امروز:19 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید ورق سیاه اکسین در بازار+ جدول قیمتی

خرید محصولات فولادی به خصوص ورق سیاه اکسین اهواز یکی از دغدغه های بسیاری از خریداران است که نیاز دارند این محصول را با بهترین قیمت خریداری کنند. امروزه بازار فولاد به دلیل نوسانات زیادی که به همراه دارد، از ارائه قیمت ثابت برای محصولات خود، امتناع می ورزد و به صورت روزانه قیمت های خود را از طریق کارخانه های تولیدکننده آپدیت می کند. قیمت ورق سیاه اکسین نیز به عنوان یکی از بهترین ورق سیاه های موجود در بازار توسط کارخانه اعلام می گردد. اما نکته اینجاست که چطور و چگونه می توان با بهترین قیمت ، ورق سیاه اکسین را خریداری کرد!؟ در این مقاله تلاش داریم با استفاده از اطلاعات دقیق کارشناسان این حوزه و همچنین داده های خود کارخانه، پاسخ دقیقی به این پرسش بدهیم.

مشخصات ورق سیاه اکسین 

ورق سیاه اکسین یکی از برترین تولیدات کارخانه اکسین خوزستان است که با داشتن مقاومت بالا در کنار ضخامت های مختلف، توانسته به عنوان یکی از ورق سیاه های منحصر به فرد در خاورمیانه تبدیل گردد. ورق سیاه اکسین اهواز یکی از برترین نوع ورق سیاه در ایران است که توانسته از نظر کیفیت با برندهای خارجی رقابت کند و برای بسیاری از مصارف همچون نفت و پتروشیمی به خوبی عمل کند و نیاز این صنایع یه ورق سیاه مختص چنین مصارفی را به شدت کاهش دهد و حتی بی نیاز سازد. ورق سیاه اکسن به صورت شیت فابریک در کارخانه تولید می گردد چرا که ضخامت آن به قدری است که امکان نورد و رول کردن آن وجود ندارد. در حال حاضر شما می توانید این ورق را با عرض 2 متر و در ضخامت های 10، 12، 15، 20، 25، 30، 35، 40، 45، 50، 60 و 70 میلیمتر  در بازار خریداری کنید. تا این جای مقاله در مورد ویژگی ها و خصوصیات ورق سیاه اکسین صحبت کردیم . حالا باید بدانیم این ورق در صنایع مختلف چه کاربردی دارد.

کاربرد ورق سیاه اکسین در صنایع مختلف

ورق سیاه اکسین بر اساس گرید تولید، دارای تفاوت های زیادی است. بنابر این مهم است  که ورق سیاه اکسین برای چه مصرفی استفاده می گردد.  انواع گرید ورق سیاه اکسین به صورت زیر می باشد:

  • ورق سیاه اکسین 34CrMo4
  • ورق سیاه اکسین A517 Grade B
  • ورق سیاه اکسین A283-Grade c 
  • ورق سیاه اکسین A516-Grade 70 
  • ورق سیاه اکسین API5L-X65
  • ورق سیاه اکسین A573 Grade 70
  • ورق سیاه اکسین API5L-X60

بر اساس گرید تولید می توان کاربرد ورق سیاه اکسین را به صورت زیر تفکیک نمود:

  • در صنعت خودروسازی نیاز به ورق هایی است که از استحکام بالایی برخوردار باشند از این رو از ورق سیاه اکسین 34CrMo4 استفاده می گردد. این نوع ورق می تواند به خوبی در این صنعت ایفای نقش کند چرا که علاوه بر ویژگی یاد شده از کیفیت بالا و همچنین قابلیت جوشکاری نیز برخوردار است.
  • در صنعت ساختمان سازی نیز از ورق سیاه اکسین A517 Grade B استفاده می گردد؛ چرا که این ورق دارای استحکام بالایی است و می تواند نیاز این صنعت را پاسخ دهد. البته از این ورق می توان در تولید مخازن و دیگ های فشار استفاده کرد.
  • کارکردهای عمومی و ساختمانی نیز از ورق سیاه اکسین استفاده می کنند. البته با توجه به اینکه نیاز است در این صنایع از ورق هایی استفاده شود که از کیفیت ساختاری بالایی برخوردار باشد، از ورق A283-Grade c  که دارای درصد کمی کربن است استفاده می شود. 
  • برای ساخت مخزن های تحت فشار نیاز است از ورق سیاه اکسن با گرید  A516-Grade 70  استفاده شود تا بدین ترتیب در دما و فشار بالا به خوبی مقاوم باشد.
  • در صنعت لوله سازی نیز از ورق سیاه اکسن به وفور استفاده می شود که یکی از گریدهای کاربردی ورق سیاه اکسین که در این صنعت به شدت استفاده می گردد گرید API5L-X65 است. لوله های ساخته شده از این ورق سیاه اکسین برای انتقال روغن و گاز به کار گرفته می شود. البته از گرید دیگر این ورق یعنی API5L-X60 نیز برای تولید لوله استفاده می گردد.

کاربردهای این ورق سیاه را به صورت کاملا بیان کردیم حال نوبت آن است که بررسی کنیم چگونه می توان  ورق سیاه اکسین را خریداری کرد! برای خرید ورق سیاه اکسین باید ابتدا قیمت آن را رصد نمود و بر اساس قیمت های اعلام شده خرید نمود.

کاربرد ورق سیاه اکسین

قیمت ورق سیاه اکسین 

بسیاری از متخصصین حوزه صنعت فولادی همواره بر این تاکید دارند که پیش از خرید حتما قیمت محصولات را به صورت دقیق رصد کنید تا بدین ترتیب با آگاهی از نوسانات رخ داده بتوان یک خرید خوب را تجربه کرد. قیمت ورق سیاه اکسین نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به این که کارخانه قیمت محصولات خود را به صورت روزانه اعلام می کند، می بایست از طریق صفحه https://ahanmelal.com/steel-sheet  قیمت ورق سیاه را هر روز چک کنید. 

البته در جدول زیر می توانید قیمت روز محصول ورق سیاه اکسین را که برای تاریخ 2 آبان 1401 می باشد را مشاهده نماید.

جدول قیمت ورق سیاه اکسین

البته شاید این سوال پیش آید که قیمت ورق سیاه برای تمام ضخامت های آن یک مقدار است و یا با هم تفاوت دارد؟ بر اساس گفته متخصصان، قیمت ها یکسان نخواهد بود و ممکن از حتی برای ضخامت های پایین قیمت بالاتر باشد و این مربوط به کارایی بالای برخی از این ضخامت ها است.

قیمت ورق سیاه اکسین

خرید ورق سیاه اکسین به دو روش آسان 

در گذشته بسیاری از خریداران محصولات فولادی تنها به صورت حضوری تمامی خرید خود را انجام می دادند و آن هم با مراجعه  کارخانه و یا مرکز ارائه دهنده ای که فقط در شهر نزدیک به محل کسب و کارشان بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بسترهای آنلاین، خرید و فروش محصولات فولادی به صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است و هر کسی می تواند تنها با یک تلفن خرید خود را در هر حجم انجام دهد. اما باید به نکته اشاره کرد برای خرید آهن آلات می بایست ابتدا با یک کارشناس حرفه ای پیرامون قیمت ها صحبت کنید و سپس از طریق تماس و یا مراجعه با سایت های فروشگاه آهن آلات خرید خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری