امروز:10 فروردین 1403

اینتل نام های Celeron و Pentium را برای CPU های لپ تاپ ارزان قیمت خود حذف کرد

اینتل از دهه 1990 از برندهای Celeron و Pentium برای پردازنده‌های مرکزی استفاده کرده است، اما آنها در نهایت در حال محو شدن هستند – اگر نه کاملاً آنطور که شما انتظار دارید. جاش نیومن معاون اینتل گفت که این شرکت هر دو نام تجاری را برای تراشه‌های لپ‌تاپ ارزان‌قیمت جایگزین می‌کند و نشان ساده‌تر (اگر نه دقیقاً خلاقانه) “پردازنده اینتل” را از سال 2023 آغاز می‌کند.

نام ها و تگ های Core، Evo و vPro باقی خواهند ماند. اینتل نگفته است که چگونه با نام تجاری پردازنده های دسکتاپ، که همچنان شامل مدل های سلرون و پنتیوم عرضه شده در سال جاری هستند، رفتار خواهد کرد. ما از شرکت نظر خواسته‌ایم و اگر پاسخی شنیدیم به شما اطلاع خواهیم داد.

تصمیم شوکه کننده نیست هر دو نام Celeron و Pentium برای سال‌ها مترادف با پردازنده‌های پایین‌رده بوده‌اند و تفاوت‌های عملی برای کاربران در بهترین حالت بسیار کم بوده است. این مشخص می کند که چه چیزی به دست می آورید. اگر «Core» را نمی‌بینید، یک مدل پایه است. و بیایید صادق باشیم – افرادی که برای لپ‌تاپ‌های سطح پایه خریداری می‌کنند، مانند همتایان علاقه‌مند خود به دنبال برند خاصی نیستند. در اینجا، قیمت گذاری و عملکرد پایه مهم تر است.

به‌روزرسانی 9/16 ساعت 3:42 بعد از ظهر به وقت شرقی: اینتل به Engadget می‌گوید که CPU‌های دسکتاپ جدیدی در این دسته برای سه ماهه اول سال 2023 وجود ندارد، اما در حال حاضر نمی‌تواند درباره برنامه‌های دیگری اظهارنظر کند.

اشتراک گذاری