف‌کننده است. در یک پست وبلاگی که توسط The Verge مشاهده شد، شرکت متعلق به آمازون اعلام کرد که ثبت‌نام‌های جدید Wickr Me را تا پایان سال متوقف می‌کند و در نهایت در 31 دسامبر 2023 این سرویس را به طور کلی تخفیف می‌دهد. این خاموشی بر AWS و نسخه های سازمانی Wickr.

این شرکت گفت: “پس از بررسی دقیق، ما تمرکز Wickr را بر روی ایمن سازی داده ها و ارتباطات مشتریان تجاری و عمومی خود با AWS Wickr و Wickr Enterprise متمرکز خواهیم کرد و تصمیم گرفته ایم محصول مصرفی خود Wickr Me را متوقف کنیم.” در حال کار بر روی توسعه قابلیتی برای مشتریان Wickr برای برقراری ارتباط امن با افراد خارج از سازمان خود بود.

این اعلامیه پس از گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد آمازون برای مقابله با مشکل افرادی که از Wickr Me برای تبادل مواد سوء استفاده جنسی از کودکان استفاده می‌کنند، کم کاری کرده است. در ماه ژوئن، NBC News، با استناد به اسناد دادگاه و اطلاعات مجریان قانون و فعالان، گفت که این پلتفرم به «مقصدی مهم» برای قاچاقچیان این نوع محتوا تبدیل شده است.

قبل از تعطیلی سال آینده، Wickr گفت که اطلاعاتی را در مورد نحوه ذخیره داده‌های خود با کاربران به اشتراک می‌گذارد. خوشبختانه، یافتن گزینه‌های جایگزین سخت نیست، زیرا برنامه‌هایی مانند Signal پیام‌رسانی ایمن قوی ارائه می‌کنند.

اشتراک گذاری