امروز:1 اردیبهشت 1403

iOS 16 به روز رسانی های بزرگی را برای صفحه قفل (lock screen) به همراه خواهد داشت

اپل بر اساس رسم هر ساله خود در کنفرانس WWDC خود که مختص توسعه دهندگان است، پیش از انتشار رسمی ios، تعدادی از ویژگی های جدید هیجان انگیز را برای iOS 16 اعلام کرد.

یکی از مهم ترین تغییرات در iOS 16 یک صفحه قفل اصلاح شده است که طیف گسترده ای از گزینه ها و طرح بندی های سفارشی سازی را در خود دارد. قالب‌هایی وجود خواهند داشت که به شما امکان می‌دهند فونت‌ها و رنگ‌های تاکیدی متفاوتی را انتخاب کنید، علاوه بر پشتیبانی از ویجت‌ها – بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی به همه آنها دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، یک ویژگی کاغذدیواری جدید نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از میان طیف وسیعی از دسته‌ها از جمله تصاویر پس زمینه پویا که بر اساس زمان یا حتی آب و هوا تغییر می‌کنند، انتخاب کنید.
صفحه قفل جدید در iOS 16 دارای طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی برای مواردی مانند فونت و ویجت ها است.

یکی دیگر از به روز رسانی های بزرگ اعلان های اصلاح شده است که اکنون از پایین صفحه نمایش داده می شود. در همین حال، ویژگی‌های جدید Live Activities برای کمک به پیگیری رویدادها و قرار ملاقات‌های جاری مانند نمرات بازی زنده یا سواری Uber طراحی شده‌اند.

حالت فوکوس iOS 16 نیز ارتقا یافته است که با صفحه قفل جدید کار می‌کند، بنابراین می‌توانید از ویجت‌ها یا مواردی مانند فهرست‌های کارها استفاده کنید تا در بالای وظایف خود باقی بمانید. و وقتی نوبت به پیام‌ها می‌رسد، iOS 16 به شما این امکان را می‌دهد که متن‌ها را حتی پس از ارسال آن‌ها ویرایش کنید، پیام‌ها را دیکته کنید یا در صورتی که به‌طور تصادفی چیزی ارسال کردید، آن‌ها را به‌طور کامل فراخوانی کنید. و اپل در حال گسترش متن زنده برای تبدیل و ترجمه چیزها در طول فیلم است. از طرف دیگر، برای کسانی که خواهان ورودی صدای بهتر هستند، ویژگی Dictation در iOS 16 دیگر جایگزین صفحه کلید روی صفحه نمایش شما در حین صحبت نمی شود. این به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به پایان رونویسی، به‌صورت دستی تایپ کنید، مکان‌نما و موارد دیگر را حرکت دهید.

در اپلیکیشن Wallet، اپل ویژگی Pay Later را اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد خریدها را در Apple Pay به چند قسط تقسیم کنید، بدون هیچ کارمزد دیرکرد یا بهره. و در iCloud، اپل پشتیبانی از یک کتابخانه عکس مشترک را اضافه می کند که می تواند توسط دوستان و خانواده قابل دسترسی باشد و در آن مشارکت داشته باشد. همچنین یک ویژگی جدید Safety Check وجود دارد تا در موقعیت‌های بالقوه خطرناک تماس بگیرید. و برای کمک به بهبود امنیت، برنامه Wallet به زودی می‌تواند شناسه‌های ذخیره‌شده را به اشتراک بگذارد در حالی که فقط اطلاعات ضروری را نمایش می‌دهد، مانند پیامی که می‌گوید «بیش از ۲۱» برای افرادی که سعی در خرید الکل دارند.

در اپلیکیشن Mail، اپل قابلیت ارسال ایمیل های برنامه ریزی شده را نیز اضافه می کند. و مانند Gmail، Mail همچنین زمانی که یک پیوست مهم را فراموش می کنید، تشخیص می دهد. در همین حال، به لطف الگوریتم‌های جستجوی بهبودیافته، یافتن ایمیل‌ها و مخاطبین قدیمی باید آسان‌تر از همیشه باشد. در Safari، اپل گروه‌های برگه مشترک را اضافه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را برای دوستان و خانواده ارسال کنید، در حالی که کلیدهای عبور جدید یک لایه امنیتی اضافی برای رمزهای عبور شما اضافه می‌کنند.

در مورد Apple Maps، امروز این شرکت توانایی ایجاد مسیرهایی با توقف های متعدد در iOS 16 را اعلام کرد که یک ویژگی طولانی درخواست شده است. اپل می گوید تا 15 توقف را می توان به یک سفر، هم به صورت دستی و هم بدون هندزفری از طریق دستورات صوتی اضافه کرد.


در اواخر امسال، Apple CarPlay یک رابط کاربری جدید با منوهای قابل تنظیم و یکپارچگی بهبود یافته با برنامه های Music و Weather دریافت می کند.

در اواخر سال جاری، CarPlay برای یک به‌روزرسانی بزرگ با یکپارچگی بهبود یافته برای چیزهایی مانند موسیقی، یک رابط کاربری جدید که می‌تواند برای نیازهای رانندگی شما شخصی‌سازی شود و دید در یک نگاه بهبود یافته برای آب‌وهوا، ویجت‌ها و موارد دیگر در نظر گرفته شده است.

در نهایت، برای افرادی که عاشق صدای فضایی هستند، iOS 16 توانایی استفاده از دوربین‌های آیفون خود را برای ایجاد یک نمایه صوتی شخصی‌شده برای تجربه شنیداری منحصربه‌فرد دریافت می‌کند. و برای کسانی که فرزندان خردسال دارند، ویژگی اشتراک‌گذاری خانواده پیکربندی حساب‌ها را با حفاظت‌های امنیتی مناسب، محدودیت‌های زمان نمایش و کنترل‌های والدین آسان‌تر می‌کند.

اشتراک گذاری