امروز:31 فروردین 1403

کارمندان اسپیس ایکس می گویند که ایلان ماسک وقتی با کار در منزل وافل می سازد، مایه شرمساری است

بیزاری ایلان ماسک از کار از راه دور به طور کامل به توییتر سرایت نمی کند. همانطور که نیویورک تایمز و verge خاطرنشان می کنند، ماسک در یک جلسه افتتاحیه به کارکنان توییتر گفت که کارکنان این شبکه اجتماعی که در خانه کارهای “عالی” تولید می کنند باید اجازه داشته باشند سمت خود را حفظ کنند.

ماسک در اواخر ماه مه به کارمندان تسلا و اسپیس ایکس اولتیماتوم داد و هشدار داد که آنها باید حداقل 40 ساعت در هفته در دفاتر اصلی خود کار کنند، مگر اینکه دلایل “بخصوص استثنایی” برای دور ماندن داشته باشند. مدیران اجرایی احساس کردند که این امر به ویژه برای اعضای سطوح ارشد که نیاز به حضور حضوری دارند، مهم است. این در تضاد شدید با موضع موجود توییتر است که به بسیاری از کارمندان اجازه می دهد تا به طور نامحدود از راه دور بمانند، به غیر از سیاست های اپل، گوگل و دیگر شرکت های بزرگ فناوری که به کارکنان اجازه می دهد بخشی یا تمام روز کاری خود را در خانه بگذرانند.

این اظهارات همچنین در شرایطی مطرح می شود که ماسک با واکنش شدیدی از سوی مقامات ارشد خود مواجه است. The Verge می‌گوید که نامه سرگشاده‌ای از کارکنان اسپیس ایکس را دیده است که از مدیرعامل آنها انتقاد کرده و ماسک را متهم کرده است که از طریق اقدامات عمومی خود به یک “منبع مکرر حواس پرتی و خجالت” تبدیل شده است. آنها همچنین گفتند که شرکت پروازهای فضایی به شعار “بدون احمق” یا سیاست تحمل صفر در مورد سوء رفتار جنسی عمل نمی کند. نویسندگان نامه از اسپیس ایکس می‌خواستند که رفتار ماسک را محکوم کند، همه رهبران را در قبال اقداماتشان مسئول بداند و سیاست‌های خود را روشن کند و در عین حال آنها را به‌طور مداوم اجرا کند.

هیچ اشاره ای به مسائل دقیقی که باعث این نامه شده است وجود نداشت. با این حال، ماسک انتقادهای فزاینده ای را به دنبال داشته است. گزارش شده است که یک مهماندار اسپیس ایکس ماسک را به سوء رفتار جنسی متهم کرده است که باعث تسویه حساب 250000 دلاری شده است. این در راس ادعاهای جاری است که شرکت‌های ماسک اجازه رفتارهای وحشتناک را می‌دهند، از جمله شکایت از چندین زن که ادعا می‌کنند تسلا به آزار جنسی در دفتر دامن می‌زند. ماسک همچنین به ارسال ترنس هراسی در توییتر (مانند انفجار شکلک مرد باردار) و حمایت از اعتراضات کامیون داران در کانادا که با آزار و اذیت و حوادث نژادپرستانه همراه بود متهم شده است. این کارآفرین در حال حاضر با بسیاری از افراد رابطه خوبی ندارد و بیزاری او از کار از راه دور بر این موضوع تاکید دارد.

اشتراک گذاری