امروز:7 اردیبهشت 1403

بررسی دوام Z Fold 3 سامسونگ در یک سال: سخت‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید، اما با یک هشدار بزرگ

تلفن‌های تاشو هنوز هم دستگاه‌های ناجور و اثبات‌نشده‌ای هستند. اما در طول سه نسل گذشته (که احتمالاً نسل چهارم در راه است)، سامسونگ با طراحی‌های خود گام‌های بزرگی برداشته است و راه را برای جایگزین‌های نوآورانه (هر چند گاهی بسیار گران‌قیمت) برای آجر شیشه‌ای معمولی هموار کرده است. و وقتی آن را با فروش نزدیک به 10 میلیون دستگاه در سال گذشته ترکیب کنید، احساس می‌کنید که دستگاه‌های تاشو سامسونگ بالاخره شروع به نفوذ به جریان اصلی کرده‌اند.

اما علی‌رغم تعدادی از پیشرفت‌ها در طول سال‌ها، یکی از جنبه‌های تاشو سامسونگ وجود دارد که هنوز به کار زیادی نیاز دارد: دوام. سال گذشته، پس از خرید Z Fold 2 خودم، برخی از مشکلاتی را که پس از 10 ماه داشتن آن با آن مواجه بودم، ثبت کردم. و پس از ارتقا به Z Fold 3 در پاییز گذشته، من اینجا هستم تا گزارشی از عملکرد تاشو جدیدترین پرچمدار سامسونگ تنها یک سال بعد ارائه دهم.
حتی پس از گذشت یک سال، صفحه‌نمایش بیرونی Z Fold 3 هنوز تقریباً بکر است به غیر از یک خراش در پایین (که من به تنهایی آن را مقصر می‌دانم)، صفحه‌نمایش بیرونی Galaxy Z Fold 3 من هنوز تقریباً بکر است.

اکنون در این مرحله، برخی از مردم ممکن است تعجب کنند که چرا من اصلاً ارتقاء دادم. حباب‌هایی که صفحه نمایش Z Fold 2 من از آن‌ها رنج می‌برد، مطمئناً آزاردهنده بودند، اما آنقدر بد نبودند که به فکر برگشتن به یک گوشی استاندارد آب نبات بودم. در عوض، هدف اصلی من از خرید این مدل (به غیر از کنجکاوی حرفه‌ای) این بود که بتوانم تاشویی داشته باشم که بهتر از یک نوزاد زنده بماند.

در مقایسه با تلفن های هوشمند معمولی، عدم مقاومت در برابر آب Z Fold 2 پس از به دنیا آمدن پسرم مشکل ساز خواهد شد. احساس می‌کردم که باید گوشی را در اتاقی جداگانه نگه دارم، مبادا احتمال اینکه مقدار کمی آب دهان به دهان بیفتد یا آب دهان دستگاه را خراب کند. و این چیزی بود که من می خواستم انجام دهم، چیزی که من را به Z Fold 3 و رتبه IPX8 آن کشاند. من فکر کردم اگر تلفنی بتواند تا 30 دقیقه در عمق پنج فوتی در آب بنشیند، می تواند هر چیزی را که کودک به سمت آن پرتاب کند (یا تف کند) تحمل کند.
به غیر از یک صدای زنگ روی لبه قاب، پشت گوشی نیز بسیار خوب نگه داشته شده است. به غیر از یک صدای زنگ روی لبه قاب، پشت گوشی نیز بسیار خوب نگه داشته شده است.

خوشبختانه، فکر می‌کنم استراتژی من کارساز بوده است، زیرا با وجود اینکه ارتقاء آن پس از معامله در Z Fold 2 حدود 800 دلار هزینه داشت، این پول قبلاً برای خود پرداخت شده است. Z Fold 3 من ادرار کرده است، استفراغ کرده است و شیر به تمام آن پاشیده شده است، و کاملاً خوب است. این تلفن همچنین بیش از چند بار مورد استفاده قرار گرفته است و هیچ تاثیری نداشته است. بنابراین، در حالی که افزودن مقاومت در برابر آب به گوشی‌های تاشو سامسونگ ممکن است چندان هیجان‌انگیز نباشد، با توجه به گوشی‌های معمولی که سال‌ها از آن استفاده می‌کنند، این یک پیشرفت بزرگ در قابلیت استفاده روزمره است.

