امروز:19 اردیبهشت 1403

بهترین میکروفن های بویا

بهترین میکروفن های بویا

برند بویا BOYA از چین یکی از برندهای معتبر تولید انواع میکروفون در دنیا به شمار می‌آید که با وجود قیمت‌های به صرفه روی محصولاتش، طرفداران زیادی در این سال‌ها یافته است. بهترین میکروفون‌ های بویا BOYA با توجه به نیاز، هدف و بودجه کاربر تعیین می‌شوند. در ادامه نگاهی به میکروفون و محصولات بویا خواهیم داشت.

میکروفون بویا چیست؟

بویا BOYA یک برند معتبر در تولید انواع میکروفون است. همانطور که می‌دانید میکروفون از جمله تجهیزاتی است که در خیلی از موقعیت‌ها همراه‌مان است. گوشی‌های موبایل،‌ لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، اسپیکرهای بلوتوثی و خلاصه هر دستگاهی که قادر به ضبط صدا باشد، از یک میکروفون برخوردار است.

بویا از شنژن چین، تولید کنندۀ معتبر میکروفون‌های کاندنسر با کیفیت بالا high quality است. به طور کلی این نام را با محصولات الکتروآکوستیک می‌شناسند و از سال 2007 میلادی فعالیتش را آغاز کرد و امروزه بهترین میکروفون ‌های بویا کار کاربران را به نحوی مطلوب جمع و جور می‌کنند.

کاربرد میکروفون بویا

کاربرد میکروفون بویا BOYA بستگی به هدف کاربر دارد. از ضبط صدا برای دنیای موسیقی گرفته تا تولید پادکست، برگزاری مصاحبه‌های دو و چند نفره، تولید ولاگ یا استریم آنلاین و هر کاربری دیگری که نیازمند یک میکروفون اکسترنال است، از میدان‌های فعالیت این تجهیزات صوتی به شمار می‌آیند.

همچنین اگر مدام کنفرانس‌های آنلاین برگزار می‌کنید، بهتر است از یک میکروفون یقه‌ای برای رساندنِ صدای شفاف با وضوح بالا به مخاطبین‌تان استفاده کنید. در ادامه نگاهی کلی به دسته‌بندی انواع میکروفون‌های بویا خواهیم داشت و بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع میکروفون بویا

میکروفون‌های بویا BOYA تقریباً تمام طیف انواع میکروفون را شامل می‌شود. از میکروفون‌های یقه‌ای یا لاوالیر گرفته تا استودیویی، دستی و شات‌گان‌ها از جمله محصولاتی است که بویا اقدام به تولید آن‌ها می‌کند.

اگر بخواهیم انواع میکروفون بویا را دسته‌بندی کنیم باید به موارد زیر اشاره‌ای داشته باشیم:

  • میکروفون USB
  • میکروفون استودیویی Studio
  • میکروفون بی سیم Wireless
  • میکروفون شات ‌گان Shotgun
  • میکروفون‌ یقه‌ای Lavalier
  • میکروفون پخش ENG/Broadcast
  • میکروفون کنفرانس Conference
  • میکروفون گوشی‌های همراه

بهترین میکروفون ‌های بویا BOYA

میکروفون BOYA BY-M800

از بهترین میکروفون‌ های بویا می‌توان به BOYA BY-M800اشاره کرد. از جمله میکروفون‌های استودیویی که باب تولیدی پادکست و استریم هستند. قیمت مناسب و مشخصه‌های مطلوب در بازتولید صدا باعث می‌شود تا این مدل را پرکاربرد کند. یک کندانسر با الگوی قطبی کاردیوید که از رابط XLR برای اتصال بهره‌مند است و از جمله میکروفون‌های حرفه‌ای به شمار می‌آید.

میکروفون BY-PM500W

میکروفون BY-PM500W از جمله انواع رومیزی که با دستگاه‌های اندروید و دستگاه‌های iOS سازگار است. این مدل برای گیمرها، ضبط پادکست، تولید محتوای ویدیویی و مواردی از این قبیل مناسب است. الگوی قطبی با امکان تغییر بین کاردیوید و امنیدایرکشنال باعث می‌شود تا کاربرد این میکروفون USB وسیع‌تر شود. از این میکروفون می‌توان بی‌سیم هم با بُرد 10 متر استفاده کرد.

