امروز:31 فروردین 1403

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در حال کار بر روی قانونی برای محافظت از داده های ردیاب دوره ماهانه افراد هستند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، فاش کرد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان در حال کار بر روی قانونی برای محافظت از اطلاعات شخصی جمع‌آوری‌شده توسط ردیاب‌های سلامت باروری هستند. این یکی از سه راهی است که قانونگذاران پس از تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو در مقابل وید در حال بررسی هستند. او توضیح داد: «بسیاری از این بیم دارند که این اطلاعات توسط یک دادستان شوم در ایالتی که سقط جنین را جرم انگاری می کند، علیه زنان استفاده شود.

از زمانی که تصمیم دادگاه عالی لغو شد، کاربران ردیاب های دوره خود را با دیگرانی که معتقدند می توانند حریم خصوصی بیشتری را به آنها ارائه دهند، تعویض کرده اند. فروش اطلاعات کاربران یا همکاری با مجریان قانون برای شرکت‌ها غیرعادی نیست و مردم نگران این هستند که محققان در صورت درخواست سقط جنین، از این داده‌ها برای شناسایی آنها استفاده کنند. همانطور که TechCrunch گزارش داد، تعدادی از برنامه های سلامت باروری در آخر هفته از افزایش ثبت نام های جدید لذت بردند.

یکی از این برنامه ها Flo است که اعلام کرد که قصد دارد مدت کوتاهی پس از تصمیم دادگاه عالی یک حالت ناشناس راه اندازی کند. این حالت قرار است اطلاعات شخصی افراد را از حساب آنها حذف کند تا نتوان آنها را شناسایی کرد، اما Flo هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است که میانگین نصب روزانه Flo بر اساس اعداد Apptopia ذکر شده توسط TechCrunch کاهش یافته است، احتمالاً به این دلیل که سابقه اشتراک گذاری داده های خصوصی با اشخاص ثالث را دارد.

در سال 2019، وال استریت ژورنال، Flo را به عنوان یکی از برنامه هایی که به فیس بوک امکان دسترسی به داده های حساس افراد را می داد، فهرست کرد. دو سال بعد، Flo با FTC به اتهام به اشتراک گذاری اطلاعات با شبکه اجتماعی، گوگل و سایر شرکت های شخص ثالث توافق کرد. به عنوان بخشی از این توافق، Flo اکنون باید صراحتاً رضایت کاربر را بخواهد تا بتواند به خدمات خارجی دسترسی به اطلاعات سلامت شخصی آنها را بدهد.

علیرغم اعلام رئیس مجلس نمایندگان مبنی بر اینکه دموکرات‌های مجلس برای “حفاظت از سلامت و آزادی زنان آمریکایی” تلاش می‌کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که قانونی که آنها تهیه می‌کنند به قانون تبدیل شود. همیشه هوشمندانه است که نگاه دقیق‌تری به نحوه محافظت برنامه‌ها از داده‌های کاربر با خواندن «برچسب تغذیه» آن‌ها در iOS یا «بخش ایمنی» آن‌ها در فروشگاه Play در اندروید بیندازید. اما برای کسانی که می خواهند واقعاً ایمن باشند، شاید بهترین راه حل این باشد که اصلاً از برنامه ردیابی دوره استفاده نکنند.

اشتراک گذاری