امروز:9 اردیبهشت 1403

آمازون تلاش می کند تا فروشندگان را متقاعد کند که با لایحه ضد تراست مخالفت کنند

آمازون از فروشندگان شخص ثالث خود درخواست کرد تا با لایحه اصلاحات ضد انحصار سنا با هدف کمک به کسب و کار خود مخالفت کنند. در یک پست در انجمن داخلی آمازون برای بازرگانان شخص ثالث، معاون شرکت در فروش جهانی خدمات شریک دارمش مهتا از فروشندگان خواست تا با قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا (S.2992) مخالفت کنند و از آنها خواست با سناتورهای خود تماس بگیرند.

درخواست مهتا از این قرار است:

همانطور که در ارتباطات قبلی با شما در طول سال گذشته اشاره کردیم، کنگره در حال بررسی قوانینی است، از جمله S. 2992، قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا، که می تواند توانایی آمازون را در راه اندازی یک سرویس بازار و در نتیجه، شما را به خطر بیندازد. توانایی تجارت برای فروش در فروشگاه ما.”

کمتر از 500 فروشنده از روز پنجشنبه به پست مهتا پاسخ داده اند، بسیاری از آنها با ادعای آمازون مبنی بر اینکه لایحه سنا به کسب و کارشان آسیب می رساند متقاعد نشده اند. «این لایحه شیوه ای را که آمازون می خواهد کار کند به خطر می اندازد. بازارها را به خطر نمی اندازد. یکی از فروشندگان نوشت: آمازون، قبل از اینکه از ما به عنوان فروشنده بخواهید از شما دفاع کنیم، خانه خود را مرتب کنید.

“من شخصا از پست های تحقیر آمیز مدیریت آمازون که به ما ارسال می شود خسته شده ام. فروشنده دیگری نوشت: ما احمق نیستیم و می دانیم چگونه بخوانیم و برای خود فکر کنیم.

تلاش مهتا برای استخدام فروشنده‌های شخص ثالث آمازون در لابی‌های بدون مزد به دنبال فشار گسترده‌تر این شرکت علیه قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکایی است. هفته گذشته، یک پست عمومی توسط، معاون سیاست عمومی آمازون، برایان هوسمن، در مورد مزایای بالقوه کاهش عضویت در Prime برای مشتریان در صورت تصویب این لایحه به قانون، هشدار داد. مشابه مهتا، Huseman همچنین پیشنهاد کرد که اقدام ضد تراست ممکن است “توجیه ریسک آمازون را برای ارائه بازاری که شرکای فروش می توانند در آن شرکت کنند را دشوار کند.”

لایحه سنا حاوی مقرراتی است که قصد دارد غول‌های فناوری مانند آمازون و گوگل را از ارائه خدمات ترجیحی به خدمات خود جلوگیری کند و در نتیجه سایر مشاغل را در مضیقه قرار دهد. آمازون در طول سال‌ها متهم به استفاده از تعدادی تاکتیک برای قرار دادن بازرگانان شخص ثالث در مضیقه شده است، از جمله استفاده از داده‌های فروش محصولات شخص ثالث برای توسعه محصولات رقیب خود و اولویت‌بندی محصولاتی که از حمل و نقل Prime در نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

به گزارش واشنگتن پست، گروه‌های تجاری که توسط Big Tech تأمین مالی می‌شوند، میلیون‌ها دلار را در تبلیغاتی هزینه کرده‌اند که این لایحه را به عنوان یک «قاتل نوآوری» و مضر برای مشاغل کوچک معرفی می‌کنند. این تبلیغات عمدتاً در ایالت هایی اجرا می شود که توسط دموکرات های آسیب پذیر سنا نمایندگی می شوند تا فشار را از سوی رای دهندگان خود افزایش دهند. انتظار می رود سنا در تابستان امسال به S.2992 رای دهد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان سال گذشته لایحه مشابهی را تصویب کرد، اما هنوز برای رای گیری در صحن برنامه ریزی نشده است.

اشتراک گذاری