امروز:19 اردیبهشت 1403

دولت کره جنوبی می خواهد نمونه های اولیه 6G در سال 2026 آماده شوند

5G نه تنها برای سازندگان گوشی های هوشمند، بلکه برای دولت ها نیز به میدان جنگ تبدیل شد. اما اکنون که این فناوری تثبیت شده است، تمرکز روی چیزهای بعدی – 6G – تغییر کرده است. 6G چیست؟

برخی از الزامات عملکرد عبارتند از حداکثر سرعت داده 1 ترابیت بر ثانیه (یعنی 1000 برابر پهنای باند یک درگاه اترنت معمولی) و تأخیر کمتر از 100 میکرو ثانیه (یک 10000 ثانیه). در مقایسه با 5G، هدف 6G ارائه 50 برابر اوج سرعت داده و کاهش 10 برابر تاخیر است.

در زیر نموداری از سامسونگ آمده است که 5G (آبی روشن) و اهداف 6G (آبی) را مقایسه می کند:

دولت کره جنوبی می خواهد نمونه های اولیه 6G در سال 2026 آماده شوند

همانطور که اشاره کردیم، این فقط این شرکت نیست، دولت کره جنوبی نیز علاقه ای کلیدی دارد که در عصر بعدی شبکه های تلفن همراه نقشی اساسی داشته باشد. کمیته انتقال ریاست جمهوری اعلام کرد:

وقتی نوبت به محرک‌های رشد اقتصادی آینده می‌رسد، دولت کنونی بر روی تراشه‌های غیرحافظه، خودروهای آینده و بیوتکنولوژی و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز می‌کند. دولت جدید در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن ارتباطات 6G، باتری ثانویه، نمایشگر، دفاع و هوافضا، نیروگاه هسته ای پیشرفته و محتوای دیجیتال است.

هدف این است که نمونه های اولیه 6G را در سال 2026 آماده کنیم تا این فناوری در اواخر دهه 2020 یا اوایل دهه 2030 برای تجاری سازی آماده شود. دولت می خواهد هر چه زودتر این کار انجام شود.

دولت کره جنوبی می خواهد نمونه های اولیه 6G در سال 2026 آماده شوند

کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است، با این حال، به نظر می رسد همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است. سال گذشته سامسونگ گیربکس را در 15 متر نشان داد. ال‌جی آن را بهبود بخشید و توانست سیگنالی را در فاصله 100 متری بین ساختمان‌ها ارسال کند. هر دو از سیگنال های بالاتر از 100 گیگاهرتز استفاده می کردند که به طور قابل توجهی بالاتر از پیاده سازی های فعلی mmWave است.

اشتراک گذاری