امروز:6 اردیبهشت 1403

مهاجرت و کار در کانادا به عنوان برنامه نویس + مدارک و هزینه‌ها

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ آیا در جستجوی شغلی در حیطه برنامه نویسی هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است؛ این مقاله به شما راهکار‌هایی را معرفی می‌کند که با کمک آن بتوانید به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنید. سالانه افراد بسیاری از طریق روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت می‌کنند که یکی از این روش‌ها برای متخصصین، پیشنهاد شغلی است. از آنجایی که در سراسر کانادا متقاضیانی برای برنامه نویسان وجود دارند؛ شما می‌توانید از این طریق با پیشنهاد شغلی یا حتی بدون آن، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

یک مهندس نرم‌افزار چه کار‌هایی باید انجام دهد؟

تمام کسب و کارهایی که به ساخت برنامه کامپیوتری یا شخصی سازی نرم‌افزار خود نیاز دارند؛ باید از مهندسین کامپیوتر کمک بگیرند. در واقع مهندس کامپیوتر وظیفه نوشتن، آزمایش و ویرایش نرم‌افزار‌ها را بر عهده دارد. متخصصان این رشته در سطوح مختلف توسعه وب، فعالیت می‌کنند. همچنین افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید بسیار فعال و سریع باشند. فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی نرم‌افزار باید دائما در حال یادگیری و به روز کردن اطلاعات خود باشند؛ در غیر این صورت به سرعت اطلاعات آن‌ها قدیمی خواهد شد.

وظایف اصلی یک مهندس نرم‌افزار

برنامه نویسان و مهندسان نرم‌افزار بعضی یا تمام وظایف زیر را بر عهده دارند:

  • باید برای توسعه و مستند سازی اطلاعات وب سایت با مشتریان خود مشورت کنند.
  • باید ماکت و استوری بورد تهیه کنند.
  • توسعه وب سایت از نظر ساختاری و نیز برآورد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز.
  • انتخاب و سازماندهی اطلاعات و منابع و نیز طراحی ظاهر، شکل و جریان وب سایت.
  • ساخت و طراحی بهترین محتوا ممکن برای وب سایت با استفاده از انواع کار‌های گرافیکی، پایگاه داده‌ها، انیمیشن و سایر نرم‌افزار‌ها.
  • ممکن است نیاز باشد که متخصصین نرم‌افزار، یک گروه چند رشته‌ای شامل بخش گرافیک، تولید محتوا و تعامل وب را مدیریت و رهبری کنند.
  • ممکن است لازم باشد تا انواع نرم‌افزار‌های مربوط به تعامل رسانه‌ای را بررسی و ارزیابی کنند.

شما می‌توانید به عنوان یک برنامه نویس به کانادا مهاجرت کنید.

به هر شغلی که در لیست NOC کانادا قرار دارد، یک کد مهاجرتی اختصاص داده می‌شود و کدی که برای شغل برنامه نویسی به افراد علاقه‌مند ارائه می‌شود، 2173 است. این کد در فهرست NOC برای برنامه نویسان و مهندسان نرم‌افزار در نظر گرفته می‌شود.

احتمالا در مقاله‌های اینترنتی خوانده‌اید که داشتن پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا و دریافت اکسپرس اینتری ضروری است؛ اما اگر به عنوان یک برنامه نویس، قصد مهاجرت به کانادا را دارید؛ باید بدانید که در این صورت روش‌های دیگری هم برای تضمین دریافت ویزای کانادا وجود دارد.

در قدم اول، برنامه نویسان واجد شرایط، می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی دولت کانادا اقدام کنند چون از آنجایی که برنامه نویسی جز مشاغل پر تقاظا در کانادا است؛ دولت، این شغل را در لیست مشاغل هدف یا فهرست NOC ( کد مشاغل پر تقاضا) قرار داده است.

