امروز:1 اردیبهشت 1403

نتفلیکس 300 کارمند دیگر را اخراج کرد

نتفلیکس در آخرین دور کاهش کار خود حدود 300 نفر را اخراج کرده است. بر اساس گزارش Variety، اکثر اخراج ها در ایالات متحده بودند و تعدادی از ادارات تحت تأثیر قرار گرفتند.

سخنگوی نتفلیکس به این نشریه گفت: «امروز ما متأسفانه حدود 300 کارمند را رها کردیم. “در حالی که ما به سرمایه گذاری قابل توجهی در تجارت ادامه می دهیم، این تنظیمات را انجام دادیم تا هزینه های ما مطابق با رشد درآمد آهسته تر ما افزایش یابد. ما برای هر کاری که آنها برای نتفلیکس انجام داده اند بسیار سپاسگزاریم و سخت تلاش می کنیم تا از آنها در این انتقال دشوار حمایت کنیم.

این دومین دور اخراج نتفلیکس به دلیل کندی رشد درآمد است. در ماه مه 150 کارمند خود را به همراه بسیاری از کارگران پاره وقت و پیمانکاران اخراج کرد. این شرکت حدود 11000 کارمند در سراسر جهان دارد.

نتفلیکس همچنین ۱۰ نفر از کارکنان بخش بازاریابی و سایت خبری داخلی خود، Tudum را در ماه آوریل رها کرد. آن اخراج های خاص به دلیل سازماندهی مجدد تیم بازاریابی نتفلیکس بود. گفته می شود که این تصمیمات تجاری عادی هستند و مستقیماً به کاهش هزینه ها مرتبط نیستند.

آخرین اخراج ها به دنبال کاهش شدید قیمت سهام نتفلیکس است که از ابتدای سال حدود 70 درصد کاهش یافته است. در سه ماهه اول سال 2022، تعداد مشترکین این شرکت برای اولین بار کاهش یافت. 200000 نفر کاهش یافت، تا حد زیادی به این دلیل که نتفلیکس از روسیه خارج شد و 700000 مشترک را در آنجا از دست داد. نتفلیکس در آخرین گزارش درآمد خود اعلام کرد که انتظار دارد در سه ماهه جاری نیز 2 میلیون مشترک از دست بدهد.

در کنار کاهش هزینه ها، نتفلیکس به دنبال راه های بیشتری برای درآمدزایی است. اینها شامل طرح های تبلیغاتی و هزینه های اضافی برای کسانی است که حساب های خود را با افرادی که در خانواده های دیگر زندگی می کنند به اشتراک می گذارند.

با این حال، این شرکت در بخش‌های دیگر استخدام می‌کند و همچنان قصد دارد روی محتوا سرمایه‌گذاری زیادی کند. امسال حدود 17 میلیارد دلار برای این منظور در نظر گرفته است. اخبار اخراج‌ها یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که نتفلیکس یک سریال مسابقه واقعیت را بر اساس درام فوق‌العاده خود به نام Squid Game اعلام کرد. برنده 4.56 میلیون دلار برنده خواهد شد.

اشتراک گذاری