امروز:10 فروردین 1403

اولین موتورسیکلت الکتریکی دوکاتی برای مسابقات Moto E طراحی شده است

دوکاتی نه تنها از اولین موتورسیکلت برقی خود، بلکه یک قطعه کلیدی در فصل 2023 مسابقات موتورسیکلت الکترونیکی MotoE رونمایی کرده است. نمونه اولیه V21L ظاهر کلاسیک دوکاتی را دارد اما با فیبر کربن پوشانده شده است و یک موتور الکتریکی 150 اسب بخاری با باتری 18 کیلووات ساعتی را در خود جای داده است. همانطور که در اطلاعیه ای در سال گذشته توضیح داده شد، دوکاتی تامین کننده انحصاری تمام 18 دوچرخه مورد استفاده برای مسابقات جام جهانی FIM MotoE از سال 2023 تا 2026 خواهد بود.

وزن آن 225 کیلوگرم (496 پوند)، با نیمی از وزن باتری – بسیار سنگین برای دوچرخه های مسابقه ای (143 پوند بیشتر از مدل های ICE)، اما هنوز 26 پوند تحت مشخصات MotoE برای سال 2023 است. همچنین 35 است. کیلوگرم (77 پوند) کمتر از موتورسیکلت های الکترونیکی Energica که در حال حاضر در مسابقات MotoE استفاده می شود.

V21L را می توان تنها در 45 دقیقه تا 80 درصد شارژ کرد و برد کافی برای تکمیل هفت دور مورد نیاز از مسیرهای کلیدی GP را دارد. گزارش شده است که سرعت آن به 171 مایل در ساعت در پیست موجلو موتو جی پی در توسکانی رسیده است.

موتورسیکلت الکترونیکی یک شرط بندی برای (و) دوکاتی است، زیرا قبلاً هرگز چنین موتورسیکلتی را انجام نداده بود، اما این شرکت گفت که از تجربه گسترده خود در مسابقه برای طراحی این مدل استفاده کرده است. در عین حال، درس‌های مسابقه‌ای را به مدل‌های مصرف‌کننده خود بازمی‌گرداند.

وینچنزو دی سیلوا، مدیر تحقیق و توسعه دوکاتی در بیانیه‌ای گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین چالش‌ها در این زمینه مربوط به اندازه، وزن، استقلال باتری‌ها و در دسترس بودن شبکه‌های شارژ است. “کمک به تخصص داخلی شرکت برای رشد امروز ضروری است تا زمانی که زمان تولید اولین دوکاتی برقی خیابانی فرا می رسد آماده باشیم.”

اشتراک گذاری