امروز:15 اردیبهشت 1403

قطعی عجیب اینستاگرام باعث شد برخی فکر کنند که حساب کاربریشان بسته شده است

اگر امروز نتوانستید فیدهای اینستاگرام خود را بررسی کنید، تنها نیستید. اینستاگرام تایید کرد که برخی از کاربران در دسترسی به حساب های خود “مشکلاتی” دارند. این شبکه اجتماعی تا زمان نگارش این مطلب دلیلی را مشخص نکرده است، اما برخی از کاربران اخطاریه هایی مبنی بر تعلیق حساب های خود دریافت کرده اند، در حالی که برخی دیگر شاهد کاهش تعداد فالوورهای خود بوده اند. عصر دوشنبه اینستاگرام در توییتی مدعی شد که این مشکل را حل کرده است، اما هیچ توضیحی در مورد دلیل رخ دادن این خطا ارائه نکرد.

گزارش‌های خرابی کمی قبل از ساعت 9 صبح شرقی در Downdetector منتشر شد. با این حال، آنها سازگار نبودند، زیرا بسیاری از کاربران (از جمله در اینجا در Engadget) با مشکل مواجه نشدند.

این اولین قطعی قابل توجه در سال گذشته نیست. شبکه‌های اجتماعی شرکت مادر متا تقریباً یک سال پیش پس از قطع ارتباط بخش‌های کلیدی شبکه اصلی شرکت، دچار قطعی بزرگی شدند. اخیراً اینستاگرام در اوایل اکتبر یک باگ را برطرف کرد که باعث می‌شد کاربران iOS از دسترسی به این سرویس جلوگیری کنند. یک اشکال تصادف فوری در سپتامبر نیز کمکی نکرد. این سکسکه‌ها مکرر نیستند، اما نشان می‌دهند که اینستاگرام هنوز هم مشکلات دندان درآوردن دارد.

وضعیت نسبت به سال های گذشته بهتر شده است. اینستاگرام در سال 2019 به خصوص در سال 2019 با دو قطعی در عرض یک ماه مواجه شد. این علاوه بر یک مشکل حفظ حریم خصوصی است که رمز عبور کاربران را در معرض دید کارمندان قرار داده است.

با این وجود، این شکست اخیر در زمان بدی رخ می دهد. اگرچه مخاطبان اینستاگرام همچنان در حال رشد هستند و به تازگی از مرز 2 میلیارد کاربر فعال عبور کرده اند، متا با سرمایه گذاری در فناوری های متاورس مانند سخت افزار واقعیت مجازی و پلتفرم Horizon Worlds، پول نقد خود را از دست می دهد. این شرکت در خطر فوری نیست، اما اگر بخواهد امپراتوری رسانه های اجتماعی خود را رشد دهد و هزینه های فزاینده را جبران کند، به قابلیت اطمینان نیاز دارد.

به روز رسانی 1 نوامبر 2022 ساعت 2:16 ET: قطعی مدتی طول کشید، اما در نهایت برطرف شد. Parent Meta بیانیه زیر را به Engadget داد: “اوایل امروز، یک باگ باعث شد که برخی از کاربران اینستاگرام در دسترسی به حساب های اینستاگرام خود با مشکل مواجه شوند. این باعث شد تعداد کمی از حساب ها تغییر موقتی در تعداد افرادی که آنها را دنبال می کنند مشاهده کنند. ما این مشکل را به عنوان حل کردیم. در اسرع وقت برای همه کسانی که تحت تاثیر قرار گرفتند، و ما برای ناراحتی عذرخواهی می کنیم.”

اشتراک گذاری