امروز:8 اردیبهشت 1403

کارمند سابق توییتر گفت که آنها سعی کردند در 6 ژانویه به مردم هشدار دهند که «مردم می‌میرند»

نقش توییتر در شورش 6 ژانویه بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت. در طول جلسه استماع روز سه‌شنبه، کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه تحقیق می‌کرد، شهادت یکی از کارمندان سابق توییتر را ارائه کرد که گفت آنها سعی داشتند به دیگران در شرکت هشدار دهند که در 6 ژانویه خشونت‌هایی رخ خواهد داد.

این کمیته به توییت 19 دسامبر رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ اشاره کرد که در آن وعده داده بود در 6 ژانویه یک تظاهرات “وحشیانه” در واشنگتن دی سی برگزار کند. آنها گفتند که این توییت “به عنوان یک فراخوان برای اقدام و در برخی موارد به عنوان یک فراخوان به سلاح” برای حامیان او عمل کرد.

در 5 ژانویه، کارمند سابق توییتر گفت که واضح است که اعتراض به خشونت تبدیل خواهد شد، اما “هیچ مداخله ای در راه نیست.” کمیته کارمند سابق را که صدایش در شهادت ضبط شده پنهان شده بود، شناسایی نکرد. نماینده جیمی راسکین گفت که کارمند سابق «در تیم مسئول سیاست‌های تعدیل محتوا و پلتفرم بود» و در طول سال‌های 2020 و 2021 در شرکت کار می‌کرد.

کارمند گفت: “من التماس می کردم و پیش بینی می کردم و سعی می کردم این واقعیت را مطرح کنم که اگر در آنچه می دیدم دخالت نکنیم، مردم می میرند.” و در 5 ژانویه، متوجه شدم که هیچ مداخله‌ای در راه نیست.»

این کارمند همچنین اظهار داشت که توییتر در اوایل سال 2020 و به دنبال اظهارات ترامپ که به پسران مغرور گفته بود در طول مناظره ریاست جمهوری “بایستند و کنار بایستند” در نظر گرفته بود قوانین خود را تغییر دهد، اما این شرکت در نهایت از انجام این کار خودداری کرد.

در پاسخ به این سوال که آیا کاربر دیگری در توییتر می‌توانست همان اقدامات ترامپ را بدون تعلیق انجام دهد، این کارمند پاسخ داد “نه”. آنها اظهار داشتند که توییتر از بدنامی که به دلیل این که پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه ترامپ بود، لذت می برد. من معتقدم توییتر از دانستن این موضوع که آنها همچنین مورد علاقه و پرکاربردترین سرویس رئیس جمهور سابق هستند، لذت می برد و از داشتن چنین قدرتی در اکوسیستم رسانه های اجتماعی لذت می برد.

در بیانیه ای، جسیکا هررا-فلانیگان، معاون سیاست عمومی توییتر، گفت که این شرکت در مورد نقش خود در رویدادهای منتهی به 6 ژانویه “روشن” است.

ما در مورد نقش خود در اکوسیستم اطلاعاتی گسترده تر در رابطه با حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده چشم روشنی داریم، و در حالی که همچنان به بررسی چگونگی بهبود حرکت رو به جلو ادامه می دهیم، این واقعیت همچنان باقی است که ما گام های بی سابقه ای برداشتیم و سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دادیم. هررا-فلانیگان گفت: منابعی برای آماده شدن و پاسخگویی به تهدیداتی که در جریان انتخابات 2020 ایالات متحده ظاهر شد. در 6 ژانویه، ما از سیستم‌هایی که قبل از انتخابات ساخته بودیم برای پاسخ به حمله بی‌سابقه در زمان واقعی استفاده کردیم و متعهد به تکرار این کار برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در ایالات متحده و در سطح جهان هستیم.»

اشتراک گذاری