امروز:7 اردیبهشت 1403

اکنون می توانید از Google بخواهید شماره تلفن ها را از نتایج جستجو حذف کند

گوگل مدت‌هاست که درخواست‌هایی را برای حذف برخی اطلاعات شخصی از نتایج جستجو پذیرفته است، اما اکنون این گزینه باید بسیار مفیدتر باشد. Google این خط‌مشی را گسترش داده است تا به شما امکان می‌دهد اطلاعات تماس مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس‌های فیزیکی را حذف کنید. همچنین می‌توانید از Google بخواهید که اعتبارنامه‌های ورود به سیستم را در صورت نمایش داده‌ها حذف کند.

موضع قبلی این شرکت، درخواست‌ها را به موارد خاص، مانند کمپین‌های Doxxing، و همچنین اهداف کلاهبرداری آشکار مانند جزئیات بانک و کارت اعتباری محدود می‌کرد. Google همچنان درخواست‌ها را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که صادق هستند – به عنوان مثال، مراجعی را که یک موضوع ثبت عمومی هستند پاکسازی نمی‌کند. یک سیاستمدار نمی تواند به سادگی درخواست کند که شماره تلفن دفتر خود را حذف کنند.

این گسترش به دنبال دیگر تلاش‌های اخیر برای جلوگیری از انتشار اطلاعات حساس است. از سال گذشته، کاربران زیر 18 سال گوگل می توانند درخواست حذف عکس های خود را از جستجوی تصویر کنند. با این حال، این ممکن است یکی از پیشرفت های مهم تر باشد. در حالی که این خط‌مشی گسترده تضمینی برای محافظت از حریم خصوصی شما نیست، اما می‌تواند باعث خنثی کردن افراد مزاحم، آزاردهنده‌ها و تعقیب‌کنندگانی شود که روی جستجوی سریع Google برای رسیدن به اهداف خود حساب می‌کنند.

اشتراک گذاری