امروز:10 فروردین 1403

آیفون تصویری تابا را چگونه سیم کشی کنیم

آیفون های تصویری تابا از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین درب باز کن های ایرانی به شمار می روند. در حال حاضر کاربران فراوانی از آیفون های تصویری تابا استفاده می کنند و همواره به مشتریان این شرکت افزوده می شود. از این رو روش نصب و سیم کشی آیفون تصویری تابا  بسیار اهمیت دارد. ما در ادامه بر آنیم تا به نحوه نصب و سیم کشی انواع آیفون تصویری تابا بپردازیم و مطالب مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهیم.

قطعات و ابزار مورد نیاز ما برای نصب آیفون تصویری تابا

به منظور نصب آیفون تصویری تابا می بایست قطعات مورد نیاز را آماده کنیم. به طور کلی برای نصب این آیفون های تصویری ما نیازمند پنج قطعه خواهیم بود که عبارت اند از پنل درب ورودی، منبع تغذیه، قفل درب بازکن، مانیتور و کابل آیفون تصویری. همچنین در زمان نصب آیفون تصویری تابا ابزار هایی مانند سیم چین، چسب برق، پیچ گوشتی، کابل برق و فازمتر کارآمد خواهند بود. پس از آماده سازی قطعات و ابزار های ذکر شده، شروع به نصب آیفون تصویری خواهیم کرد که در ادامه مراحل آن به صورت کامل ذکر شده است. 

مراحل نصب آیفون تصویری تابا

برای نصب آیفون تصویری تابا می بایست 5 مرحله را طی کنیم که این مراحل به ترتیب شامل  شناخت نوع آیفون تصویری، بررسی نوع سیم کشی ساختمان، نصب آیفون، راه اندازی پنل زنگ دم دری و تست نهایی بخش های مختلف درب بازکن هستند. در زیر مراحل ذکر شده توضیح داده خواهند شد.

1- نوع درب باز کن برقی فعلی چیست

در مرحله اول می بایست به گوشی نصب و تعبیه شده داخل ساختمان توجه کنیم تا با در نظر گرفتن آن محصولی مناسب، اقتصادی و کارآمد تهیه کنیم. از ویژگی های انواع آیفون های تصویری تابا الکترونیک که می توانند نیاز های ما را تامین کند می توان به مواردی مانند صفحه نمایش رنگی، ارتباط داخلی، پشتیبانی از حافظه داخلی و خارجی، اتصال به دوربین مداربسته، طول عمر بالا و گارانتی بلند مدت اشاره کرد.

2-سیم کشی ساختمان چگونه انجام شده است

مرحله بعدی در نصب آیفون تصویری تابا که اهمیت بالایی در این امر دارد، بررسی نوع سیم کشی ساختمان است. رعایت نکات این مرحله در کیفیت تصویر و صدای آیفون تصویری تاثیر فراوانی دارد. هنگامی که سیم کشی درب بازکن ما برای آیفون های تصویری سیاه و سفید باشد، به منظور برخورداری از تصاویر رنگی و شفاف می بایست اقدام به تعویض سیم کشی آیفون کنیم. آیفون های تصویری تابا برای انتقال تصاویر از کابل 4 زوج استفاده می کنند که این کابل از فضای در نظر گرفته شده برای پنل دم دری، خیابان و کوچه کشیده و سپس به داخل ساختمان و واحد هایی که نیازمند سیم کشی نمایشگر درون منزلی هستند متصل می شود. 

3-نصب مانیتور درب بازکن تصویری

بعد از اتمام مراحل سیم کشی ساختمان، کابل 4 زوج درب باز کن تصویری تابا را به شکل مجزا به پشت هر نمایشگر متصل می کنیم. این امر به منظور اتصال تمامی رشته سیم های مجزا به یک کابل چهار زوج که در سراسر ساختمان کشیده شده صورت می گیرد. سپس به دریافت جریان برق از منبع انرژی پرداخته و شروع به امتحان و تست قسمت هایی از جمله باز کردن درب پارکینگ و ساختمان، نمایش تصویر پنل زنگ یا دوربین مداربسته می کنیم.

4- پنل زنگ دم درب را نصب کنید

در مرحله چهارم از نحوه نصب و سیم کشی آیفون تصویری تابا لازم است تا به نصب پنل زنگ دم دری بپردازیم. پنل زنگ دم دری انتقال جریان برق شهری اصلاح شده درون ساختمان است. چهار زوج کابلی که پیشتر به آنها اشاره کردیم را می بایست پس از دریافت همه اتصالات سیم کشی مانیتور های رنگی، به پورت ورودی پنل دم دری وصل نماییم. این عمل به منظور انتقال برق دریافتی و اصلاح شده به درون ساختمان پس از اتصال ترانس به پنل زنگ و دریافت جریان برق شهری صورت می گیرد. 

5-تست نهایی

پس از گذراندن تمامی مراحل بالا، حال می بایست سیستم اجرا و نصب شده را به طور کامل و از جهات مختلف تست کنیم تا کارکرد صحیح آن مورد بررسی قرار گیرد. برقراری ارتباط به وسیله پنل دم دری، مکالمه به وسیله آیفون تصویری برای اطمینان حاصل کردن از انتقال صحیح صدا از نمایشگر به پنل و بالعکس، تست و چک کردن تصویر لنز پنل و دوربین مداربسته به نمایشگر و… از مواردی هستند که باید در نهایت عملکرد صحیح آنها بررسی شود.

سیم ها در آیفون تصویری تابا و نحوه نصب آنها

هر کدام از سیم های آیفون تصویری تابا نقش مجزایی در مدار آیفون ایفا می کنند. سیم با رنگ آبی برای انتقال صدا، نارنجی برای انتقال جریان منفی، قرمز برای انتقال جریان مثبت از مانیتور به پنل و رنگ قهوه ای به عنوان سیم تصویر در آیفون تصویری تابا استفاده می شود. آیفون های تصویری قدیمی تابا به دلیل نداشتن سوئیچر شامل چهار سیم بودند. ولی در مدل های جدید این آیفون های تصویری سیمی برای تقسیم زنگ از داخل مانیتور اضافه شده است. با این وصف، آیفون های تصویری جدید تابا برخلاف مدل های قدیمی دارای پنج سیم هستند. برای سیم کشی آیفون تصویری تابا تک واحد می بایست تا ورودی های هم نام بین پنل و گوشی را به یکدیگر متصل کنیم. در این صورت به دلیل تک واحدی بودن ساختمان، ما تنها نیازمند یک عدد سیم زنگ خواهیم بود که باید به پایه D در پنل وصل شود. دو ترمینال منفی و مثبت تعبیه شده در پنل را باید به منفی و مثبت DC ترانس تغذیه متصل کرده و دو ترمینال 12 ولتی AC را به پایه های قفل بازکن می بندیم. 

اشتراک گذاری