امروز:13 اردیبهشت 1403

با وجود تعهد آمازون به کاهش تولید کربن، انتشار گاز ها گلخانه ای امازون افزایش یافته است

بر اساس گزارش پایداری سالانه ای که امروز منتشر کرد، علیرغم تعهد این شرکت به کاهش ردپای کربن، انتشار آلاینده های آمازون در سال گذشته 18 درصد افزایش یافت. در حالی که خرید آنلاین در سال دوم همه‌گیری افزایش یافت، این شرکت همچنین به سرعت تعداد عملیات انبارداری خود را گسترش داد – سریع‌تر از تقاضای مصرف‌کننده. در کل سال 2021، فعالیت های این شرکت معادل بیش از 71.54 میلیون تن دی اکسید کربن منتشر کرده است (برای مقایسه، این یک و نیم برابر مقداری است که دولت ایالات متحده در سال 2019 منتشر کرد).

اما این رقم بدون شک کاهش شدیدی است. در حالی که آمازون شامل انتشار گازهای گلخانه‌ای از انبارها و شبکه لجستیکی خود است، همانطور که Reveal امسال گزارش داد، این شرکت نوعی خلاء را به کار می‌گیرد. در حالی که سایر خرده فروشان، مانند Walmart و Target، آلودگی مربوط به هر کالایی را که می فروشند، حساب می کنند، آمازون تنها انتشار کربن را برای محصولات با نام تجاری آمازون محاسبه می کند که حدود یک درصد از کل فروش را تشکیل می دهد. فروشندگان شخص ثالث (یعنی نهادهایی که مسئول 99 درصد دیگر آنچه از طریق بازار آنلاین آن فروخته می شود) باید به طور مستقل حسابداری انتشار کربن خود را انجام دهند – صرف نظر از اینکه این فروش ها از طریق انبارداری آمازون انجام می شود یا خیر. با این حال، بسیاری از این مشاغل احتمالاً حداقل آستانه را برای گزارش اجباری انتشار گازهای گلخانه ای برآورده نمی کنند

کارشناسان محیط‌زیست مدت‌هاست که نگرانی‌های خود را در مورد تلفات آب و هوایی بسیار زیاد فعالیت‌های آمازون، به‌ویژه گزینه‌های حمل و نقل دو روزه و عجله آن ابراز کرده‌اند. علیرغم عدم پیشرفت، هدف آمازون برای رسیدن به انتشار خالص کربن تا سال 2040 در این گزارش ذکر شده است.

این شرکت شبکه مراکز تامین خود را در طول همه‌گیری دو برابر کرد تا با افزایش تقاضا همراهی کند، با نرخی که از فروش مصرف‌کننده پیشی گرفت. آمازون زیان خالص 3.8 میلیارد دلاری را در سه ماهه اول سال 2022 گزارش کرد که بخش عمده آن از سرمایه گذاری در انبارها و کارکنان بیشتر حاصل شده است. اما اکنون به نظر می رسد که این شرکت در بحبوحه کاهش سفارشات، تلاش های ساختمانی خود را کاهش می دهد. USA Today امروز گزارش داد که آمازون ساخت 18 انبار در 12 ایالت را متوقف کرده یا به تاخیر انداخته است.

اشتراک گذاری