امروز:20 اردیبهشت 1403

کارکنان توییتر هشدار دادند که اخراج دسته جمعی ماسک “بی پروا” خواهد بود

چند روز قبل از بسته شدن قرارداد ایلان ماسک برای خرید توییتر، کارگران این شرکت اجتماعی هشدار می دهند که کاهش کارکنان “بی پروا” خواهد بود. تایم گزارش می دهد که نامه ای سرگشاده از تعداد نامشخصی از کارمندان توییتر که به ماسک و هیئت مدیره توییتر ارسال شده، در داخل شرکت در حال انتشار است.

این نامه پس از گزارشی از واشنگتن پست منتشر شد که ماسک می‌خواهد تا ۷۵ درصد از حدود ۷۵۰۰ کارمند توییتر را کاهش دهد. در این نامه آمده است: «برنامه الون ماسک برای اخراج 75 درصد از کارکنان توییتر به توانایی توییتر برای ارائه مکالمات عمومی لطمه می زند. تهدیدی به این بزرگی بی پروا است، اعتماد کاربران و مشتریان ما را به پلتفرم ما تضعیف می کند و اقدامی شفاف برای ارعاب کارگران است. ما نمی‌توانیم کار خود را در محیط آزار و تهدید مداوم انجام دهیم.»

این نامه همچنین شامل فهرستی از خواسته ها برای “رهبری فعلی و آینده” شرکت است. علاوه بر «سیاست‌های اخراج منصفانه برای همه کارگران»، نویسندگان نامه از ماسک می‌خواهند که مزایای فعلی کارکنان، از جمله کار از راه دور را حفظ کند. ماسک قبلاً از کار از راه دور انتقاد کرده بود و پیشنهاد کرده بود که اکثر کارمندان توییتر باید به دفتر بازگردند.

این نامه همچنین به شکاف ایدئولوژیک بالقوه بین برخی از کارکنان توییتر و ماسک اشاره می کند که گفته است طرفدار اعتدال کمتر است. در این نامه آمده است: «ما از رهبری می‌خواهیم که بر اساس نژاد، جنسیت، ناتوانی، گرایش جنسی یا عقاید سیاسی کارگران، تبعیض قائل نشوند.»

مشخص نیست که تاکنون چند کارگر این نامه را امضا کرده اند. اما این نشانه دیگری از این است که کارمندان توییتر تحت مدیریت ماسک چقدر اوضاع آشفته می‌تواند داشته باشد. پس از یک مبارزه حقوقی چند ماهه، به نظر می رسد این معامله تا مهلت 28 اکتبر بسته شود.

اشتراک گذاری