امروز:16 اردیبهشت 1403

فروشگاه اواتار متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام) به زودی افتتاح می شود

ممکن است متاورس واقعاً هنوز وجود نداشته باشد، اما مارک زاکربرگ از قبل برنامه‌ای برای فروش کاربران در مد طراحان برای آواتارهای متاورس آنها دارد. متا اعلام کرد که در حال افتتاح یک فروشگاه آواتار است که در آن کاربران می توانند لباس هایی را برای آواتارهای خود در فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر خریداری کنند.

ظاهر جدید شامل طراحانی از Balenciaga، Prada و Thom Browne است و این شرکت انتظار دارد به مرور زمان طراحان بیشتری را اضافه کند. زاکربرگ و اوا چن، معاون مشارکت های مد متا، فروشگاه جدید را در لایو اینستاگرام اعلام کردند که آنها آن را “اولین نمایش مد آواتار زنده” توصیف کردند. بخش “نمایش مد” شامل چن بود که نقاشی های کاغذی از آواتار زاکربرگ را در دست گرفته بود که لباس های مشکوک و مشکوک به تن داشت.

زاکربرگ در یک لحظه پس از دیدن یک زوک آتار با لباس بالنسیاگا پرسید: «فکر می‌کنم تنها سوال این است که آیا آنقدر خونسرد هستم که آن را بپوشم؟» “مطمئن نیستم که کاملاً به آن عمل کنم یا نه.” چن همچنین به زاکربرگ ظاهری تام براون نشان داد که او آن را به عنوان «حال و هوای کلاسیک پسر مدرسه‌ای انگلیسی» توصیف کرد که فقط به طور مبهم شبیه دنی از The Shining بود.

در مورد اینکه چرا کاربران فیس‌بوک پول واقعی برای لباس‌های متاورس می‌پردازند، چن خاطرنشان کرد که دستیابی به یک هودی بزرگ Balenciaga در متاورس بسیار آسان‌تر از IRL خواهد بود. همچنین به گفته سخنگوی شرکت، قیمت آن در فروشگاه آواتارز برای شروع از 2.99 دلار تا 8.99 دلار خواهد بود.

البته، فروش اقلام دیجیتال در متاورس نیز بخش مهمی از استراتژی متا برای حفظ درآمد میلیاردها دلار است، حتی اگر از تبلیغات دور می‌شود. این شرکت قبلاً تأیید کرده بود که قصد دارد 48 درصد از سود حاصل از فروش دارایی‌های دیجیتال سازندگان را در تجربه VR Horizon Worlds حفظ کند. یکی از سخنگویان متا از به اشتراک گذاشتن برش متا در مد جدید آواتار خود خودداری کرد.

اشتراک گذاری