امروز:25 اردیبهشت 1403

روانشناسی رنگ در طراحی سایت خبری و آموزشی


در طراحی سایت انتخاب تم رنگی مناسب دارای اولویت و اهمیت بالایی است. در زمان حاضر بسیاری از برندها تنها با رنگ خاص خود شناسایی می شوند و ترکیب رنگی در برندسازی وب سایت شما نقش زیادی دارد. هر رنگ توانایی تاثیر گذاشتن بر روی احساسات مخاطبان و کاربران سایت را دارد و از این رو داشتن اطلاعات روانشناسی رنگ در طراحی سایت بسیار ضروری است.

اگر قصد طراحی سایت برای وب سایت خبری و یا آموزشی خود دارید؛ می بایست قبل از اقدام، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • ترکیب رنگی مناسب برای این موضوع سایت چه می تواند باشد؟
  • رنگ های مناسبم را چگونه می توانم انتخاب کنم؟
  • برای طراحی هر المان مختلف (مانند دکمه ها و منوها) از چه رنگی استفاده کنم؟

در این یادداشت به بررسی روانشناسی رنگ و بیان نکات آن می پردازیم همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

تاثیر رنگ در برندسازی

نکته جالب این است که طراحی یک سایت با رنگ مناسب، شناخت برند توسط کاربر را تا 80% افزایش داده و آسانتر در ذهن مخاطب ثبت می گردد.

از آن به بعد رنگ برند با نام آن در ذهن ببینده متصل شده و شما دیگر با آن رنگ شناسایی می شوید. پالت رنگی مناسب خود برای طراحی سایت را حتما در اولین فرصت انتخاب کنید و نظر یک روانشناس را اگر دسترسی دارید جویا شوید که بسیار کارآمد خواهد بود.

حتی در برخی موارد با عدم داشتن ترکیب رنگی استاندارد، حس ناامنی به کاربر دست می دهد و همین موجب کاهش فروش و ترافیک سایت تان می گردد.

بگذارید یک خاطره در مورد عدم ناآگاهی در مورد روانشناسی رنگ را که برای خودم اتفاق افتاده است را برایتان بازگو نمایم. متوجه خواهید شد که چقدر این مقوله از دید بسیاری از افراد حتی متخصصین کار بی اهمیت جلوه می کند و با رعایت آن، شما دسترسی به یک مزیت رقابتی فوق العاده پیدا خواهید نمود.

“خاطره نویسنده:

شنیدن اسم «روانشناسی رنگ‌ها» من را تنها یاد یک خاطره می‌اندازد. ترم یک شروع دانشگاه، دو واحد روانشناسی داشتیم. بحث رسید به رنگ‌ها: چرا روپوش پزشکان سفید است؟ چرا محیط اتاق عمل سبز-آبی است و قرمز نیست؟ چرا چراغ راهنمایی قرمز را برای ایست و سبز را برای حرکت انتخاب کرده است؟ و…

و من اولین بار بدون آن که چیزی بدانم فقط یک کلام گفتم روانشناسی رنگ‌ها! و یک دفعه استاد گفت: «کی این حرف رو زد؟!» همه‌ی کلاس ساکت شدند؛ ضربان قلبم رفت بالا و حتی بالاتر… گویی که قتلی را انجام داده بودم. :) دستم را بردم بالا و گفتم: «ما گفتیم.» و استاد با همان لحن جدی و کمی تند گفت: «ما چیزی به اسم روانشناسی رنگ‌ها نداریم؛ اصلا این اسم در کلاس من جایگاهی ندارد! کسی هم که این اسم را به زبان بیاورد جایی در کلاس من ندارد، دیگر هیچ وقت؛ هرگز این کلمه را نشنوم!!»

همین دو خط آخر به خوبی جایگاه روانشناسی رنگ ها را در مشاغل مختلف و طراحی سایت خبری و آموزشی نشان می دهد.

