امروز:9 فروردین 1403

Adobe متعهد شده است که طرح رایگان Figma ادامه خواهد داشت

در مصاحبه ای با بلومبرگ، اسکات بلسکی، مدیر محصول Adobe، به کاربران نگران Figma اطمینان داد که خرید پلت فرم طراحی مشارکتی آنلاین، مدل قیمت گذاری و سهولت استفاده آن را تغییر نخواهد داد. اگر به خاطر داشته باشید، ادوبی در اواسط سپتامبر اعلام کرد که Figma را به مبلغ 20 میلیارد دلار به صورت نقدی و سهام خریداری می کند. کاربران به طور قابل درک نگرانی هایی را در مورد ادغام مطرح کردند، زیرا برنامه های Adobe بسیار گران هستند.

بلسکی در این مصاحبه گفت که Figma یک پیشنهاد رایگان با سطح پایه که بدون هیچ هزینه ای در دسترس است، باقی خواهد ماند. دیلن فیلد، یکی از بنیانگذاران Figma افزود که ادوبی هیچ گونه افزایش قیمتی را برنامه ریزی نمی کند و این پلتفرم برای آموزش رایگان باقی خواهد ماند. البته ادوبی تغییراتی را برای پلتفرم برنامه ریزی کرده است، از جمله یکپارچه سازی ویژگی های مجموعه نرم افزاری خود و همچنین کتابخانه ای از فونت ها و تصاویر استوک.

به گفته بلسکی، هر چند، هر به‌روزرسانی که Adobe منتشر کند مانعی ندارد و حرکت در رابط پلتفرم را دشوار نمی‌کند. شاید مهم‌تر از همه برای کسانی که از Figma برای همکاری‌ها استفاده می‌کنند، به اشتراک گذاری فایل بدون هزینه اضافی ادامه می‌دهد – کاربران برای کار بر روی همان سند مجبور به دریافت اشتراک Creative Cloud نخواهند بود.

مجموعه برنامه های ادوبی نیز به دلیل خرید، دستخوش تغییراتی خواهد شد. این شرکت قصد دارد از ویژگی های مشترک Figma استفاده کند و ممکن است پلتفرم های وب چند کاربره را برای برنامه های خود بسازد. Adobe Express و Acrobat نیز ممکن است نسخه های خود را از وایت برد و عملکردهای ارائه Figma دریافت کنند. بلسکی گفت: «ما فقط می‌خواهیم کارهایی را که Figma برای تبدیل شدن به یک محصول ویروسی در شرکت و در سراسر جهان انجام داده است، تقویت کنیم و ادامه دهیم و از آنها درس بگیریم.

یک برنامه ادوبی وجود دارد که ممکن است از این خرید جان سالم به در نبرد: رقیب مستقیم Figma Adobe XD. این شرکت برنامه‌ای فوری برای از بین بردن نرم‌افزار ندارد، اما به محض ورود Figma، «بازنگری خواهد کرد که [آنها] می‌خواهند منابع [خود] و تمرکز [ها] را تغییر دهند». هر دو طرف انتظار دارند معامله در سال 2023 بسته شود. تا زمانی که هم از سوی رگولاتورها و هم از سهامداران تایید شود.

اشتراک گذاری