امروز:10 اردیبهشت 1403

هزینه ی 350 میلیون دلاری T-mobile برای حل دعاوی مربوط به نقض گسترده داده ها

اگر در آگوست 2021 مشتری T-Mobile بودید، ممکن است در آینده نزدیک چند دلار از شرکت مخابراتی دریافت کنید. این شرکت موافقت کرده است که یک دعوای دسته جمعی تلفیقی را که علیه این شرکت به دلیل نقض اطلاعاتی که اطلاعات شخصی 76.6 میلیون “مشتری فعلی، سابق و بالقوه” را افشا کرده است، حل و فصل کند. زمانی که مدیر عامل T-Mobile، مایک سیورت، اعتراف کرد و بابت این نقض عذرخواهی کرد، اپراتور گفت فردی که شبکه آن را هک کرده است از ابزارهای «تخصصی» و دانش زیرساخت خود برای دسترسی به محیط آزمایشی خود استفاده کرده است. آن فرد سپس داده های مشتریان را از شبکه دزدید و در انجمن های هکرها فروخت.

نوع اطلاعاتی که بازیگر بد فروخته برای هر فرد متفاوت است، اما می تواند شامل نام، تاریخ تولد و شماره تامین اجتماعی برای هر فرد باشد. T-Mobile مدت کوتاهی پس از افشای اطلاعات با افرادی که تحت تأثیر نشت اطلاعات قرار گرفته بودند تماس گرفت و به آنها دو سال رایگان دسترسی به سرویس محافظت از سرقت ID McAfee را پیشنهاد داد. در حال حاضر، آنها همچنین غرامت پولی دریافت می کنند، اگرچه احتمالاً حداکثر چند دلار خواهد بود. در حالی که تسویه حساب 350 میلیون دلاری ممکن است قابل توجه به نظر برسد، بخش عظیمی از این مبلغ صرف پرداخت هزینه های قانونی می شود. مابقی بین ده ها میلیون مشتری آسیب دیده تقسیم خواهد شد. طبق پرونده SEC که توسط GeekWire مشاهده شده است، این شرکت همچنین 150 میلیون دلار را برای فناوری های امنیت داده در طول سال جاری و سال آینده هزینه خواهد کرد.
تبلیغات

توافق هنوز باید توسط دادگاه تایید شود. اما اگر این کار را انجام دهد، «به طور قابل ملاحظه‌ای تمام ادعاهای مطرح شده توسط مشتریان فعلی، سابق و بالقوه شرکت که تحت تأثیر حمله سایبری 2021 قرار گرفته‌اند، برطرف می‌شود». می توانید تسویه کامل پیشنهادی را اینجا بخوانید.

اشتراک گذاری