طراحی سایت خبری حرفه ای

با طراحی سایت خبری حرفه ای امکان انتشار انواع اخبار در هر بازه زمانی و در هر مکانی امکان پذیر است و دسترسی شما برای آپلود تازه ترین و داغ ترین خبرها باز است. باز هم تاکید می کنیم که اعتبار یک رسانه به داشتن سایت خبری است و بیشترین تاثیر را در برندسازی دارد. مخاطبان زیادی را از طریق اینترنت و سایت بدست می آورید که رقمی شگفت آور است و در آینده می توانید از طریق آنها تبلیغات بگیرید و درآمدزایی کنید.

به این منظور شرکت وبین سئو وارد عرصه شده و طراحی سایت خبری وبین سئو حرفه ای و ارزان را در دستور کار خود داده است تا بسیاری از مدیران کسب و کارها و رسانه ها بتوانند از این بستر خوب برای جذب مخاطب و درآمد استفاده کنند.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

رنگ سبز:

رنگ سبز بر روی بیننده اثری آرامش بخش دارد سمبل طبیعت، قدرت و باروری است. در سایت های با موضوعیت علوم و منابع انسانی، گردشگری، جهانگردی و محیط زیست می توان از آن استفاده نمود.

 رنگ آبی:

رنگ آبی نماد آرامش و امنیت است. حس دوستی، اعتماد و آرامش را می توان به خوبی با رنگ آبی انتقال داد. بیشترین کاربرد را می توان در بانک و موسسات مالی (سایت هایی که مخاطب باید اعتماد کند) استفاده نمود. برندهای معتبری همچون توییتر و فیس بوک از این رنگ در برندشان استفاده کرده اند.

رنگ قرمز:

رنگ قرمز را به منظور تحریک احساسات مشتریان و ایجاد هیجان در آن ها استفاده می کنند. به عنوان مثال برای ایجاد هیجان فوری در اقدام خرید در حراجی ها و در رستوران ها برای تحریک اشتها. در سایت های مد، فشن و سرگرمی نیز استفاده می گردد. رنگ قرمز نمادی از انرژی، هیجان و فوران احساسات است. برندهای معروف رنگ قرمز: کوکاکولا و KMART

رنگ نارنجی:

در طراحی سایت های تجاری، سرگرمی و تکنولوژی می توان تم رنگی نارنجی را به راحتی مشاهده نمود. رنگ نارنجی نشان دهنده حس صمیمی بودن، شور و اشتیاق است. در طراحی لوگو فروشگاه آمازون رنگ نارنجی دیده می شود.

رنگ زرد:

رنگ زرد نشات گرفته از نیروی جوانی، سرزندگی و شادابی است. برای جلب توجه مشتری به یک مورد خاص می توان از آن استفاده نمود. البته حواستان باشد زیاد در طراحی سایت خود از این رنگ استفاده نکنید به این علت که باعث خستگی چشم می گردد. مک دونالد به خوبی از رنگ زرد استفاده کرده است.

طراحی سایت آموزشی استاندارد

طراحی سایت آموزشی زمانی به اوج خود رسید که با همه گیر شدن ویرس کرونا بسیاری از آموزشگاه های زبان و حوزه های دیگر تعطیل شدند و مدرسان زیادی بیکار شدند. در این دوره مدیران آموزشگاه ها و حتی خود مدرسان به فکر راه اندازی آموزش آنلاین افتادند و به سراغ طراحی سایت آموزشی حرفه ای وبین سئو آمدند.

طراحی سایت آموزشی بسیاری از هزینه های آموزش که بر دوش مدیر و هنرجو بود را کاهش داده و در بسیاری موارد حتی کیفیت کار را نیز بهبود بخشیده است.

وبین سئو پیشرو در طراحی سایت خبری و آموزشی

در صنعت طراحی سایت و ارائه خدمات طراحی سایت، وب سایت های معتبری همچون: newseo, websima,novin, webinseo فعالیت گسترده ای دارند و البته کیفیت و تجربه کاری آن ها مثال زدنی است.

شما به عنوان یک مدیر آموزشگاه و یا مدیر یک رسانه خبری می توانید با مراجعه به وب سایت وبین سئو با مدیریت مهندس محمد نصیری با دریافت مشاوره حرفه ای کسب و کار، نیازسنجی بیزینس تان را مشخص کنید و بهترین پکیج طراحی سایت را انتخاب نمایید.

اشتراک گذاری