بقیه بدنه گوشی نیز به خوبی خود را حفظ کرده است. یک خراش نسبتاً بزرگ روی قاب آن و چند خراش روی لولای آن وجود دارد، اما همه اینها زیورهای آرایشی هستند. همچنین باید اشاره کنم که من کسی نیستم که گوشی را در پوسته یا قاب قرار دهم، این چیز از روزی که من آن را دریافت کردم برهنه زندگی کرده است. بنابراین در حالی که من زیاد سفر نکرده‌ام، تعداد دفعاتی که این تلفن تحمل کرده است در حالی که برای گرفتن فرزندم بعد از چرت زدن عجله می‌کنم از دست من بیفتد یا روی زمین افتاده باشد، به نوعی قابل توجه است. حتی گرد و غبار و خرده‌ها نیز توسط موهای اضافی که سامسونگ در داخل لولا قرار داده است، کنترل می‌شود.
بر روی لولا نیز خراش‌های کوچکی وجود دارد، اما با توجه به اینکه من هرگز گوشی را در قاب قرار ندادم، انتظار می‌رود. بر روی لولا نیز خراش‌های کوچکی وجود دارد، اما با توجه به اینکه من هرگز گوشی را در قاب قرار ندادم، انتظار می‌رود.

استثنای بزرگ برای دوام بهبود یافته Z Fold 3 بار دیگر محافظ صفحه نمایش داخلی آن است. برای این مدل، سامسونگ می‌گوید که از مواد TPU استفاده شده در Z Fold 2 به یک فیلم PET جدید استفاده کرده و در عین حال از چسب چسب‌تری نیز استفاده کرده است که برای جلوگیری از تشکیل حباب بین محافظ و خود نمایشگر طراحی شده است. اما طبق تجربه من، هیچ کدام از اینها کمکی نکرد.

در شش ماه اولی که آن را داشتم، صفحه نمایش Z Fold 3 من بکر بود. هیچ لک، حباب و هیچ چیز دیگری وجود نداشت. اما یک روز زمستانی در حالی که در خیابان راه می رفتم، گوشی را باز کردم و صدای کرک شنیدم. در ابتدا، از بدترین حالت می ترسیدم، فکر می کردم صفحه پوشش بیرونی آن شکسته شده یا چیزی مهم داخل آن شکسته است. اما با بررسی دقیق تر، متوجه شدم که یک خط باریک از وسط تلفن در نزدیکی چین خورده است، گویی محافظ کشیده یا کشیده شده است.
این همان چیزی است که حباب در ژوئن به نظر می رسید، زمانی که من برای اولین بار سعی کردم آن را تعمیر کنم. این همان چیزی است که حباب در ژوئن به نظر می رسید، زمانی که من برای اولین بار سعی کردم آن را تعمیر کنم.

و در حالی که هنوز مطمئن نیستم علت دقیق چیست، نظریه من این است که پس از بیرون کشیدن گوشی از جیبم، هوای سرد زمستان باعث شد

محافظ صفحه به طور غیرمعمولی شکننده است و باعث می‌شود وقتی گوشی را باز می‌کنم به جای خم شدن، گیر کند. این مشکلی است که تعدادی دیگر از دارندگان Z Fold با آن مواجه شده‌اند، و زمانی که شما دچار آن شکستگی اولیه شوید، فقط زمان تشکیل حباب‌ها باقی می‌ماند. در طول چند ماه گذشته، آن حباب ها به شکاف هوایی تبدیل شده اند که تمام وسط صفحه نمایش را می گذراند و فشار دادن یا تلاش برای صاف کردن اشیا تأثیر زیادی ندارد. اخیراً مقداری گرد و غبار بین محافظ و خود صفحه نمایش جمع شده است که رک و پوست کنده است. و از آنجایی که سعی می‌کنم به اصرار سامسونگ مبنی بر تعویض محافظ صفحه‌نمایش فقط توسط تکنسین‌های معتبر پایبند باشم، سعی نکرده‌ام به تنهایی آن را تعمیر کنم.

