امروز:7 اردیبهشت 1403

Google Hangouts در پاییز امسال تعطیل می شود

Hangouts بالاخره در اواخر امسال با انعطاف‌پذیرترین برنامه چت Google خداحافظی خواهند کرد. روز دوشنبه، این شرکت اعلام کرد که انتقال کاربران مصرف‌کننده Hangouts را قبل از اینکه مورد اول پس از نوامبر 2022 در دسترس نباشد، به چت آغاز می‌کند. اگر همچنان از Hangouts در تلفن همراه استفاده می‌کنید، از امروز پیامی برای انتقال به یکی از برنامه‌های گپ مستقل خواهید دید. یا تجربه چت در Gmail. این شرکت در این اعلان اعلام کرده است: «Hangouts با Google Chat جایگزین شده است.

در Gmail، Google تا ماه جولای شروع به ترغیب کاربران Hangouts به جابجایی آن نمی‌کند. سرویس گیرنده وب Hangouts تا نوامبر در دسترس خواهد بود و این شرکت می‌گوید کاربران «حداقل» یک ماه هشدار خواهند داشت قبل از اینکه صفحه وب پلتفرم به‌جای آن به طور خودکار به وب‌سایت چت هدایت شود. اگر هنوز به طور فعال از Hangouts استفاده می کنید، Google قول می دهد مکالمات شما به طور خودکار به برنامه جدیدترش منتقل می شود. گفتنی است، شما همچنین می توانید از سرویس Takeout شرکت برای دانلود یک کپی از داده های خود استفاده کنید.
گوگل مدتی است که به تدریج برند Hangouts را به نفع سرویس های پیام رسانی جدید خود حذف کرده است، بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت در نهایت تصمیم گرفته است که این پلتفرم را غروب کند. و در حالی که Hangouts هرگز از محبوبیت برخی از برنامه‌های پیام‌رسانی فوری برخوردار نبود، اما Hangouts طرفداران مؤمن خود را داشت.

اشتراک گذاری