امروز:30 فروردین 1403

قیمت دستی بازی های ابری Razer برای مدل فقط وای فای از 400 دلار شروع می شود

ممکن است به یاد داشته باشید، Razer اخیراً یک دستگاه 5G دستی را که بر روی بازی های ابری متمرکز است، تیز کرده است. این شرکت از فرصت در RazerCon استفاده کرد و سیستمی را که آن را Razer Edge می نامد، به طور رسمی معرفی کرد – بله، Razer سرانجام با نام تجاری خود به آنجا رفت.

Edge دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 144 هرتز و وضوح Full HD + 2400 x 1080 است. Razer ادعا می کند که صفحه نمایش 87 درصد پیکسل بیشتری نسبت به دستگاه های رقبا دارد. به عنوان مثال، صفحه نمایش Steam Deck دارای وضوح 1280 در 800 است. صفحه نمایش لمسی گوریلا گلس Edge همچنین دارای نرخ نمونه برداری 288 هرتز است که باید آن را بسیار پاسخگو کند.

ریزر روی این دستگاه با کوالکام و ورایزون کار کرده است. این پلتفرم بازی Snapdragon G3x Gen 1 است که به طور انحصاری برای Edge توسعه یافته است. این دستگاه دارای یک پردازنده هشت هسته ای Kryo با فرکانس 3 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Adreno به همراه خنک کننده فعال و شش دریچه هوا است. ریزر می گوید که بنچمارک اولیه نشان می دهد که اسنپدراگون G3x Gen 1 سرعتی دو تا سه برابر بیشتر از پلتفرم های معمولی موبایل مانند اسنپدراگون 720G دارد.

شخصی که هدفون به سر دارد و روی کاناپه نشسته در حالی که دستگاه بازی دستی Razer Edge را در دست دارد.
این دستگاه دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت و همچنین 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. در قسمت جلوی صدا، بلندگوهای دو طرفه با صدای تطبیقی ​​Verizon و یک جفت میکروفون دیجیتال وجود دارد. یک وب‌کم نیز وجود دارد – شما می‌توانید گیم‌پلی خود را به صورت زنده پخش کنید.

Edge از یک تبلت اندروید 12 تشکیل شده است که در داخل کنترلر جدید Razer Kishi V2 Pro قرار گرفته است. دومی دارای همان محرک های آنالوگ کیشی V2، همراه با میکروسوئیچ ها، دکمه های قابل برنامه ریزی و آنچه که Razer ادعا می کند D-pad “فوق العاده دقیق” است. چیزی که کیشی وی 2 پرو را متفاوت می کند این است که دارای بازخورد لمسی HyperSense و، خوشبختانه، جک هدفون 3.5 میلی متری است. وزن تبلت و کنترلر با هم 400.8 گرم است که کمی کمتر از یک پوند است.

در مورد بازی‌ها، Edge که در ابتدا فقط در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، دارای لانچرهایی برای Epic Games، Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now از پیش نصب شده خواهد بود. همچنین می توانید به خدمات بازی از راه دور مانند Steam Link، Moonlight و Parsec دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که این دستگاه متمرکز بر بازی های ابری است، اتصال کلیدی است. Razer می گوید که Edge دارای WiFi 6E است که روی یک کانال 6 گیگاهرتزی “غیرتراکم” کار می کند و از پهنای باند چند گیگ برای سرعت دانلود و آپلود سریع پشتیبانی می کند. زمانی که در حال حرکت هستید، تا زمانی که مدل مناسبی داشته باشید، می‌توانید از طریق 5G به خدمات بازی ابری متصل شوید.

نسخه 5G Razer Edge انحصاری Verizon است. قیمت و در دسترس بودن دقیق بعداً تأیید خواهد شد، اما باید در ژانویه و تقریباً همزمان با مدل WiFi عرضه شود. این نسخه برای شما 400 دلار هزینه دارد و از وب سایت Razer و مکان های RazerStore در دسترس خواهد بود. شما می توانید یکی از آنها را با یک سپرده قابل استرداد 5 دلار رزرو کنید. Razer قیمت یا در دسترس بودن کنترلر مستقل Kishi V2 Pro را اعلام نکرده است.

این قیمت برای مدل وای فای ناچیز نیست و احتمالاً نسخه 5G هزینه بیشتری خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد که مشخصات آن نسبت به این پول خوب است. اگر ترجیح می‌دهید گوشی خود را در یک کنترلر قرار ندهید و نمی‌خواهید Steam Deck را جابجا کنید، گزینه‌ای است که ارزش آن را برای بازی‌های ابری در حال حرکت دارد.

Razer Edge تنها دستگاه دستی نیست که بر روی بازی های ابری متمرکز شده است. دستی 350 دلاری G Cloud Gaming لاجیتک که از WiFi 6 یا 6E پشتیبانی نمی کند، هفته آینده در دسترس خواهد بود. سایر سازندگان برجسته نیز توجه خود را به بازی های ابری معطوف کرده اند. گوگل این هفته سه کروم بوک از ایسر، ایسوس و لنوو را معرفی کرد که برای پخش بازی ها طراحی شده اند.

Edge با معرفی تنها محصول Razer در RazerCon فاصله زیادی داشت. همراه با هدست سیمی Kraken Kitty V2 Pro (شامل گوش های خرگوش، خرس و گربه قابل تعویض با نورپردازی Chroma RGB) و برخی تجهیزات دیگر، این شرکت هدفون های Hammerhead HyperSpeed ​​خود را به نمایش گذاشت.

این هدفون ها دارای Chroma RGB، حذف نویز فعال، اتصال بلوتوث 5.2 و 2.4 گیگاهرتز هستند (از طریق یک دانگل USB-C می توانید به کنسول یا دستگاه دیگر خود وصل کنید) تا تاخیر را به حداقل برسانید. Razer ادعا می کند که شما تا 30 ساعت از عمر باتری در کل با در نظر گرفتن شارژ از قاب شارژ برخوردار خواهید بود. Hammerhead HyperSpeed ​​در انواع پلی استیشن و ایکس باکس موجود است. قیمت این هدفون 150 دلار است و در ماه نوامبر در دسترس خواهند بود.

هدفون Hammerhead HyperSpeed ​​و دستگاه دستی بازی Razor Edge
اشتراک گذاری