امروز:10 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک باید به بررسی توییت های تسلا خود قبل از پست کردن ادامه دهد

بلومبرگ گزارش داد، ایلان ماسک نمی تواند از توافق خود که مستلزم نظارت بر توییت هایش درباره شرکت است، خارج شود. یک قاضی درخواست او را برای کنار گذاشتن قرارداد سال 2018 با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که وکیل شرکت را ملزم به تایید هر گونه توییت مرتبط با تسلا می کرد، رد کرد. قاضی همچنین درخواست ماسک برای جلوگیری از احضاریه SEC مربوط به معاملات احتمالی خودی را رد کرد.

ماسک اکنون نمی‌تواند به دنبال پس گرفتن توافقی باشد که آگاهانه و از روی میل منعقد کرده است، صرفاً با ناله کردن که در آن زمان احساس می‌کرد باید با آن موافقت کند اما اکنون – زمانی که شبح دعوا به خاطره‌ای دور تبدیل شده است و شرکت او تبدیل شده است. لوئیس لیمان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، نوشت: برآورد او، به جز شکست ناپذیر، آرزو می کرد که او چنین نمی کرد.
تبلیغات

ماسک ممکن است آرزو کند غیر از این باشد، اما او همچنان تابع همان مرجع اجرایی - و ابزارهای مشابه برای به چالش کشیدن اعمال این اختیار - مانند هر شهروند دیگری است.

پس از اینکه ماسک در سال 2018 در توییتی مبنی بر تامین مالی برای خصوصی کردن تسلا به قیمت 420 دلار نوشت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با بیان اینکه ماسک سرمایه گذاران را گمراه کرده است، شکایت کرد. طرفین در نهایت به توافق رسیدند و ماسک و تسلا موافقت کردند که هر کدام 20 میلیون دلار بپردازند و از وکلا می خواهند که توییت های مربوط به تسلا ماسک را بررسی کنند.

با این حال، ماه گذشته ماسک از یک دادگاه فدرال خواست تا این قرارداد را فسخ کند و گفت که احساس می‌کند «مجبور» است که حکم رضایت را در دوره‌ای که سلامت مالی تسلا در خطر بود، امضا کند. او که خود را «مطلق آزادی بیان» می‌نامید، همچنین از طریق وکیلش ادعا کرد که این معامله به حقوق متمم اول او لطمه زده است.

قاضی همچنین درخواست ماسک برای لغو احضاریه SEC مربوط به نظرسنجی توییتری را که از کاربران پرسیده بود که آیا باید سهام تسلا را بفروشد یا خیر رد کرد. مقامات نگران بودند که او ممکن است به برادرش کیمبال درباره این نظرسنجی گفته باشد و باعث شد که برادرش 88500 سهم را فقط یک روز قبل از توییت 6 نوامبر 2021 بفروشد. در پاسخ، ماسک گفت که نظرسنجی توییتر مورد بحث فقط برای جمع آوری اطلاعات بوده و نه افشای اطلاعاتی که باید به کمیسیون SEC گزارش دهد.

لیمان نوشت: “ماسک ممکن است آرزو کند که غیر از این باشد، اما او همچنان تابع همان مرجع اجرایی – و ابزارهای مشابه برای به چالش کشیدن اعمال این اختیار – مانند هر شهروند دیگری است.” “در واقع، نتیجه گیری غیر از این به معنای این است که یک ناقض زنجیره ای قوانین اوراق بهادار یا یک فرد تکراری از حمایت بیشتری در برابر اجرای SEC برخوردار است تا شخصی که حتی هرگز به نقض قانون اوراق بهادار متهم نشده است.”

در پاسخ، الکس اسپیرو وکیل ماسک گفت که حکم دادگاه همچنان به این معنی است که او می تواند به احضاریه های SEC به صورت موردی رسیدگی کند. او به بلومبرگ گفت: «دادگاه صرفاً می‌گوید که ما می‌توانیم این احضاریه‌ها را در صورت اجبار لغو کنیم. هیچ چیز حقیقت را تغییر نخواهد داد، و آن این است که ایلان ماسک در نظر داشت تسلا را خصوصی کند و می‌توانست انجام دهد – تنها چیزی که نیم دهه بعد باقی مانده است، دعوی قضایی باقی مانده است که این حقیقت را واضح‌تر و واضح‌تر می‌کند.

اشتراک گذاری