حقوق سالانه یک مهندس نرم افزار

طبق وب‌سایت Nuevoo، یک برنامه نویس در کانادا به طور متوسط، سالانه ۹۵۷۳۹ دلار کانادا درآمد دارد که این مبلغ حدود ساعتی ۱۰/۴۹ دلار کانادا است. البته این مبلغ به طور میانگین بیان شده و در واقع برنامه نویسان پر درآمدتر با حدود درآمد ۱۵۷۰۰۰ دلار کانادا در سال و نیز برنامه نویسان کم درآمدتر با حدود درآمد ۴۵۰۰۰ دلار کانادا، نیز وجود دارند.

چگونه به عنوان یک برنامه نویس در کانادا کار پیدا کنیم؟

در ادامه به چند روش برای پیدا کردن شغل در زمینه برنامه نویسی در کشور کانادا اشاره می‌شود. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که تبلیغات مشاغل، وب سایت شرکت‌ها و ارتباطات شخصی، می‌تواند در یافتن شغل به شما کمک کند به ویژه در هنگامی که قرار بر انتخاب شغل‌های موجود باشد؛ چون معمولا در این صورت باید چندین مرحله دیگر را هم برای اثبات با لیاقت بودن و دریافت شغل، طی کنید.

اولین کاری که باید برای نشان دادن برتری خود نسبت به سایرین انجام دهید، تکمیل رزومه خود است. ممکن است این یک چیز ساده و بدیهی به نظر برسد اما توجه داشته باشید که معمولا زمانی که مدیران در بین هزاران رزومه به دنبال فرد مناسب هستند؛ افرادی با رزومه ناقص یا ضعیف را از لیست نامزد‌های احتمالی دریافت شغل حذف می‌کنند و از طرف دیگر، داشتن یک رزومه خوب و کامل که در آن تمام تجربه‌های کاری و دلیل انتخاب این موقعیت شغلی خاص ذکر شده باشد؛ شانس شما را برای استخدام شدن افزایش می‌دهد.

هنگامی که رزومه خود را آماده می‌کنید؛ بهتر است که یکسری نمونه از کار‌هایی که در گذشته انجام داده‌اید هم تهیه کنید. نمونه‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند میزان مهارت و توانایی شما در انجام کار را نشان دهد. این نمونه‌ها بسیار باارزش هستند زیرا می‌توانند از نحوه و کیفیت کار شما، به کارفرمایی که می‌خواهد شما را استخدام کند؛ اطلاعاتی بدهند. در نظر داشته باشید که این نمونه کار‌ها، باید از مجموعه ای از بهترین کار‌های شما تهیه شده باشد چون این چیزی است که قرار است با آن توسط کارفرما قضاوت شوید.

زمانی که یک رزومه مناسب با توصیه نامه‌های خوب و نمونه‌های از بهترین کار‌هایتان تهیه کردید؛ می‌توانید برای مشاغلی که پیدا کرده‌اید درخواست دهید. شما باید مشاغلی را در اولویت قرار دهید که می‌دانید تجربه کافی برای انجام آن‌ها را دارید زیرا شانس پذیرفته شدن در این مشاغل بیشتر است. در واقع درخواست دادن برای مشاغلی که خارج که محدوده توانایی‌ها و تجربیات شماست؛ اصلا ضرورتی ندارد. اما این در صورتی صدق می‌کند که کار اضافی برایتان مهم نباشد.

در ادامه به شیوه پیدا کردن شغل در زمینه برنامه نویسی در کانادا، پرداخته می‌شود:

آگهی‌های آنلاین مشاغل

یکی از روش‌های ساده پیدا کردن شغل در کانادا، استفاده از آگهی‌های آنلاین مشاغل است. شما می‌توانید این آگهی‌ها را با استفاده از فیلتر‌هایی به مشاغلی که به آن‌ها علاقه دارید؛ محدود کنید. آگهی‌های مشاغلی که می‌توانید جستوجوی خود را از آن‌ها شروع کنید، عبارتند از:

  • سایت آگهی Indeed Canada
  • سایت آگهی Randstad Canada
  • اپلیکیشن یا سایت LinkedIn
  • سایت Glassdoor Canada

این‌ها فقط چند مورد از سایت‌های آگهی مشاغل هستند که فرصت‌های شغلی مربوط به برنامه نویسی، روزانه در آن‌ها بارگذاری می‌شوند و شما می‌توانید برای این مشاغل درخواست دهید. لازم به ذکر است که محدودیتی در تعداد درخواست‌های شما وجود ندارد.

