امروز:5 اردیبهشت 1403

FCC به 3 میلیارد دلار اضافی برای کمک به اپراتورهای آمریکایی برای جایگزینی تجهیزات Huawei و ZTE نیاز دارد

حذف تجهیزات چینی از شبکه های بی سیم آمریکا بیش از پیش بینی هزینه خواهد داشت. به گزارش رویترز، روز جمعه، جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال به کنگره گفت که آژانس به ۳ میلیارد دلار اضافی برای بازپرداخت اپراتورهایی که زیرساخت‌های هواوی و زد تی‌ای خود را «پاره و جایگزین» می‌کنند، نیاز دارد.

در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، قانون شبکه های ارتباطی امن و مورد اعتماد را امضا کرد که به موجب آن مخابرات ایالات متحده باید هرگونه «تجهیزات شبکه خارجی مشکوک» را از شبکه های خود جایگزین کند. این لایحه همچنین FCC را ملزم به ایجاد برنامه ای برای جبران خسارت حامل های متاثر کرد. در همان سال، آژانس برآورد کرد که برای تطبیق با این دستور بیش از 1.8 میلیارد دلار هزینه برای مخابرات خواهد داشت، اگرچه در نهایت 1.9 میلیارد دلار را برای بازپرداخت آن کنار گذاشت.

پس از دریافت 181 درخواست در ابتدای سال 2022، FCC اعلام کرد که اپراتورهای آمریکایی به طور جمعی 5.6 میلیارد دلار برای جایگزینی تمام تجهیزات Huawei و ZTE خود درخواست کرده اند. روز جمعه، Rosenworcel گفت که تأمین مالی «همه برآوردهای هزینه معقول و پشتیبانی شده» در مجموع 4.98 میلیارد دلار هزینه دارد، که نشان می‌دهد FCC در اکثر ادعاهایی که در ابتدای سال دریافت کرده است، شایستگی پیدا کرده است.

روزن وورسل در نامه ای به کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل سنا گفت: “در صورت عدم تخصیص اعتبار اضافی، کمیسیون طرح اولویت بندی مشخص شده توسط کنگره را اعمال خواهد کرد.” او اضافه کرد که FCC رسیدگی به بازپرداخت‌ها را آغاز خواهد کرد “در حالی که تخصیص‌ها در روزهای آینده صادر می‌شوند.” بدون بودجه اضافی از جانب کنگره، FCC فقط برای بازپرداخت حدود 40 درصد از هزینه های شرکت ها کافی است.

اشتراک گذاری