امروز:14 اردیبهشت 1403

متا 150 میلیون دلار دیگر را به هیئت نظارت خود پرداخت کرد

متا متعهد شده است که هیئت نظارت خود را با ارائه حمایت مالی مستمر در حال اجرا نگه دارد. این شرکت متعهد شده است که عملیات هیئت مدیره را با کمک 150 میلیون دلار اضافی تامین کند. متا قبلاً در سال 2019، 130 میلیون دلار برای اعتماد هیئت مدیره در نظر گرفته بود.

هیئت نظارت می گوید این پول که طبق شرایط تراست غیرقابل برگشت است، فقط می تواند برای تأمین مالی، مدیریت و نظارت بر عملیات آن استفاده شود. رئیس هیئت نظارت تراست گفت: “با انجام این تعهد مالی مداوم، متا به کار هیئت مدیره و تلاش های آن برای اعمال استانداردهای محتوای فیس بوک و اینستاگرام به شیوه ای که از آزادی بیان و استانداردهای مربوط به حقوق بشر محافظت می کند، رای اعتماد صادر کرده است.” استفن نیل گفت.

هیئت نظارت برخی تصمیمات مربوط به تعدیل محتوا را که توسط فیس بوک و اینستاگرام گرفته شده را بررسی می کند و توصیه هایی را به متا ارائه می کند. از طریق دریچه استانداردهای حقوق بشر، سیاست های متا و نحوه اجرای آن را نیز ارزیابی می کند. هیئت مدیره می گوید بیش از یک میلیون درخواست تجدید نظر از کاربران علیه تصمیمات اعتدال دریافت کرده است. تا به امروز، 25 تصمیم الزام آور در مورد پرونده ها صادر کرده و 118 پیشنهاد خط مشی ارائه کرده است، در حالی که سوالات زیادی در مورد اقدامات متا مطرح کرده است.

هیئت مدیره تصمیم گیری در مورد پرونده ها را در ژانویه 2021 آغاز کرد و طولی نکشید که یک پرونده بزرگ به دامان آن افتاد: تصمیم متا برای تعلیق نامحدود دونالد ترامپ از برنامه های خود پس از حوادث 6 ژانویه 2021. هیئت در نهایت مشخص کرد که متا در ممانعت از ترامپ «توجیه» داشت، اما استدلال کرد که دلیل آن برای ممنوعیت نامحدود به این معناست که تعلیق ترامپ برای یک دوره زمانی نامشخص در صلاحیت شرکت نیست. به این ترتیب، متا تعلیق را به دو سال محدود کرد.

هیئت نظارت بر سایر تصمیمات و سیاست های اعتدال متا تأثیر گذاشته است تا جایی که شرکت اعلام کرد نمی تواند با همه توصیه ها عمل کند. از جمله موارد دیگر، متا استثنایی برای طنز به استانداردهای جامعه خود اضافه کرده است، قوانین خود را در مورد سخنان مشوق تنفرآمیز روشن کرده و سیاست های ضد اهانت آمیز خود را تشدید کرده است. در همین حال، هیئت مدیره از متا در جبهه های دیگر انتقاد کرده است، مانند عدم شفافیت آن در مورد قوانین تعدیل VIP.

اشتراک گذاری