امروز:8 اردیبهشت 1403

توییتر تایید کرد که قصد دارد با ایلان ماسک معامله کند

توییتر – یک بار دیگر – با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت به قیمت 54.20 دلار برای هر سهم موافقت کرده است. توییتر در بیانیه‌ای تأیید کرد که نامه ماسک را دریافت کرده است که “قصد شرکت این است که معامله را با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم ببندد.”

این توافق به دنبال ماه‌ها درام حقوقی پس از اینکه ماسک تلاش کرد از توافق اولیه خود برای خرید شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار در بهار امسال عقب نشینی کند، صورت می‌گیرد. دو طرف قرار بود در اواخر این ماه محاکمه شوند زیرا توییتر تلاش کرد ماسک را مجبور کند به پایان توافق خود ادامه دهد. ماسک ادعا کرده بود که توییتر او را در مورد تعداد ربات‌های موجود در این پلتفرم گمراه کرده است و نگرانی‌هایی را در مورد مسائل افشا شده توسط رئیس سابق امنیت شرکت که شکایت افشاگری علیه شرکت ارائه کرده بود، مطرح کرده بود.


اما ماسک بار دیگر روز سه‌شنبه به طور ناگهانی مسیر خود را تغییر داد و به توییتر گفت که مایل است به شرایط اولیه معامله ادامه دهد. در نامه ای که به کمیسیون SEC ارسال شده است، وکلای ماسک می گویند در صورتی که دادگاه صدارت دلاور «محاکمه و سایر اقدامات مرتبط» را با شکایت جاری «به تعویق بیندازد، به توافقی که ابتدا در ماه آوریل منعقد شد، ادامه خواهند داد.

هنوز مشخص نیست که خرید واقعاً چه زمانی بسته می شود. سهامداران توییتر قبلاً به تأیید این معامله رأی داده اند، اما هر دو طرف اکنون باید منتظر پاسخ دادگاه سلطنتی دلاور باشند.

ماسک که گفته است قصد دارد توییتر را خصوصی کند، در نهایت می تواند تغییرات چشمگیری در توییتر ایجاد کند. او علناً در مورد باز کردن الگوریتم‌های سایت و اتخاذ رویکرد سهل‌انگیزتر برای تعدیل محتوا فکر کرده است. در پیام‌هایی که هفته گذشته به مدیر عامل پاراگ آگراوال منتشر شد، او همچنین اظهار داشت که می‌خواهد «ممنوعیت‌های دائمی را به‌جز حساب‌های اسپم و آن‌هایی که صریحاً از خشونت حمایت می‌کنند، رفع کند».

اشتراک گذاری