میکروفون یقه‌ای بویا BOYA BY-M1S

میکروفون یقه ‌ای بویا BOYA BY-M1S از جمله محبوب‌ترین میکروفون‌های دنیا است که به خاطر قیمت بسیار پایین و کیفیت مطلوبی که دارد از بهترین‌ میکروفون‌ های بویا است که می‌توان آن را در بین بهترین‌های جهان قرار داد. هر چند که با یک محصول رده‌ بالا مواجه نیستیم، اما با وجود کیفیت درخور و قیمت بسیار مناسبِ این محصول، شایستگی چنین لقبی را دارد.

این میکروفون با وزن 68 گرمی، بدون نیاز به باتری و کابل بلند 6 متری شناخته می‌شود. همه چیز برای تولید محتوای ویدویی، ولاگ و ضبط صدای سخنرانی با وجود چنین مدلی ممکن است. الگوی بازتولید صدا از تمام جهات و 360 درجه omnidirectional است.

چند مدل دیگر از میکروفون‌های بویا BOYA:

  • میکروفون بی سیم حرفه‌ای BY-WM4 Pro-K5
  • میکروفون شات ‌گان BOYA BY-MM1با الگوی سوپرکاردیوید
  • میکروفون دستی BOYA BY-BM57

میکروفون‌ بویا چه نقشی در فیلمبرداری دارد؟

یکی از تجهیزاتِ‌ اساسی برای رسیدن به یک کیفیت مطلوب در فیلمبرداری استفاده از میکروفون اکسترنال است. بهترین میکروفون ‌های بویا با توجه به درگاه‌های اتصال را می‌توانید در سایت دیدنگار بررسی کنید. میکروفون‌های داخلی دوربین‌ها و گوشی‌های همراه built-in mic از کیفیت کافی برخوردار نیستند و برای تولید یک محتوای ویدیویی استاندارد برخورداری از میکروفون حیاتی به نظر می‌رسد.

به همین خاطر چه در تولید محتوای ویدیویی توسط انواع حرفه‌ای دوربین و چه گوشی‌های موبایل، با تهیه یک میکروفون مناسب، کیفیت کار خود را به بالاترین حد ممکن برسانید. صدا نقش مهمی در جذابیت یک تصویر دارد و برخی کارشناسان آن را از کیفیت تصویر مهم‌تر می‌دانند. در ادامه با شما خواهیم گفت که به چه موارد کلی باید در حین خرید میکروفون دقت کنید.

در حین خرید میکروفون بویا به چه مواردی توجه کنم؟

اولین نکته در تهیه بهترین میکروفون‌های بویا BOYA، انتخاب مابین رابط XLR و USB است. اساساً XLRها انواع حرفه‌ای میکروفون هستند که علاوه بر کیفیت مطلوب امکان اتصال به میکسر و کارت‌های صدای حرفه‌ای را ممکن می‌کند.

نکته دوم انتخاب از بین میکروفون‌های بدون سیم و باسیم است. در برخی سناریوها استفاده از میکروفون بی ‌سیم ضروری است. معمولاً این دسته از میکروفون‌ها قیمت بالاتری هم دارند.

نکته سوم انتخاب بین الگو‌های قطبی مختلف است. دو الگوی قطبی رایج کاردیوید با بازتولید صدا از روبروی میکروفون و امنیدایرکشنال omnidirectional با بازتولید از تمام جهات اطراف کپسول دیافراگم است.

بعد از بررسی سه مشخصه‌ فوق و با توجه به بودجه می‌توانید از بین بهترین میکروفون‌ های بویا دست به انتخابی مطمئن بزنید.

در نهایت اینکه بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را گارانتی کنید. دیدنگار با سال‌ها سابقه در عرضه محصولات حوزه تصویر، با فراهم کردن بهترین‌های دنیا و قیمتی مناسب آماده ارائه انواع تجهیزات به کاربران است. ارسال سریع، ضمانت اصالتِ کالا، ضمانت بازگشت وجه و پرداخت در محل از امکاناتی است که این فروشگاه‌ معتبر برای رفاه حال کاربرانش مهیا کرده است.

اشتراک گذاری