امروز:12 اردیبهشت 1403

قانون جدید زورگویی سایبری ژاپن، توهین آنلاین را با یک سال زندان مجازات می کند

بر اساس اصلاحیه قانون جزایی این کشور که صبح پنجشنبه به اجرا گذاشته شد، توهین به شخصی آنلاین می‌تواند باعث یک سال زندان برای یک فرد در ژاپن شود. پس از خودکشی آشکار هانا کیمورا و جریمه ناچیز 9000 ین (حدود 81 دلار) برای یکی از مردان متهم به قلدری به ستاره تراس هاوس در سال 2020، مقامات دولتی بازنگری قوانین آزار سایبری ژاپن را آغاز کردند. طبق نسخه قبلی قانون جزایی این کشور، مجازات ارسال توهین آنلاین، جریمه 10000 ین یا کمتر و کمتر از 30 روز زندان بود. اکنون، قانون جریمه های مالی تا 300000 ین یا حدود 2200 دلار را مجاز می داند.

علیرغم فشار افکار عمومی بر دولت برای مقابله با آزار سایبری، لایحه ای که این اصلاحیه را ارائه کرد بحث برانگیز بود. سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد که این قانون تنها پس از آن تصویب شد که حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن ماده‌ای را اضافه کرد که از دولت می‌خواهد تا سه سال دیگر این قانون را بررسی کند تا تأثیر آن بر آزادی بیان بررسی شود. همانطور که The Verge اشاره می کند، نگرانی هایی نیز وجود دارد که قانون به اندازه کافی در مورد آنچه توهین محسوب می شود مشخص نیست.

قانون جزایی کشور توهین را به عنوان تلاشی برای تحقیر کسی بدون اشاره به حقایق خاص در مورد آنها تعریف می کند – در مقابل، افترا شامل اشاره به صفات خاص است. سیهو چو، وکیل جنایی در ژاپن، به سی‌ان‌ان گفت: «باید دستورالعملی وجود داشته باشد که در مورد آنچه که توهین محسوب می‌شود، تمایز قائل شود. در حال حاضر، حتی اگر کسی رهبر ژاپن را احمق خطاب کند، ممکن است بر اساس قانون تجدید نظر شده که می تواند به عنوان توهین طبقه بندی شود.

اشتراک گذاری