به طور طبیعی، گام بعدی این بود که گوشی را به یکی از مکان‌های خرده‌فروشی سامسونگ ببرم تا آن را سرویس کنیم، در این مرحله متوجه شدم که من تنها کسی نیستم که با این موضوع سر و کار دارم. وقتی من رسیدم، سه نفر دیگر از قبل در لیست انتظار بودند – و همه آنها منتظر بودند تا محافظ صفحه نمایش Z Fold خود را جایگزین کنند. مسلماً، این صرفاً یک مشاهدات حکایتی است، و من مطمئن هستم که انتخاب من برای رفتن به مکان پرچمدار سامسونگ 837 در نیویورک ارتباطی با غلظت غیرمعمول بالای تلفن های تاشو 1800 دلاری دارد.
این عکس نزدیک تر نشان می دهد که پس از گرد و غبار و کثیفی که در زیر محافظ صفحه نمایش داخلی Z Fold 3 قرار می گیرد، نمایشگر تا چه حد می تواند زبر شود. این عکس نمای نزدیک نشان می‌دهد که نمایشگر چقدر می‌تواند درشت باشد، زیرا وقتی حباب‌ها شروع به شکل‌گیری می‌کنند، نمی‌توانید کار زیادی برای جلوگیری از گرد و غبار و در ابتدا قرار گرفتن زیر محافظ صفحه انجام دهید.

اما، این هم تصادفی نبود. پس از صحبت با دو نفر از مشتریان دیگر، متوجه شدم که آنها نیز با مشکلات حباب هایی در حدود شش تا هشت ماه مواجه هستند. علاوه بر این، یکی از نمایندگان Samsung Care+ که با آنها صحبت کردم، اساساً تأیید کرد که این یک مشکل تا حدی گسترده است، و گفت که تعویض محافظ صفحه‌نمایش متداول‌ترین تعمیر درخواستی برای تاشوهای سامسونگ است. متأسفانه، به دلیل اینکه تعویض محافظ صفحه نمایش حدود یک ساعت طول می کشد و من در ردیف چهارم بودم، نمی توانستم منتظر بمانم تا Z Fold خود را تعمیر کنم. بنابراین در اینجا یک نکته حرفه ای وجود دارد، اگر تلفن شما نیاز به سرویس دارد، حتماً قرار ملاقات خود را به صورت آنلاین برنامه ریزی کنید تا بتوانید از خط دوری کنید.

در پایان، در حالی که من قصد دارم برای تعویض محافظ صفحه‌نمایش بازگردم، مهم‌ترین نکته من بعد از داشتن Z Fold 2 و Z Fold 3 این است که احتمال زیادی وجود دارد که بعد از نیم سال با حباب مواجه شوید. یا بیشتر و بدون نوعی ارتقاء اساسی در ساخت صفحه نمایش، نسل بعدی دستگاه های Z این شرکت احتمالاً به همان سرنوشت دچار خواهند شد. این یک جور بد است، زیرا مجبور شدن ساعت‌ها برای رفع مشکلی که احتمالاً دوباره اتفاق می‌افتد، بنشینید. و این برای هرکسی که مجبور است در دستگاه خود پست بفرستد دو یا سه برابر می شود زیرا در نزدیکی یک مکان تعمیر معتبر زندگی نمی کنند.
صفحه نمایش Z Fold 3 من بعد از یک سال اینگونه به نظر می رسد. اکنون حباب تمام ارتفاع نمایشگر را می پوشاند. و در حالی که ظاهر آن در داخل خانه قابل تحمل تر است، هنوز از ایده آل فاصله دارد. صفحه نمایش Z Fold 3 من بعد از یک سال اینگونه به نظر می رسد. اکنون حباب تمام ارتفاع نمایشگر را می پوشاند. و در حالی که ظاهر آن در داخل خانه قابل تحمل تر است، هنوز از ایده آل فاصله دارد.

همانطور که مطرح است، حباب زدن مطمئنا آزار دهنده است و خیلی زیبا نیست. خوشبختانه، عوارض جانبی در داخل خانه یا در شب بسیار کمتر قابل توجه است، بنابراین اگرچه دور از ایده آل است، اما قابل تحمل است. همچنین اعتراف می‌کنم که اگر قصد نوشتن این داستان را نداشتم، ماه‌ها پیش محافظ صفحه را تعویض می‌کردم. و اگر با مشکل مشابهی با Z Flip یا Z Fold خود مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنم در اسرع وقت، قبل از بروز هر گونه مشکل مرتبط دیگری، هر گونه حباب‌سازی را برطرف کنید.

اما اگر سامسونگ بخواهد تاشوهایش به اندازه گوشی های سری S یا A محبوب باشند، حباب زدن محافظ های صفحه مشکلی است که باید زودتر حل شود. در مورد من، اگرچه تصمیم نگرفته‌ام که آیا می‌خواهم دوباره ارتقا دهم یا نه، فقط امیدوار هستم که هر کسی که در حصار است، اکنون ایده واقعی‌تری از زندگی با یک تلفن تاشو داشته باشد.

اشتراک گذاری