امروز:5 اردیبهشت 1403

پاها به آواتارهای متا اضافه خواهند شد

متا به‌روزرسانی‌های متعددی را برای آواتارها اعلام کرده است که می‌خواهد از آنها در متاورس و فراتر از آن استفاده کنید. و هی، آواتارها پا خواهند داشت! حداقل به معنای مجازی، اگر نه به معنای فیزیکی یا استعاری.

متا می‌گوید: «پاها یکی از ویژگی‌های مورد تقاضا در نقشه راه ما بوده است، و این یک حوزه مهم تمرکز ما بوده است». این آواتارهای ارتقا یافته ابتدا در Horizon Worlds در دسترس خواهند بود قبل از اینکه متا آنها را برای توسعه دهندگان دیگر باز کند.


با توجه به این نکته، متا یک کیت توسعه نرم‌افزار ایجاد کرده است تا آواتارها بتوانند در تجربیات واقعیت مجازی شخص ثالث و سایر برنامه‌ها استفاده شوند. این در واقع بسیار منطقی است. متا هرگز نمی تواند با حفظ یک باغ دیواری یک متاورس واقعی ایجاد کند. به این ترتیب، SDK به زودی شامل پشتیبانی Unreal Engine برای VR و iOS و پشتیبانی اندروید از Unity خواهد شد. SDK همچنین چیزی را که متا «حالت طبیعی چهره» می‌نامد را در Meta Quest Pro فعال می‌کند – هدست واقعیت مجازی سطح بالا می‌تواند حالات واقعی چهره شما را در آواتار شما تکرار کند.


در جاهای دیگر، متا می خواهد در وهله اول ایجاد آواتار را برای شما آسان تر کند. می گوید می توانید با گرفتن یک سلفی ویدیویی با دوربین تلفن خود شروع کنید. سپس می توانید آواتار را مطابق میل خود تغییر دهید. البته، اگر می‌خواهید آواتاری داشته باشید که شبیه شما نباشد، هیچ چیز واقعاً مانع از ایجاد آن نمی‌شود. از پیش تنظیم هایی نیز وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع نیز استفاده کنید.

علاوه بر این، به زودی می توانید متا آواتار خود را در واتس اپ ایجاد و به اشتراک بگذارید. آواتارها در تماس‌های ویدیویی مسنجر، اینستاگرام و واتس‌اپ سال آینده نیز در دسترس خواهند بود. آنها عبارات و حرکات شما را در حین تماس تکرار می کنند، ظاهراً شبیه به Animoji.

این پاها و آواتارهای زیباتر از آنهایی هستند که قبلاً از متا دیده بودیم، اما بیشترین توجه را به خود جلب خواهند کرد. در اوایل آگوست، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، تصویری از آواتار خود را از Horizon Worlds به اشتراک گذاشت و به طور گسترده ای مورد تمسخر قرار گرفت. یک نفر گفت که این شبیه به «نسخه 2002 Nintendo GameCube به نام «World Baby» است. زاکربرگ به سرعت ادعا کرد که «به‌روزرسانی‌های بزرگ» برای تصاویر VR در راه است، و ما بیشتر در مورد آن‌ها (که طبق گزارش‌ها به سرعت ردیابی می‌شدند) آموختیم. در جریان Meta Connect امروز.

آواتارهای عجیب و غریب و شناور که در حال حاضر در Horizon Worlds دیده می شوند، در نهایت به گذشته تبدیل خواهند شد. اگرچه این تصویر برای مدت طولانی در حافظه خواهد ماند:

اشتراک گذاری