امروز:20 اردیبهشت 1403

برند فرعی بازی Rode x با نرم افزار پخش Unify و دو میکروفون آشنا شروع به کار کرد

سازندگان و پخش کننده های بازی از قبل با Rode آشنا هستند. میکروفون‌ها و محصولات پادکست این شرکت گزینه‌های خوبی برای کسانی است که به OBS، YouTube، Twitch و هر جای دیگری که ممکن است «پخش زنده» وصل شوند. اما از امروز، یک برند فرعی کاملاً جدید وجود دارد که به طور خاص نیازهای آنها را برآورده می کند: Rode X.

سه محصول اول تحت علامت جدید شامل دو میکروفون و یک برنامه دسکتاپ جامع برای مسیریابی و میکس استریم است. این میکروفون‌ها برای طرفداران محصولات Rode به‌شدت آشنا به نظر می‌رسند، اما این شرکت به ما اطمینان می‌دهد که این میکروفون‌ها برای عملکرد بهینه برای استریم و بازی مجدداً طراحی شده‌اند.

میکروفون های جدید XDM-100 (249 دلار) و XCM-50 (150 دلار) هستند. سرنخ تفاوت بین آنها در نام است – D برای دینامیک، C برای خازن (شما می توانید در مورد تفاوت در اینجا بخوانید). XDM-100، حداقل از نظر فیزیکی، شبیه Rode’s Podcaster با یک خط قرمز در بالا به نظر می رسد. XCM-50 یک میکروفون خازنی است که به نظر می رسد بر روی همان پلتفرم NT-USB Mini ساخته شده و دارای یک دکمه قرمز متمایز در جلو است.

هر دو میکروفون فقط USB هستند (بدون XLR)، به این معنی که برای استفاده از آنها نیازی به رابط صوتی نخواهید داشت، و دارای پورت های هدفون داخلی برای نظارت بدون تأخیر هستند. اینکه کدام یک از این دو ممکن است بیشتر مورد علاقه شما باشد هم به ترجیحات شما و هم به اتاقی که از آنجا پخش جریانی می کنید بستگی دارد.

XCM-50 صدای روشنی دارد که برای کسانی که در اتاق‌های دارای آکوستیک یا «نرم‌تر» هستند به خوبی کار می‌کند. وقتی کنار هم با NT-USB Mini doppelganger آزمایش می‌شوند، صدای آن‌ها بسیار نزدیک است، اما برای گوش من XCM-50 کمی روشن‌تر است. در مقایسه، NT-USB Mini کمی “نزدیک تر” به نظر می رسد.

XDM-100 صدای میکروفون “دینامیک” کلاسیک تری دارد. اگرچه شاید به خوبی چیزی شبیه Shure SM7B یا حتی Podmic خود Rode نباشد، اما تمیزتر از Podcaster است که ظاهر فیزیکی خود را با آن به اشتراک می گذارد. اگر یک گزینه پویا USB خوب می خواهید، این یک انتخاب رقابتی نسبت به قیمت به نظر می رسد. به خصوص زمانی که با نرم افزار جدید Unify همراه شود.

تنها چیزی که بسیاری از گیمرها و استریمرها واقعاً به آن نیاز دارند، میکروفون نیست – گزینه های زیادی برای آن وجود دارد – این ابزاری قابل اعتماد برای مسیریابی تمام صداهای موجود در جریان شما است، معمولا ترکیبی از صداهای بازی، چت، موسیقی. و اثرات با Unify، یک راه حل نرم افزاری ساده دارید که شبیه به ماتریس های مسیریابی است که با GoXLR، BEACN Mix Create یا Elgato’s Wave Link پیدا می کنید.

Unify چند رابط صوتی مجازی را روی رایانه شخصی شما ایجاد می کند و سپس می توانید کنترل کنید که کدام برنامه از چه چیزی استفاده می کند و آن صدا کجا می رود. به عنوان مثال، احتمالاً می خواهید موسیقی مقدماتی شما در جریان پخش شود، اما شاید نمی خواهید آن را در هدفون خود قرار دهید؟ یا شاید می‌خواهید مخاطبانتان ویدیوی YouTube را که در حال پخش آن هستید بشنوند، اما موسیقی‌ای را که پخش می‌کنید، نشنوند. با Unify، می‌توانید بیشتر چیزها را به اکثر مکان‌ها لوله کنید، و سپس سطوح را تغییر دهید، یا برای هر مقصد نیز «میکس» کنید.

Rode توانایی ضبط تمام صدای شما را مستقیماً در برنامه نیز اضافه کرده است. این باعث می شود که آن را بیشتر از پخش کننده ها جذاب کند. برای مثال، می‌توانید از آن برای ضبط هر دو طرف تماس زوم استفاده کنید و بتوانید صدایی را به آن تماس وارد کنید که در غیر این صورت مشکل خواهد بود. این واقعیت که Unify دارای پدهای صوتی برای معرفی و جلوه ها است به این معنی است که به عنوان یک نرم افزار Rodecaster Pro نیز به خوبی کار می کند.

Unify شبیه به Wave Link به نظر می رسد اما کنترل بسیار دقیق تری را ارائه می دهد. این برنامه به سادگی BEACN نیست، که به شما امکان می دهد همیشه به هر ترکیب ماتریس دسترسی داشته باشید و رابط کاربری کمی واضح تری دارد. BEACN همچنین از میکسر سخت افزاری نیز بهره می برد، اما هیچ گزینه ای برای ضبط در آن برنامه یا ایجاد جلوه های صوتی وجود ندارد.

تفاوت Unify با اکثر رقبای خود این است که برای استفاده از آن نیازی به خرید سخت افزار شرکت ندارید. اگر فقط ویژگی های نرم افزار را می خواستید، می توانید 5 دلار در ماه یا 45 دلار در سال برای برنامه به تنهایی پرداخت کنید. این بدان معنی است که شما به راحتی می توانید از آن با هر میکروفونی که دارید استفاده کنید، شما موظف به استفاده از Rode نیستید (بر خلاف Wave Link که به میکروفون Elgato نیاز دارد). اگر یک میکروفون Rode X خریداری می کنید، نرم افزار رایگان است. متأسفانه، اگر قبلاً یک میکروفون Rode USB دارید، قفل نرم‌افزار را باز نمی‌کند، شما مانند بقیه پول می‌پردازید.

اشتراک گذاری