امروز:6 اردیبهشت 1403

کارخانه تگزاس گیگافکتوری تسلا 10000مین شاسی بلند مدل Y خود را ساخت.

تسلا از یک نقطه عطف تولید مهم دیگر عبور کرده است. این خودروساز روز شنبه به اعلام کرد که کارخانه تگزاس Gigafactory آن به تازگی ده هزارمین شاسی بلند مدل Y خود را تولید کرده است. این دستاورد می تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که امیدوارند سال آینده یک Cybertruck بخرند. تسلا قصد دارد این وانت را عمدتاً در تگزاس بسازد. این خودروساز ابتدا انتظار داشت تولید حجمی خود را در سال 2021 آغاز کند اما سپس Cybertruck را تا سال 2022 و سپس 2023 به تعویق انداخت.

بر اساس گزارش‌های متعدد، یکی از دلایلی که هنوز خودروی الکتریکی بعدی تسلا وارد نشده است، به دلیل وجود EV مربوط به نسل بعدی سلول‌های باتری 4680 این شرکت است. در سال 2020، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، گفت که این فناوری به خودروهای الکتریکی منجر می‌شود که قیمت کمتری نسبت به خودروهای دارای موتور احتراقی دارند. با این حال، در آن زمان، تسلا و شریک باتری پاناسونیک هنوز سلول‌ها را در مقیاس تولید نکرده بودند و تنها در ژوئن گذشته بود که به نظر می‌رسیدند که برای افزایش تولید آماده باشند.

به همین دلیل است که نقطه عطف مدل Y جالب است. در ماه آوریل، تسلا شروع به فروش یک نوع جدید از SUV کرد که دارای 4680 سلول باتری است. با یک بار شارژ می تواند 279 مایل را طی کند و قیمت آن از 59990 دلار شروع می شود. روز شنبه، تسلا نگفت که تا به امروز چه تعداد از نسخه های جدید AWD رنج استاندارد تولید کرده است. با این حال، Electrek تخمین می زند که کارخانه تگزاس Gigafactory در حال حاضر بیش از 1000 خودرو مدل Y در هر هفته تولید می کند و این کارخانه احتمالاً در مسیر شروع ساخت 2000 دستگاه در هر هفت روز است.

اشتراک گذاری