امروز:31 فروردین 1403

گزارش شده است که متا کارمندان خود را از بحث درباره سقط جنین در کانال های داخلی منع کرده است

به گزارش نیویورک تایمز، متا به کارمندان گفته است که درباره حکم اخیر دادگاه عالی مبنی بر لغو رو در مقابل وید صحبت نکنند. این شرکت با اشاره به یادداشت 12 می که پس از افشای پیش‌نویس تصمیم روز جمعه توسط پولیتیکو به اشتراک گذاشت، پیام‌هایی را در ابزارهای ارتباط داخلی خود که به این موضوع اشاره می‌کردند، حذف کرد. در این سند، غول رسانه‌های اجتماعی گفته است که اجازه نمی‌دهد بحث آزاد در مورد سقط جنین در محل کار به دلیل «خطر زیاد ایجاد یک محیط کاری خصمانه» انجام شود.

یکی از کارمندان به لینکدین رفت تا ناامیدی خود را از این وضعیت ابراز کند. مهندس نرم افزار Ambroos Vaes گفت: “در پلت فرم داخلی Workplace ما، ناظران به سرعت پست ها یا نظراتی را که به سقط جنین اشاره می کنند حذف می کنند.” گفت و گوی محدود فقط در گروه های حداکثر 20 نفره از کارمندانی که از یک کتاب راهنما پیروی می کنند اتفاق بیفتد، اما نه در فضای باز. متا بلافاصله به درخواست Engadget برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روز جمعه، متا همچنین به کارمندان گفت که هزینه‌های سفر کارکنانی را که نیاز به دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و خدمات باروری خارج از ایالت دارند «تا جایی که قانون اجازه می‌دهد» بازپرداخت می‌کند. این سیاستی است که بسیاری از شرکت‌های فناوری، از جمله گوگل، قبل از تصمیم روز جمعه اعمال می‌کردند و پس از اعلام حکم دادگاه عالی درباره سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون، آن را تکرار کردند.

اقدام روز جمعه اولین باری نبود که متا برای جلوگیری از بحث در مورد یک موضوع بحث برانگیز در محل کار کارمندان خود را تغییر داد. این شرکت سیاست ارتباطی محترمانه خود را پس از قتل جورج فلوید در سال 2020 به روز کرد. در آن زمان، شرکت به کارمندان گفت که دیگر نمی توانند در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی در کانال های محل کار در سراسر شرکت بحث کنند.

اشتراک گذاری