ارائه درخواست مستقیم به وب سایت کارفرمایان

با وجود اینکه استفاده از آگهی‌های آنلاین مشاغل بسیار مفید است؛ اما شما می‌توانید مستقیما به وب سایت کارفرمایان مورد نظر خود هم درخواست کار بدهید. به طور مثال: اگر شرکتی را می‌شناسید که کاری مناسب با شرایط و مهارت شما را ارائه می‌دهد؛ می‌توانید مستقیما با آن شرکت ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی آدرس سایت Glassdor.com، به منابع خوبی برای یافتن شغل‌های مرتبط با برنامه نویسی دست پیدا کنید.

ارتباطات شخصی

در حالی که آگهی‌های مشاغل و وب سایت شرکت‌ها در پیدا کردن شغل مفید هستند؛ اما استفاده از ارتباطات شخصی می‌تواند به شما در گرفتن وقت مصاحبه و استخدام، کمک بیشتری کند. پس اگر خوش شانس هستید و در یکی از شرکت‌های مورد نظر خود، آشنایی دارید؛ بهتر است با او تماس بگیرید. اما معمولا این موقعیت‌ها وجود ندارد.

محدودیت شرکت‌های کانادایی برای استخدام برنامه نویس خارجی

ممکن است شما مهارت و تجربه زیادی در زمینه برنامه نویسی داشته باشید؛ اما باید بدانید که در کانادا شرایط خاصی برای استخدام افراد خارجی وجود دارد به ویژه اگر فرد شهروندی کانادا را دریافت نکرده باشد.در این صورت به ارزیابی تاثیر بازار کار نیاز خواهد بود.

ارزیابی تاثیر بازار کار، سندی است که نشان می‌دهد؛ هیچ یک از شهروندان کانادایی برای انتخاب این شغل در دسترس نیستند. در نتیجه اگر شما شهروند کانادا نیستید؛ شرکت‌ها قبل از استخدام شما باید از دولت ارزیابی تاثیر بازار کار را دریافت کنند.

اگر شرکت بتواند گزارش تاثیر بازار کار را از دولت دریافت کند؛ ممکن است بتوانید شغل را بدست آورید و قرارداد ببندید. این قرارداد برای دریافت ویزای کار ضروری است. برای دریافت ویزای کار کانادا به چهار چیز نیاز دارید:

  • در وحله اول به یک نامه پیشنهاد شغلی نیاز دارید.
  • پس از دریافت پیشنهاد شغلی، باید قراردادی را که با شرکت بسته‌اید؛ ارائه دهید.
  • همچنین شما به یک کپی از ارزیابی تاثیر بازار کار هم نیاز دارید.
  • در آخر هم شما باید شماره ارزیابی بازار کار را از LMIA دریافت کنید.

جمع بندی

به طور کلی پیدا کردن شغل برنامه نویسی و دریافت ویزای کار در کانادا کار ساده‌ای نیست. شما باید برای این کار از منابع اینترنتی مناسب، تبلیغات آنلاین مشاغل و نیز ارتباطات خود استفاده کنید. همچنین شما باید با تهیه یک رزومه قوی، توصیه نامه خوب و جمع آوری نمونه‌ای از بهترین کار‌های خود؛ خودتان را به خوبی به کارفرما معرفی کنید.

باید تا حد توان خودتان را برای مصاحبه آماده کنید تا بتوانید در هنگام مصاحبه به خوبی عمل کنید و در آخر هم در صورت نیاز باید مراحل دریافت گزارش تاثیر بازار کار را طی کنید تا بتوانید ویزای کار خود را دریافت کنید. اگر تمام این مراحل را به درستی طی کردید، سپس اطلاعاتی در ارتباط با دلایل ریجکتی ویزای کانادا در اینترنت یا پرس و جو از مشاوران مهاجرتی بدست آورید تا تمام مراحل ویزای شما به خوبی سپری شود.

اشتراک گذاری