امروز:7 اردیبهشت 1403

الکس کیپمن، مدیر هولولنز، مایکروسافت را به دلیل اتهامات سوء رفتار ترک کرد

به گزارش Insider، الکس کیپمن، توسعه دهنده اصلی مایکروسافت هولولنز، این شرکت را ترک کرد. خروج او پس از آن صورت گرفت که نشریه ای ادعاهایی مبنی بر دست زدن و اظهار نظرهای نامناسب نسبت به کارمندان زن را گزارش داد. همچنین گزارش شده است که او فرهنگی را تقویت کرد که مشارکت زنان را کاهش داد. پس از اینکه کیپمن در مورد استعفای خود به تیمش گفت، اسکات گاتری، معاون هوش مصنوعی و ابری مایکروسافت، سازماندهی مجددی را اعلام کرد که گروه هولولنز را از هم جدا می‌کند. در ایمیلی که توسط GeekWire نیز مشاهده شد، گاتری گفت که تیم‌های سخت‌افزار هولولنز در حال پیوستن به گروه Windows + Devices تحت Panos Panay هستند. در همین حال، تیم‌های نرم‌افزاری تحت مدیریت جف تپر به بخش Experiences + Devices می‌پیوندند.

گاتری همچنین نوشت که او و کیپمن در چند ماه گذشته در مورد مسیر پیشرفت تیم صحبت کرده اند و آنها “متقابل تصمیم گرفته اند که اکنون زمان مناسبی است که او شرکت را ترک کند و فرصت های دیگر را دنبال کند.” ظاهراً کیپمن در دو ماه آینده قبل از ترک کامل مایکروسافت به انتقال تیم کمک خواهد کرد.

در بخش قبلی Insider که در مورد اتهامات علیه کیپمن گزارش می‌داد، یک منبع گفت که او در دفتر کارمندانش آنچه را که اساساً پورن VR بود تماشا می‌کرد. یکی از مدیران سابق نیز به این نشریه گفت که بیش از یک بار شاهد رفتار نامناسب او با زنان بوده اند. او اتفاقی را به یاد آورد که در آن کیپمن ظاهراً مدام شانه‌های یک کارمند زن را ماساژ می‌داد، حتی بعد از اینکه او مدام شانه‌هایش را بالا انداخت تا او را مجبور به توقف کند. طبق گزارش‌ها، مدیران به کارمندان می‌گفتند که زنان را در اطراف او تنها نگذارند. در نهایت 25 نفر گرد هم آمدند تا گزارشی از تجربیات بدی که با مدیران اجرایی داشتند تهیه کنند.

مایکروسافت این اتهامات را به Insider تایید یا رد نکرد، اما این شرکت به نشریه گفت که “هر ادعایی گزارش شده که [آن] دریافت می کند، بررسی می شود و برای هر ادعایی که ثابت شود، اقدامات روشنی انجام می شود.”

اشتراک گذاری